צ'ק פוינט. הקמפיין שעלה ובוטל במיידי
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

תוך 24 שעות: צ'ק פוינט חתכה קמפיין בינ"ל של 'אלנבי'

כפי הנראה, הורדת הקמפיין מגיעה לאחר היסוס פנימי מצד הנהלת החברה ועובדיה הבכירים שחששו לתדמיתה השקט בעקבות הקמפיין הפארודי הנועז מדי לטעמה
משה בנימין | (5)
נושאים בכתבה אלנבי צ'ק פוינט

ביום חמישי האחרון עלה לאוויר קמפיין בינלאומי שהיה גם קמפיין הפרסום הראשון אי פעם של חברת צ'ק פוינט למוצר חדש אותו השיקה - ZoneAlarm Anti-Ransomware הנלחם בהאקרים שמשתלטים על קבצי מחשב וסוחטים גולשים בעבור דמי כופר. עם זאת, 24 שעות לאחר מכן, כבר ב-25 באוגוסט, הקמפיין שהיה אמור לעלות בכל העולם בוטל וירד מהאוויר בהוראת צ'ק פוינט, לאחר שהחברה התחרטה.  הקמפיין שיועד לקהל יעד צעיר שמבלה שעות רבות בגלישה ולכן גם מועד יותר לפורענות דיבר בשפה של צעירים בכיכובם של שני קומיקאים אמריקאים שגילמו את דמויותיהם של שני גנגסטה ראפרים בשם J0n-G0tti-y0ur-files ו-Hand$ome Ran$om. הסרטון שצולם בלוס אנג'לס בשבוע שעבר עלה בבוקר יום חמישי לעמוד הפייסבוק של ZoneAlarm לצד מיני סייט תחת השם fuckzonealarm, לכאורה של אותם שני ראפרים, שכבר הספיק לרדת מהאוויר כמו גם כל אזכור לסרטון-קליפ מוסיקה שהופק. מה שנראה כניסיון נועז למדי לא להיות מיינסטרימי ובכלל עבור צ'ק פוינט כזינוק אדיר משקט תעשייתי ואופי סייברי-שמרני למן חיית רשת פרובוקטיבית לא החזיק מעמד וחוסל כמעט לאלתר. בהודעה פנימית לעובדי החברה ושהגיעה לידי אייס, כתב ניקולס לב, ראש מערך המכירות לצרכן, כי "אתמול שלחנו (לעובדים במייל, מ"ב) סרטון עם קליפ. הכוונה הייתה לייצר פארודיה על האקרים שיועדה לקהל הצעיר. לא הייתה שום כוונה לפגוע באף אחד.." עוד כותב לב: "קיוויתי שזה יתקבל כשמהו שמח שייצור באזז למוצר אותו השקנו...בהתבסס על הפידבק שהתקבל, יהיה זה נכון שלא להמשיך ולהפיץ את הסרטון ואנחנו נמצא דרך אחרת לקדם את המוצר החדש שלנו..". משרד הפרסום בית הקונספטים אלנבי קנה את עולמו בשנים האחרונות באמצעות סדרת הסרטים למותג סודה סטרים הבינלאומי שהפך להצלחה מסחררת מסביב לעולם. המשרד הצליח למצב עצמו בנישה מאוד נחשקת של לקוחות ישראליים הפועלים בגזרה בינלאומית כמו במקרה הנוכחי. כפי שזה נראה, הורדת הקמפיין מגיעה לאחר היסוס פנימי מצד הנהלת החברה ועובדיה הבכירים שחששו לתדמיתה השקט ופחות מתגובות של הקהל הרחב שכן הקמפיין לא הספיק לעשות גלים ובקושי סוקר על ידי סוכנויות החדשות מסביב לעולם.   

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מי חותם על הצקים אצל כל הלקוחות האלה? בושה והביתה! (ל"ת)
    ערמות של לא מקצוענים 29/08/2017 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דודי בסר 29/08/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
    הסיבה האמיתית היא שאלנבי העתיקו את הקונספט מחברת אבטחת מידע אחרת! מה שמתאים לפרוייקטים בארץ אבל לא ברגע שעובדים עם ברנד עולמי ועוד מאותו התחום! ושוב בושה לתעשייה.
  • ששש 21/09/2017 10:12
    הגב לתגובה זו
    מעניין לראות את שני הסרטים יש לך קישורים אולי?
  • 2.
    נעמי 28/08/2017 18:37
    הגב לתגובה זו
    נזכרו לגנוז מאוחר מדי
  • 1.
    מבין בדיגיטל 28/08/2017 17:01
    הגב לתגובה זו
    הרבה מאוד פעמים אני מסתכל על סירטונים שיוצאים ברשת ואני מזדעזע. פרובוקטיביות זו לא הדרך. שימו לב שמאחורי קמפיינים רצינים ובעיקר בדיגיטל הכוח הוא דווקא בחכמה ולא בבוטות. כנראה שגם אלנבי למדו זאת על בשרם.
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.