לידיעת השר כץ: כך נראה התור לקו 480 מת"א לירושלים
הכירו את החוויה שעוברים הנוסעים באחד הקווים העמוסים ביותר בישראל: קו 480 היוצא ממסוף ארלוזורוב בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים, כך מדווחים בארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל - 15 דקות.
בליווי תמונות המציגות תור ארוך המשתרך הרבה מעבר לגבולות התחנה, מציינים בארגון כי "שוב ושוב אנחנו רואים כיצד התחבורה הציבורית בישראל לא מותאמת לצרכי הנוסעים ולחודשי הקיץ."
רוצים להגיע בתחבורה ציבורית ממסוף ארלוזורוב בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים? תעמדו. הצילום באדיבות: מוקד פניות הציבור של 15 דקות
- 18.אריה מהלא 24/07/2018 15:52הגב לתגובה זושעתיים בביקורת גבולות בארה״ב זה מובן מאליו אבל 15 דקות בשעת השיא בתל אביב? ז ה בלתי נסבל. אם עוד מטומטם יכתוב שלשרים יש אוטו דלק ונהג ורק בגלל זה הוא לא נוסע באוטובוס, הוא יקבל פסל במשרדי גיניס.
- 17.האזרח 23/07/2018 20:50הגב לתגובה זואולי אז היא תתחיל לדאוג לאינטרסים של אזרחי ישראל במקום לאינטרסים של טייקוני ישראל.
- 16.דרור 23/07/2018 15:12הגב לתגובה זוהשלטון..וזה אמור לגבי כל הח"כ ובפרט לשרים.
- 15.משה 23/07/2018 10:28הגב לתגובה זושנבחרי הציבור יתנו דוגמא ויעשו יום בחודש של תחבורה ציבורית !
- 14.מאירי 23/07/2018 10:05הגב לתגובה זוכאשר הכנסת אינה בפגרה וחברי הממשלה אינם בחו"ל יש לדרוש מכולם שיגיעו לירושלים בקו 480 במשך חודש אחד. מוכן להמר (ובגדול) שיורגש שיפור משמעותי בשירות. מוכן להמר ובגדול
- 13.לא סופרים את האזרח 23/07/2018 09:27הגב לתגובה זוהתורים האלה לא מעניינים אותם. כמו כן השערוריה שבמדינה שמתיימרת להיות מודרנית ב2018 עדיין אין תחבורה ציבורית בשבת זו שערוריה ממדרגה ראשונה. כולאים מאות אלפי אזרחים בבתיהם כדי לרצות כמה אייטולות
- אתה יהודי? 31/07/2018 21:56הגב לתגובה זוכאן מדינה יהודית וגם-דמוקרטית! בבית שלך תעשה מה שאתה רוצה! וברחוב אין הדרת נשים וגם לא הדרת הדת היהודית וחיוב עובדים לנהוג בשבת!!!!
- 12.אנונימי 23/07/2018 08:22הגב לתגובה זוזה קורה המון.. גם בשעות הלילה המאוחרות...סבבה. יש ביקוש לאוטובוסים.. זה מה שרוצים.. פחות מכוניות פרטיות עם נהג אחד בלבד ברכב על הכביש.. אז למה להקשות ולתת לאנשים לחכות בתחנה חצי שעה , שעה.. יש עומס . יצאו שני אוטובוסים מהתחנה ולא אחד.. זה אפשרי .. כבר עשו את זה..
- 11.דוד 22/07/2018 23:32הגב לתגובה זוכחייל משוחרר תתנו עדיפות ומענקים לעסוק כנהגים בתחבורה הציבורית זה יפתור את הבעיה שיפורסם על חוסר בנהגים מעדיף לעבוד כנהג ולא בתחנת דלק וכן כץ תרים את הכפפה לעזור גם לחיילים משוחררים ולא רק לחרדים גם אנחנו מצביעים בקלפי
- 10.הקו יוצא כול 15 דק, קו מצויין (ל"ת)משה 22/07/2018 23:04הגב לתגובה זו
- 9.נתן 22/07/2018 21:30הגב לתגובה זוהשר קץ- הוא מבחינתי, שר מאוד מוצלח. כתושב הבירה, אני מידי פעם משתמש בקו הזה. וכל פעם מתפלא משינויים. בונים עוד מנהרה ועוד כביש ועוד נתיב. ועוד נתיב לתחבורה ציבורית. ועוד לא דיברנו על רכבת המהירה שלפי מה שאני רואה בשטח, אוטוטו מתחילה לפעול. אבל כבר עכשיו נסיעה התקצרה מאוד, פקקים לא מורגשים. ולגבי תמונה עצמה.יכול להיות שצולמה ביום הכי עמוס. כי זה לא מה שאני ראיתי בשטח. אבל, אפילו אם כך. בפועל, מגישים אוטובוס אחד אחרי השני. ככה שיוצא סוג של רכבת.
- 8.טליה 22/07/2018 20:47הגב לתגובה זוקו בתדירות גבוהה אך לפעמים דורש תגבור.
- 7.צבי נגב 22/07/2018 18:21הגב לתגובה זוכי אם הייתם הולכים לצלם שם במוצ"ש בסביבות השעה 8-9, מיד אחרי יציאת שבת, התור ארוך פי 2-3 מזה. בדרך כלל מי שמגיע צריך לחכות 3-4 אוטובוסים שהם 45-60 דקות.
- 6.מתלןננים 22/07/2018 18:01הגב לתגובה זושלא עושה כלום. הצחצחים של הליכוד
- 5.אביב 22/07/2018 16:23הגב לתגובה זותנו לו לדבר חודש רק על מודיעין..ביטחון..חמאס..חיזבאללה... מה לישראל כץ ותחבורה? הוא נמצא שם רק במקרה... הוא צריך להיות ראש ממשלה בכלל...ומודיעין...מודיעין...
- 4.מני 22/07/2018 16:14הגב לתגובה זו3 קדנציות כשר תחבורה ואין תזוזה תחבורה ציבורית לא קיימת .... מדברים הרבה.... עושים כלום ... זה ביבי ..זה כץ..זה הליכוד ...
- 3.הנוסע 22/07/2018 16:05הגב לתגובה זומסוף ארלוזרוב הוא התחנה המרכזית האמיתית של תל אביב, ממוקם במרכז העיר על היציאה לאיילון. אין סיבה שלא יהפכו אותו לתחנה המרכזית במקום המבנה הנוראי בדרום העיר
- 2.מאמאיה 22/07/2018 16:05הגב לתגובה זוקשה להבין מה עובר להם בראש שבקו הכי עמוס זה כמו תחנה מרכזית באילת בשנות ה70.
- 1.תל-אביבית 22/07/2018 15:25הגב לתגובה זומסוף הנוסעים מבייש את הנוסעים. לא הגענו אל המאה ה-21. רחוק משם.

ניהול סיכונים כושל של בנק ישראל
בנק ישראל מחזיק ברזרבות מט"ח של 235 מיליארד דולר - מה התשואה שהוא משיג על הסכום הזה ולמה הפיזור מסוכן?
קרוב ל-80% מרזרבות המט"ח של ישראל חשופות לנעשה בבורסות זרות. כלומר, במקרה של קריסת הבורסות הללו וזה יכול להיות מסיבות שונות ומגוונות כמו פלישת סין לטאיוואן או רוסיה למזרח אירופה, רזרבות המט"ח של ישראל תפגענה באופן חמור ביותר שעלול לייצר למדינת ישראל הפסד של עשרות של מיליארדי דולרים, שווה ערך למחיר של מלחמה.
ניתן לגדר את הסיכון הזה ע"י העברת השקעות מהבורסות לפקדונות בבנקים מרכזיים וע"י רכישת זהב ומתכות אחרות, אך עד כה דבר לא נעשה.
צריך לזכור שזה הכסף של כולנו וזה מעורר חשש לניהול סיכונים כושל של בנק ישראל. עוד לא הזכרנו את התשואה הנמוכה אותה השיג הבנק על רזרבות המט"ח האלו ב-5 השנים האחרונות.
לבנק ישראל שלושה תפקידים מרכזיים: שמירה על אינפלציה נמוכה, פיקוח על מערכת הבנקאות וניהול רזרבות המט"ח של המדינה. את החלק הראשון הוא עושה ע"י החזקת הריבית גבוהה מדי לזמן ארוך מדי, זאת לפחות ע"פ רוב הכלכלנים ואנשי שוק ההון - ואת החשבון משלמים לוקחי האשראי במשק. את החלק השני הוא עושה היטב ע"י הבטחה שמערכת הבנקאות הישראלית היא אמנם אולי הכי יציבה פיננסית בעולם, אך זאת במחיר של רווחיות גבוהה מאד על חשבון הציבור. בכל הנוגע לחלק השלישי הבנק המרכזי מחזיק ומנהל יתרות מט"ח אדירות בהיקף 230 מיליארדי דולרים, שהם 735 מיליארדי ש"ח. יתרות אלו הן השלישיות בגובהן בעולם ביחס לתוצר והן אחד מהפקטורים המרכזיים שמשקיעים זרים בוחנים בהחלטות ההשקעה שלהם. היקפי מט"ח אלו מבטיחים שישראל היא מדינה מאד יציבה פיננסית. אלו הן היתרות הכספיות במט"ח של מדינת ישראל ולכן למעשה של כולנו.
- אפקט העושר: תיק הנכסים של הציבור בשיא של 6.9 טריליון שקל
- גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו- מה משותף להם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תשואה נמוכה על תיק רזרבות המט"ח
בנק ישראל כשלוח שלנו לא עשה בשנים האחרונות עבודה מדהימה בכל הקשור לתשואה על הכסף הזה. ביצועי העבר של התיק המנוהל הזה שמושקע בעיקר באג"ח ובמניות היו נמוכים - תשואה שנתית ממוצעת של 3.1% ב-5 השנים שבין 2020 ל-2024 (התשואה היא במונחי סל מטבעות). גם במונחים שקליים המצב רחוק מלהיות מזהיר: 3.3% בלבד, בממוצע שנתי, בחמש השנים הללו.
