וול סטריט: מדד ה-S&P 500 עולה 0.9%, המשקיעים ממתינים להודעת הפד'

המדדים מסיימים יומיים של עליות חדות. האם השווקים מסמנים לג'נט יילן: "הכל בסדר - תעלי את הריבית?"
אלמוג עזר | (12)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים. מדובר ביום השני רצוף של עליות בניו יורק, ככל הנראה כהמשך המומנטום החיובי שנמשך עוד מהשבוע שעבר. העליות היום שויכו לזינוק במחיר הנפט שגרם למניות האנרגיה לזנק והן בתורן דחפו את המדדים קדימה. 

לפני המסחר התפרסם מדד המחירים לצרכן שהציג בהתאם לצפי התייצבות של האינפלציה האמריקנית בחודש אוגוסט. מדד יציב, יש שייטענו, מכשיר את השטח להעלאת ריבית מחר על ידי הפד' שמכונס בשעות אלו ודן באלמנטים האחרונים בכדי להחליט האם אכן יחליט להעלות את הריבית לראשונה מאז שנת 2006.

הסיבה והתוצאה: תוצאות סקר שביצעה רשת החדשות הכלכלית CNBC הראו כי רוב מנהלי ההשקעות בוול סטריט (49%) מאמינים כי מחר הבנק המרכזי אכן יעלה את הריבית. סקר של וולס פארגו הראה כי 44% מהמשקיעים יבצעו התאמות בתיק ההשקעות שברשותם במידה ואכן יוודע מחר על העלאת הריבית. אם כי היומיים האחרונים של עליות שערים מראים כי קיימת האפשרות שהשוק כבר הסכין עם העלאת הריבית מחר. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

יומן מאקרו 

בשעה 15:30 דווח מדד המחירים לצרכן בארה"ב. תוצאות המדד תאמו את צפי השוק לפני פרסומו. המדד הציג עלייה מינורית במחירי הליבה של 0.1% לחודש אוגוסט. במתווה שנתי, המדד חוזה אינפלציה של 1.9% לשנה. מחירי הליבה אינם כוללים אנרגיה ומזון. מדד אשר כולל את השניים צפוי לרדת ב-0.1% בחודש אוג'. 

נציין כי ג'נט יילן בתחילת השנה טענה כי מחירי האינפלציה אינם צריכים לעמוד ביעדי הפד' (2% לשנה), אלא להציג מגמת עלייה או התייצבות בלבד. 

בשעה 17:30 פורסם מלאי הנפט הגולמי של ארה"ב והשינוי השבועי שנעשה בו. מלאי הנפט הינו אחד מהסיבות העיקריות לכך שהנפט ירד בשנה האחרונה כמעט 60% משוויו. מלאי הנפט ירד השבוע בארה"ב במעל ל-2 מיליון חביות ומביא את הנפט לעליות חדות. 

מניות בכותרות 

פדאקס (סימול: FDX)- חברת השליחויות האמריקנית דיווחה על רווחים של 2.42 דולר למניה. ארבעה סנט מתחת לצפי השוק. מנכ"ל החברה פרד סמית' טען כי החברה מסתדרת טוב מן הצפוי עם תנאי הצמיחה הגלובלית החלשה מן הצפוי. החברה טוענת גם כי הדולר החזק פגם ברווחיה. לקריאה נוספת

האוולט פאקארד (סימול: HP)- החברה צפויה לצמצם ב-25 אלף משרות נוספות את כוח האדם העובד בחברה. אלו יווספו ל-55 אלף משרות שכבר צומצמו.

מיקרוסופט (MICROSOFT)- החברה הגדילה ב-5 סנט את הדיבידנד המחולק לבעלי המניות לכדי 36 סנט למניה. 

לינקדאין (סימול: LNKD) - דירוג הרשת החברתית המקצועית שודרג ל"החזק" מ"מכור" על די חברת BEARN. לטענת החברה, מחיר המניה תואם את האתגרים הצפויים בפני הרשת בעתיד לבוא. 

סחורות 

מחיר הנפט התחזק היום ב-5.1% אל מחיר של 46.9 דולר לחבית. מחיר אונקיית זהב עולה 1,107 דולר לאונקייה. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הריבית עולה - עושה התאמות ומגדיל מניות בקניה מסיבית (ל"ת)
    השתתפתי בסקר 17/09/2015 08:11
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נדלן USA שוב מקרטע..עליית ריבית היא רעל בתקופה הנוכחית (ל"ת)
    המיד. ששון ישר 16/09/2015 23:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נחמד לנו 16/09/2015 22:53
    הגב לתגובה זו
    בורסה קטנה לגנבים
  • 3.
    בשקט בשקט עוד אחוז למעלה פוטים מחיקה (ל"ת)
    ציון 16/09/2015 22:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אייל 16/09/2015 20:55
    הגב לתגובה זו
    המניה רק נופלת כל יוםם 20 אחוז ומאז הוא גם נעלם בא לנו פה כמו גבר תקנו תקנו ונעלם ליצן
  • גם אותי הוא הפיל (ל"ת)
    דוד מור 16/09/2015 22:42
    הגב לתגובה זו
  • גרוש בלי גרוש 16/09/2015 22:19
    הגב לתגובה זו
    יש מלא זבלה כאן שממליצים על מניות ובורחים אנשים פשוט זבלה וסתם אנחנו מפסידים את הכסף שלנו
  • משקיע 16/09/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
    לא קונים נייר ערך סתם כי מישהו המליץ עליו אלא כשמבינים את הערך שמאחוריו
  • 1.
    אמיר 16/09/2015 18:09
    הגב לתגובה זו
    מעניין איך השווקים יגיבו
  • צביקה 16/09/2015 21:15
    הגב לתגובה זו
    היא אמרה שתעלה לאט את הריבית כלומר 0.25 אחוז מחר לא להתרגש
  • אז מה רצית מהר ? אגב 0,25 זה כמו 3 אחוז של פעם תבדוק (ל"ת)
    אמנון 16/09/2015 21:32
  • אייל 16/09/2015 20:59
    הגב לתגובה זו
    ת נועדו מדי פעם כל כמה חודשים כדי לתת סיבה לירידה קטנה והכל חוזר למסלול הכל בסדר
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: