הסכם לאורבוטק עם יצרנית ה-PCB הגדולה באירופה - בהיקף של 9 מיליון דולר

אורבוטק חתמה על הסכם התאגיד הגרמני יונימיקרון, יצרנית ה-PCB הגדולה באירופה
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אורבוטק

חברת אורבוטק הישראלית הנסחרת בוול סטריט (סימול: ORBK) חתמה על הסכם התאגיד הגרמני יונימיקרון (Unimicron), לפיו האחרונה תרכוש מאורבוטק מערכות מתקדמות של Direct Imaging ומערכות אוטומטיות לבדיקה אופטית. ל-Bizportal נודע כי מדובר בהסכם בהיקף של 9 מיליון דולר.

בימים אלו חברת יונימיקרון נמצאת בתהליך של הקמת מפעל חדש מבוסס יכולות אוטומציה המותאמות לדרישות Industry 4.0, וכן בתהליך שדרוג משמעותי של מפעל הייצור הקיים של החברה. יונימיקרון נחשבת ליצרנית ה-PCB הגדולה באירופה. בעקבות שריפה שכילתה את מפעלה אשתקד, בכוונתה החברה להקים מפעל חדש ומשודרג, המתמחה בייצור מערכות אלקטרוניות לתעשיות הרכב והאנרגיות המתחדשות. המפעל צפוי להתחיל לפעול כבר במחצית הראשונה של 2018.

בין המערכות שרכשה יונימיקרון מאורבוטק: פתרונות Direct Imaging ממשפחות Nuvogo ו-Diamond, פתרונות Automated Optical Inspection ממשפחת Fusion בתוספת פתרון מטרולוגיה לבקרת איכות, פתרון Automated Optical Shaping ממשפחת Precise, ופתרון של Orbotech Smart Factory עבור התאמה לדרישות Industry 4.0.

ג'רארד ון דירנדונק, מנכ"ל יונימיקרון: "בעקבות השריפה שכילתה את המפעל שלנו בשנה שעברה, אנו ניצבים כעת בפני הזדמנות פז להקים מחדש את המפעל ולשדרג את יכולותיו. אנו מחויבים להפוך את המפעל לידידותי יותר לסביבה ולאנרגיה, תוך שמירה על רמה טכנולוגית גבוהה ביותר, גמישות יצרנית ועלות מיטבית. בחרנו בפתרונות המתקדמים של אורבוטק היות והם מאפשרים לנו להשיג את מטרותינו, ונותנים מענה מיטבי לצרכי הייצור והטכנולוגיה הקיימים של לקוחותינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.