משקיעים מסחר בורסה שוק ההון עליות ירידות וול סטריט
צילום: Istock

סגירה חיובית בוול סטריט: טבע טיפסה 2.8%, התשואות חזרו לטפס

טסלה הוסיפה 0.8%, אופקו זינקה עוד 5%, מדד ה-VIX איבד 6%, התשואה ל-10 שנים עומדת כעת על 3.1%
עמית טל | (17)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות, זאת לאחר סגירה שלילית אמש במדדים המובילים. ברקע למסחר, שוקי המט"ח והאג"ח ממשיכים לגעוש גם הערב. בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA)  קפצה הערב בכ-2.8%  ברקע לדיווחים אמש כי חברת האחזקות של המשקיע וורן באפט הכפילה את השקעתה בחברה במהלך הרבעון האחרון (לכתבה המלאה).

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

מהלכי הפד' והשפעותיהם על השווקים השונים צפויים להיות במוקד העניינים גם הערב. בגזרת המט"ח, הריצה לדולר נמשכת גם הערב. הדולר אינדקס (סימול:DXY) מטפס בשעה זו בכ-0.3%, כאשר המטבע העיקרי המשפיע (האירו) נופל לרמה של 1.17 מול המטבע האמריקני. בגזרת השווקים המתעוררים, בשעה זו  מורגש לחץ מכירות על המטבע של ברזיל. לאחר שנפלה בעוד כ-1.2% בשעות הבוקר, הלירה הטורקית עברה להיסחר בעליות של 0.6% בשעות האחרונות ברקע לדיווחים כי ראשי הבנק המרכזי במדינה צפויים להיפגש בהמשך הערב עם הנשיא ארדואן, דבר שמעורר תקווה לשינוי במדיניות הנוכחית של טורקיה. נזכיר כי אמש צללה הלירה לשפל חדש (4.5 מול הדולר), ונראה כי לגורם הכלכלי במדינה יש השפעה חזקה על המתיחות בין טורקיה לישראל בימים האחרונים (לכתבה המלאה).

הדולר אינדקס בחודש האחרון: הריצה אל הדולר נמשכת גם הערב.

 

התשואה על אג"ח ארה"ב לתקופה של 10 שנים עומדת בשעה זו על 3.1%, שיא של 7 שנים. התשואה ל-5 שנים עומדת על 2.94%. נציין כי שוקי האג"ח באירופה מעניינים הערב, כאשר התשואות על החוב האיטלקי מזנקות הערב ברקע להקמת קואליציה של השמאל והימין הקיצוניים במדינה.

שוק האג"ח הקוצנרני, שנסחר ביציבות בחודשים האחרונים ברקע לתנודות בשוק, עמד גם הערב במרכז, אך תיקן במעט את הירידות החדות אמש. המשך ירידות בשוק זה עשויות להגביר את הלחץ בשווקים (לכתבה המלאה).

בשוק הסחורות, הזהב מתקן במעט את הירידות מאמש, ונסחר ברמה של 1,290 דולר לאונקיה. הנפט טיפס 0.2% ונסחר ברמה של 71 דולר לחבית.

בגזרת המאקרו, התחלות הבנייה בארה"ב ירדו בחודש אפריל בכ-3.7%, נתון מאכזב ביחס לצפי שעמד על ירידה של 0.7% בלבד.

 

מניות בכותרות

מניית טסלה (סימול:TSLA) טיפסה 0.8% והמשיכה לרכז עניין ברקע לירידות אמש ולהורדת מחיר היעד לרמה של 291 דולר למניה מצד ג'יי פי מורגן.  בנוסף, הודיעה החברה אמש כי היא מתכנת להשבית בהמשך החודש לתקופה של שבוע את ייצור מכונית ה"מודל 3" של  החברה בשל בעיות טכניות. נציין כי תשואות האג"ח של החברה ירדו בימים האחרונים.

חברת מגל מערכות ביטחון (סימול:MAGS) פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2018. הכנסות החברה הסתכמו בכ-17.3 מיליון דולר, צמיחה של 20% ביחס לשנה שעברה.  בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי של 0.2 מיליון דולר, או סנט למניה, לעומת הפסד של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    ידעתי 18/05/2018 16:45
    הגב לתגובה זו
    בזמן שבאפט הכריז על הקמת חברת ביטוח רפואית פרטית על מנת להתמודד עם עלויות הביטוח . ביחד עם אמזון וכו.. אז הם החלו לבדוק את החברות הגנריות במטרת השתלטות. באפט הרי אוהב לבצע השקעות מעגליות בשיתוף אינטרסים. הבעיה בארהב היא לא מחיר התרופה הגנרית שביח קונה מהיצרנית. אלא המחיר שבית החולים או חברת הביטוח/בית מרקחת מוכר לצרכן הסופי. ישנם פערים גדולים. לכן השתלטות על יצרנית והקמת מערך ביטוח בריאות שיבטח ישירות עוסדי החברה מנטרל כל אפשרות לקופונים של אחרים על הדרך ומשאיר כל הרווח בידי באפט
  • 16.
    ע 17/05/2018 00:00
    הגב לתגובה זו
    אתה בהתקף מניה. תטפל בזה דחוף.
  • 15.
    בני 16/05/2018 23:48
    הגב לתגובה זו
    לא מבין שעם השורטים שלו לא יגיע רחוק. הוא יפיל אתכם
  • 14.
    ירוק בוהק 16/05/2018 20:46
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו להאמין לשטויות..רק קולים..אני אומר לכם כל השבוע..רק קולים..פוטים שווים 0. שני הליצנים עמית וגורביץ לו מבינים כלום..סתם מטעים אתכם
  • 13.
    קריסת מטבעות 16/05/2018 18:44
    הגב לתגובה זו
    תשוק בשיניים יש קונים? ספק כולה תעלול מכשירים פיננסיים קרנות גידור השווקים המניות לא רלוונטים התיתכן נפילה חזקה ביום אחד ?
  • 12.
    קריסת מטבעות 16/05/2018 18:41
    הגב לתגובה זו
    בטןרקיה בריחה מהמטבע בריחה מהשקעות בטורקיה הבורסה שם תקרוס ומכאן למיתון כלכלי חמור ביותר
  • 11.
    קריסת מטבעות 16/05/2018 18:34
    הגב לתגובה זו
    קריסה כלכלית של אותה מדינה בעלת המטבע לדוגמא טורקיה מוצרי הייבוא יעלו התחייביות בדולרים יטפחו הריבית הרצחנית כל אלו יובילו את הכלכלה התדרדרות מובטחת במדרון השקעות בטורקיה יקרסו גם ויתכן מוסדות פיננסיים בטןרקיה בריחת הון בריחה לדולר חוף מבטחים הלך על טןרקיה הלך על ארדואן
  • 10.
    הבעיה 16/05/2018 18:22
    הגב לתגובה זו
    תשואות תמשכנה
  • 9.
    הבעיה 16/05/2018 18:21
    הגב לתגובה זו
    אצלנו מתנפלים על השקל בעולם נראה השקל חוף מבטחים יותר מהדולר כולם בורחים גם לשקל לא נכון רק לדולר . השקל חוף מבטחים זאת המציאות בריחה מהיורו לשקל דולר
  • 8.
    הבעיה 16/05/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
    כעת כ1.18 נפט גז טס דולרית האירופאים ישלמו גם וגם
  • 7.
    הבעיה 16/05/2018 18:17
    הגב לתגובה זו
    מחירי אנרגיה הנפט טס דולרית הדולר טס מול האירו הנפט טס בהרבה מול היורו ישלמו הרבה בעבור הנפט האירופאים פיחןת היורו מול הדולר כם עליית הנפט מול הדולר ישלמו הרבה בעבור עליית הנפט האירופאים האינפלציה תעלה
  • 6.
    3.09 16/05/2018 18:06
    הגב לתגובה זו
    חוף מבטחים מחפשים חוף מבטחים צפני מטבעות קורסות בעולם הריצה לדולר בטירוף מטבעות קןרסים
  • 5.
    3.09 16/05/2018 18:04
    הגב לתגובה זו
    מנסים בכוח להחזיק נאסדק גוגל אפל וכו כדור הרגעה עאלק
  • 4.
    3.09 16/05/2018 18:02
    הגב לתגובה זו
    על הישראלים בטורקיה יופנה כלפי המשטר בשלב הבא הזעם הוא כלכלי חיפשו שעירים לעאזאזל המטבע קורס האינפלציה משתוללת וההמון הת חיל להשתולל
  • 3.
    3.09 16/05/2018 18:00
    הגב לתגובה זו
    עכשיו כל ירידה לצורך עלייה אגח ארהב 10 שנים המומנטום חזק יומי שיא חדש 3.09
  • 2.
    ניר לעמית 16/05/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    אסון כלכלי ולא רק בפתח..
  • 1.
    ניר 16/05/2018 16:18
    הגב לתגובה זו
    איטליה כמשל. בעצם מדץץ איטליה כמשל..בעצם משלון פיצפון מול הכאוס וההרס המתדפק בשער.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: