אחרי גל תוספות השכר, עד כמה כדאי להיות נהג אוטובוס?
נוכח מחסור חמור בענף, באוצר מדברים על תמריצים להכשרת נהגים ובמשרד התחבורה טוענים לתעדוף גבוה. מנגד, נהגי משאיות מרוויחים 4,000 שקלים יותר
בד בבד עם הגידול במספר הקווים והקילומטרז' של האוטובוסים, גדל גם הביקוש לנהגים. נוכח המחסור החמור בענף המוערך ב-3,500 נהגים, שורה של העלאות שכר נרשמה לאחרונה בחברות התחבורה הציבורית.
בתוך כך, במטרופולין עודכן השכר ההתחלתי של הנהגים ל-44 שקלים לשעה, כמו גם בחברת דן, ובאגד עלה השכר ל-43.5 שקלים. בחברות עדכנו גם על תוספת ותק לנהגים שתעמוד על 0.5% בשנה לבעלי ותק של 5 שנים ומעלה בחברת דן, כאשר באגד ומטרופולין תינתן תוספת של 1% בשנה לנהגים בעלי ותק של 6 שנים ומעלה.
בדיון שנערך בכנסת מוקדם יותר החודש עלתה סוגיית הנהגים במסגרתה ציין אריה זדה, מנהל אגף סובסידיות במשרד התחבורה, כי "בחלק מהאשכולות הנהגים מקבלים 39 שקל לשעה, ובחלק 43 שקל לשעה". לדבריו, "שכר הנהגים עלה בעשרות אחוזים. יש מגעים להעלות עוד את השכר. מנסים לתקוף את הנושא, לא רק בשכר אלא במספר מישורים. מעבר לזאת רואים את רווחת הנהג בסדר עדיפות גבוהה".
בהתייחס לגודל התקציב המושקע בתחבורה הציבורית, ציין זדה כי "הצפי לתקצוב ב-2018 הוא 55% לתחבורה ציבורית. מתוך תקציב של 13.2 מיליארד שקל, הופנו 7.3 מיליארד שקל לתחבורה ציבורית".
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"פעם לעבוד באגד היה מקצוע מכובד"
טענות משרד התחבורה לא שכנעו את ח"כ דב חנין מסיעת חד"ש שאמר כי "פעם לעבוד באגד היה מקצוע מכובד. 43 שקל אחרי ההסכם באגד, זה לא מספיק. אתם פשוט לא רואים את הנהגים, וכך לא תהיה תחבורה ציבורית".
במשרד האוצר טענו כי "צריך לזכור שזהו שכר של חברות פרטיות שזוכות במכרז. מעבר למחסור בכח אדם, יש סיבות אובייקטייבות כמו הכשרת נהגים, בדיקות רפואיות, פרקי זמן ארוכים בהכשרת נהגים חדשים. התחלנו בבדיקות רפואיות נוספות מעבר למרב"ד בכדי לקצר את הזמנים".
"אנו רוצים גם להעביר את הטיפול ממשרד הבריאות לתחבורה כדי לאפשר טיפול מקצועי וקצר יותר. רוצים לתמרץ גם חברות לבצע הכשרות לנהגים בבתי ספר יעודיים. בנוסף יש צורך בסביבת עבודה נעימה", הוסיפו.
- הבובות הפופולריות מסוכנות לילדים: משרד הכלכלה מזהיר משימוש בבובות LABUBU
- ביטוח לאומי דיגיטלי: לנצח את הבירוקרטיה מהספה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים...
בהקשר זה של סביבת עבודה, ייתכן כי תופעת האלימות כלפי נהגים גם היא אינה תורמת לגיוס נהגים בענף. לפני כשבועיים הותקף נהג חברת מטרופולין על ידי רעולי פנים, והמעשה זכה לגינוי מצד איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ועד עובדי חברת האוטובוסים מטרופולין ועובדי החברה.
"אנו רואים בחומרה רבה את האלימות המופנית כלפי ציבור נהגי האוטובוסים במדינה. הנהגים משרתים את כלל אזרחי ישראל בנאמנות ובחריצות ולא נאפשר לגורמים אלימים ובריוניים להפוך אותם לשק חבטות. נהגי התחבורה הציבורית בישראל אינם קורבנות! אנו קוראים לכוחות הביטחון ולמשרד התחבורה להגן עליהם בכל אמצעי שיידרש, לפני שיהיה זה מאוחר מדי", נמסר.
ביקוש גבוה למסגרים ונהגי משאיות
נתוני מדד הרייטינג לעבודה של משרד העבודה והרווחה המתייחסים לשנת 2016 מעלים כי השכר הממוצע לנהגי האוטובוסים עומד על 6,344 שקלים. בקצה העליון של הביקוש לתחומים עבורם נדרשת הכשרה מקצועית בלבד נמצאים המסגרים עם ממוצע שכר של 7,125 שקלים ונהגי משאיות המשתכרים ב-4,000 שקלים יותר מנהגי האוטובוסים.