חן, שגיא ודביר. קרדיט: עופר חגיובלבנות קמפיין על טראומה לאומית: בנק מזרחי עם מענקים לילדים שנולדו לאחר ה-7.10.23
מזרחי-טפחות הודיע כי ילדים שנולדו מאז ה-7 באוקטובר 2023 יקבלו מהבנק מענק של 1,000 שקל שיופקדו בפיקדון עבורם; למטרת הקמפיין גייסו מזרחי את שורד השבי שגיא דקל חן, שהצטרף לחן אמסלם ולדביר בנדק; מהלך של אופטימיות ותקווה או ציניות של אנשי שיווק? התשובה ברורה
בנק מזרחי טפחות מספר לנו שהוא מספק מחווה מרגשת לציבור, הנה המילים שלו - "בנק מזרחי טפחות יוצא במהלך אנושי ומרגש: מענק של 1000 ש"ח, לילדים שנולדו מאז ה־7 באוקטובר, בהובלת שורד השבי שגיא דקל חן". זה לא שקר, אבל זה מאוד קרוב לכך. זה טשטוש של האמת. בנק מזרחי טפחות צריך לתת הטבות לציבור, אז הוא בחר בדרך הזו כי ככה הוא מרוויח את "הלב שלכם". זה ציני, כי הוא בעצם עושה קמפיין על חשבון מי שבאמת צריך את ההטבות ממנו - האנשים שמקבלים אפס על עמלת העו"ש. האנשים שמקבלים ריבית רצחנית על הלוואות. הציבור משלם מחירים מאוד גבוהים - ריביות ועמלות שמייצרים לבנקים רווחים עצומים וזה קורה בזמן המלחמה כשהקשב של הציבור נמוך מאוד. זה קורה כשסמוטריץ' העלה לפני שנתיים מס על הבנקים. אבל המס הזה התגלגל אליכם. עכשיו הוא שוב רוצה להטיל מס וזה שוב יחזור ללקוחות.
שר האוצר מנסה להשיג רווח פוליטי, המצב שלו בסקרים רע מאוד והוא רוצה קולות. אבל הפתרון שלו לא יעיל, והדוחות הכספיים לצד העמלות והריביות של הבנקים מוכיחים זאת. הפתרון היעיל נמצא בידי הפיקוח על הבנקים. הפיקוח לא רוצה לעשות שום דבר עד הסוף כי כולם חברים של כולם - גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו - מה משותף להם והאם דני חחיאשווילי יצטרף לקבוצה? בסוף אנשים חושבים על הג'וב הבא, ולמה להם לריב עם הבנקים שאולי יעסיקו אותם בהמשך בתפקיד נוח ומשכורות של מיליונים.
ובמקביל לשחיתות המובנית הזו, בבנק מזרחי טפחות כמו בנקים אחרים מנסים "לשחק לכם במוח". הם מציגים פרסומות, דיווחים, כתבות על כמה שהם טובים ונהדרים ועוזרים לציבור בזמן המלחמה. תזכרו תמיד שמה שבאמת צריך זו תחרות, מה שבאמת צריך זה שהמפקח על הבנקים יורה להם לשלם 2% על העו"ש, זה הכל, זה שווה פי 50 בערך מכל הקמפיינים והטבות שהם "נותנים לנו". אגב, הם לא נותנים. מזרחי מדבר על הטבה לציבור, אבל זה חלק מהחבילה שהוא צריך לתת.
לפני כחצי שנה, בנק ישראל פרסם מתווה וולנטרי, שבמסגרתו תחזיר המערכת הבנקאית סכום מצטבר של 3 מיליארד שקל לציבור, 1.5 מיליארד שקל מדי שנה, החל מהרבעון השני של שנת 2025 ועד הרבעון הראשון של שנת 2027. ההצהרות היו מלוות באמירות כמו "טובת משקי הבית והעסקים הקטנים נמצאת כל הזמן מול עינינו" אבל בפועל, ביד אחת בנק ישראל מאשר לבנקים לגזור קופון ענק על הציבור - בריביות על פיקדונות, בריביות על הלוואות ובעיקר בריבית אפס על העו"ש - וביד שנייה מציג את עצמו כאביר הציבור, ופירסם מתווה שבו הבנקים צריכים להחזיר לציבור בסך הכל 4% מהרווחים שלהם.
- בנק מזרחי: מילואימניקים שלומדים לתואר יוכלו לקבל הלוואה ללא ריבית
- בנק מזרחי מעניק פטור מלא ממשכנתה לארבעה חודשים לתושבי העוטף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועכשיו, אנחנו עדים לאבולוציה נוספת של הציניות שבמהלך הזה. במסגרת המתווה של בנק ישראל, הבנקים אמורים לתת לנו, הציבור, הטבות והקלות אבל אם חשבתם שהבנקים פשוט יחזירו לכם כספים, טעיתם. הם יציגו לכם תמונה שמראה אותם באור כמעט קדוש, ולשם כך הם לא יבחלו באמצעים.
