חברת S&P הורידה את דירוג האג"ח של נובל גרופ לאג"ח זבל
המנייה צונחת ב-10% במסחר בסינגפור
הצניחה בשווי הנפט ממשיכה לגבות את המחיר שלה משוק האג"ח האמריקני בעיקר דרך חברות האנרגיה שכמות ניכרת מהן נמצאות על סף חדלות פרעון. בהודעה שנמסרה על ידי S&P הלילה, היא הורידה את דירוג האג"ח של חברת נובל גרופ לרמת זבל.
הדירוג של נובל עבר מ-(-BBB) ל-( BB). נציין כי הורדת הדירוג של S&P מגיעה לאחר שמודי'ס הודיעה כבר בשבוע שעבר על כך שהיא מורידה את ציון הדירוג של החברה.
"הורדנו את דירוג האג"ח של החברה בשל אחוזי הנזילות המאכזבים של החברה, למרות שמכרה לאחרונה את המחלקה החקלאית של החברה. לדעתנו, המעמד של החברה בשוק האג"ח והמניות נחלש - תוצאה שמומחשת בשווי האג"ח והמניה של החברה". כך נכתב בדו"ח של ה-S&P.
- 10.ספר תשובה מתחבר לספרים של נובל (ל"ת)ססי 08/01/2016 17:36הגב לתגובה זו
- 9.זה לא NBL - נובל אנרג'י (ל"ת)אבי 08/01/2016 17:02הגב לתגובה זו
- צדיק אחד בסדום (ל"ת)aeonf 08/01/2016 19:29הגב לתגובה זו
- 8.הגולש 08/01/2016 16:34הגב לתגובה זונובל המוכרת לנו עוסקת בחיפושי גז ולא בחקלאות
- 7.מתווה הגז הוא עושק כספנו לחבורת הזבל. ביבי הביתה. (ל"ת)שמטוב 08/01/2016 16:14הגב לתגובה זו
- 6.שלומי 08/01/2016 12:57הגב לתגובה זותבדקו לפני שאתם מפרסמים ...
- 5.קשקשן 08/01/2016 11:38הגב לתגובה זולהבא תיהיה מדויק בדבריך אתה מדבר מתוך מגמה ברורה להחליש את מניות הגז בישראל ואתה מנתח את הדברים ומציג אותם בכדי להפחיד את המשקעים! מצב הכתבה בבולמברג ושער הסגירה. http://www.bloomberg.com/quote/NOBL:SP
- 4.נובל, תשובה וביבי (ל"ת)הכל זבל 08/01/2016 11:07הגב לתגובה זו
- ואתה הזבל הכי גדול כאן (ל"ת)יעקב 08/01/2016 11:58הגב לתגובה זו
- 3.המימון יבוא מחוזים 08/01/2016 11:02הגב לתגובה זורק לקוח עוגן עם ערבויות יביא למימון פיתוח ליויתן מצב החברה לא קריטי . בסופו דל דבר המדינה תערוב לחוב דל המימון כי היא שותפה במעל 50%
- המדינה צריכה להלאים את הגז ולא לערוב לאף שודד תספורת (ל"ת)שמטוב 08/01/2016 16:15הגב לתגובה זו
- 2.מה קשור תשובה? (ל"ת)ww 08/01/2016 10:02הגב לתגובה זו
- מה קשור גלידה פיסטוק? (ל"ת)שרה 08/01/2016 11:33הגב לתגובה זו
- 1.ולאיזה דירוג מורידים את תשובה לאחר דלק נדל"ן (ל"ת)ישרמקו 08/01/2016 09:59הגב לתגובה זו
- תלמד את החוק לפני שאתה קופץ (ל"ת)יעקב 08/01/2016 11:58הגב לתגובה זו
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