הנתונים מתבססים בין השאר על סקר מעסיקים של המשרד במגזר העסקי הנערך מדי רבעון בקרב כ-2,000 עסקים. כל עסק נדרש להעביר נתונים על המשרות הפנויות, משך הזמן שבו הן לא היו מאוישות, השכר המוצע בהן, משרות שאוישו, סוג האיוש (קבוע, זמני), השכר ההתחלתי במשרות שאוישו, משך הזמן שלקח לאייש משרה ונתונים נוספים.
- 8.רפי 26/01/2019 09:31הגב לתגובה זושלום לכם.כנהג אוטובוס שנים רבות אומר לכם כך.הנוסע שמשלם לך חושב שקנה אותך את האוטובוס את אישתך והילדים.בקופסא הזאת שאתה מסיע יש נרקומנים מעט פסיכים מעט נורמלים והמצב ההטרוגני הזה מביא לפיצוץ.אתם המנהלים חיים בבועה.אתם לא מבינים את הצרכים הפיסיולוגים של הנהג.אין זמן לאכול אין זמן להתפנות לשירותים .בקיצור מקצוע שלא מכבד את בעליו.אנשים יקרים לא 44 לא 60 יספק מקצוע דפוק זה.תתרחקו כמו מאש.
- 7.עיסא לובט 28/06/2018 12:31הגב לתגובה זועדיין השכר נמוך .ולא מצדיק לנהג אוטובס שיש עלין אחראיות גבוה
- 6.קוברסקי 28/06/2018 11:07הגב לתגובה זוחברים וחברות הקופראטיב בצרות
- 5.נהגוס 26/06/2018 21:09הגב לתגובה זוענף מסוכן מאוד ולא מתוגמל בכלל.לעבוד כל היום בסיר לחץ של התנועה ,ובנוסף ציבור לא קל .אין שום אופק והבטחון כלכלי ,הנהגים חסופים לסיכון תמידי .עדיף לעבוד נהג משאית למי שחושב לעבוד כנהג ,אין לכם מושג כמה זה קשה ולעיתים לא אנושי.
- גדי 27/06/2018 23:20הגב לתגובה זומסכים לכל מילה מקצוע קשה מאוד שכר רע אין מנוחה לחץ תמידי קנסות ועוד הכל אל נהג
- 4.אבי 26/06/2018 18:53הגב לתגובה זושבוע בוקר שבוע צהריים בשבוע צהריים יש פיצול עד 4 שעות שהחברה לא משלמת עליו אז מה שייך 44 שח לשעה?
- 3.בן צבי אטיה 26/06/2018 18:31הגב לתגובה זוועד העובדים וההסתדרות בשיתוף עם הנהלת אגד, עושקים את ציבור העובדים באגד ובעיקר את הנהגים הותיקים בעלי ותק 15 שנים ומעלה הקבועים . באגד אין עתיד לא להגיע לעבוד באגד.
- 2.rubh 26/06/2018 17:51הגב לתגובה זואתה חי בסרט - לא יהיה בישראל אוטובוס מלא נוסעים אוטונומי וגם עם יהיה אי פעם בעתיד המאוד רחוק בינתיים זקוקים נואשות לנהגים מקצועיים ולכן חייבים לשפר שכר
- 1.עמוס 26/06/2018 15:17הגב לתגובה זוברור להרבה אנשים שתוך עשור הרבה מהרכבים יהיו אוטונומים למחצה ותוך 2 עשורים רוב הרכבים יהיו אוטונומים לחלוטין. כלומר למה לבחור במקצוע שעומד להכחד תוך 2 עשורים ? למה להשקיע כסף בתמרוץ ?
- אלוני 27/06/2018 08:40הגב לתגובה זולפעמיים חלומות מתגשמים !!! למרות רוחך נהגים תמיד צריכים ולא ניתן להחליף אותם .
- אילן 26/06/2018 23:40הגב לתגובה זומה נראה לכם יהיה החלטה של הנהלת חברת אוטובוסים שיהיה לה את האופציה לאוטובוס עם נהג או בלעדיו ? כנראה שתוך 10 שנים בסביבות מחצית מהאוטובוסים יהיו אוטונומיים !
- רכבים אוטונומים לא יהיו תהיה רגוע מחרטטים אותך (ל"ת)מיכה 26/06/2018 18:08הגב לתגובה זו
- ערן הכלכלן 26/06/2018 16:07הגב לתגובה זונשמע מוזר? :)))
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
