תכנית תחבורתית ענקית תשדרג יישוב שלם - כנסו לפרטים

היום אושרה למתן תוקף תוכנית לביטול מחלף והקמת שכונה, מרכז מסחרי ומרכז תחבורתי במקומו
לירן סהר | (3)
נושאים בכתבה כביש 1 מבשרת ציון

משדרגים את מבשרת ציון: תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים ומרכז מסחרי ותחבורתי על שטחו המתפנה של מחלף הראל, הסמוך לירושלים, אושרה למתן תוקף בועדה לתכניות לאומיות. התוכנית מציעה להקים במבשרת ציון, מרכז שיחבר את 'מעוז ציון' בדרום ו'מבשרת ירושלים' בצפון, שהופרדו עד כה על ידי מחלף הראל וכביש 1. על פי תכנית שאושרה בוועדה לתכניות לאומיות (תת"ל 16) מתכוונת החברה הלאומית לדרכים לשנות באזור זה את תוואי כביש מס' 1, להעבירו במנהרה מתחת לשלוחת "הקסטל" וכן להקים מסוף תחבורתי לשרות תושבי מבשרת ציון והסביבה בתחום המיועד לצומת. בעקבות העבודות לסלילת כביש 1 החדש יבוטל המחלף ועל השטח המתפנה יבנו שכונת מגורים ומרכז מסחרי ותחבורתי עם חניון חנה וסע.  החניון יאפשר התחברות ישירה לכביש 1, תוך מתן עדיפות לתחבורה הציבורית.   בשנה האחרונה הושלמה כריית מנהרות הראל. אורכה של כל מנהרה כ-800 מטרים, קוטרה 15 מטר והן נחפרו בעומק של כ-40 מטר מתחת לאדמה. המנהרות יכללו שלושה נתיבי נסיעה בכל כיוון, מעברי חרום בין המנהרות ואמצעי בטיחות אש ובקרת תנועה משוכללים. צמד המנהרות ימתן משמעותית את השיפועים והעקומות בכביש. מנהרות הראל גם ישפרו את זרימת התנועה באזור בו קיים היום גשר הראל.   התכנית מציעה בצדה המזרחי הקמה של 265 יח"ד מתוכן 20% יח"ד קטנות עם חזית מסחרית, שטח של 2 דונם למבנים ומוסדות ציבור ו- 2.7 דונם שטח ציבורי פתוח.    במסגרת התכנית יוקם חניון חנה וסע לכ- 1,000 כלי רכב בחינם  וחניון בתשלום  לכ- 500 כלי רכב ומעליו במפלס הרחוב שטח מסחרי בשטח של כ-6,000 מ"ר עיקרי ומעליהם משרדים בשטח של 14,000 מ"ר עיקרי.   בניית החניון תעודד ותמריץ את תושבי מבשרת והישובים בסביבה וגם נוסעים לירושלים מאזורים נוספים, להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית ובכך להפחית את עומסי התנועה בכניסה לירושלים ובעיר עצמה.   רפי אלמליח מנהל אגף תכנון ברשות מקרקעי ישראל אמר: "במקביל לפעילות של תכנון שכונות חדשות ואזור תעסוקה  מדרום למעוז ציון, פועלת רשות מקרקעי ישראל למיזוג שכונות היישוב שעד היום חולקו ע"י כביש מס' 1. על ידי התוכנית המקודמת ייווצר מוקד פעילות עירוני שכולל בתוכו:  מגורים תעסוקה, מסחר, מרכז תחבורה וחניון חנה וסע".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    dw 20/08/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
    265 יח"ד זה לא שכונה. זה בקושי רחוב. מציע להגביה את הבנינים בכמה קומות טובות וככה לייצר שכונה שקרובה מאד לירושלים, כך שלא צריכה להיות בעיה מיוחדת לאכלס אותה.
  • דני 23/08/2015 16:18
    הגב לתגובה זו
    והכל דרך כביש גישה יחיד, שמשרת גם בי"ס יסודי, חטיבת ביניים, קניון ושכונת מגורים בת 115 יחידות דיור. נראה לי שזה יותר ממספיק. ובניה לגובה תחרוג מקו הרקיע ותגמד את הקסטל והשמורה ההיסטורית שעליו. מי שלא מכיר את השטח שלא יציע הצעות...
  • 1.
    אומרים "היכנסו" ולא "כנסו" (ל"ת)
    נעם 19/08/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
השקעה במניות או דירות (גרוק)השקעה במניות או דירות (גרוק)
ניתוח

מה עדיף - השקעה בדירה או השקעה במניות ובאיזה עיר היה כדאי לקנות דירה?

מניות, אגרות חוב, מסלולים כלליים, לעומת דירות, מה הניבה כל השקעה בחמש השנים האחרונות וגם: על המס, על תכנוני המס ועל העיר שהמחירים בה תקועים כבר שנים 

מנדי הניג |

מדדי המניות נתנו תשואה גבוהה בהרבה משוק הדירות במבחן של 5 השנים האחרונות. כשמדברים על שתוה ברוטו, מדדי המניות הבולטים הניבו תשואה פנומנלית של מעל 80% בחמש שנים וגם השקעה במסלולים כלליים שמערבבים מניות עם אג"ח היתה עם תשואה נהדרת של כ-53%. כלומר, השקעה בבורסה הניבה כ-9% בשנה והשקעה במניות בלבד הניבה כ-13% בשנה.  

כאשר  בוחנים תקופות ארוכות יותר, מתקרבים לבנצ'מרק המקובל - אגרות חוב מניבות בין 4% ל-5%, מניות בין 7% ל-9% בשנה (בשני העשורים האחרונים יש הטייה כלפי מעלה). מסלול כללי אמור לייצר תשואה של כ-6% וצפונה. 

מניות, אג"ח, מסלול מעורבב או דירות - התשואה בחמש שנים

מול השקעה בשוק ההון - ישירות או דרך הגופים המוסדיים (ניהול תיקים, קרנות נאמנות, השתלמות, גמל ועוד) יש כמובן את אפשרות ההשקעה בנדל"ן ובעיקר בדירות למגורים. מה עדיף?

לפני המבחן הכלכלי, צריך להזכיר שיש הבדלים מהותיים - השקעה בבורסה היא נזילה (אם דרך קרנות השתלמות אז צריך לחכות 6 שנים), זו השקעה שיש לה מחיר כל יום ואתם כמשקיעים יודעים מה קורה שם באופן שקוף. אם אתם משקיעים ישירות אז אתם יודעם כל יום, אם זה בקרן נאמנות יש מידע מדי יום, בנכסים שנחסכים בהשתלמות וגמל המידע הוא פעם בחודש. אבל בעיקרון מדובר על נכסים לרוב נזילים ושקופים.

כשאתם קונים דירה להשקעה, אתם קונים נכס פיזי, זה לא על הנייר. אתם קונים קירות, וצריך לטפל בהם, צריך לנקות, לתקן, להשקיע. דירה להשקעה היא במקרים לא מעטים כאב ראש - הלך המזגן, צריך להביא טכנאי. השוכר מבקש לדבר איתך על המחיר. השוכר מבקש להכניס כלב לכמה חודשים. יש אסיפת בעלי דיירים חשובה. יש כאן השקעה של זמן. חוץ מזה - המימוש הוא לא מהיר והוא לוקח זמן ועלויות. 

דירה בהנחה מחיר למשתכן
צילום: תמר מצפי

דירה בהנחה יוצאת לדרך - הנה הפרטים המלאים; ולמה זכאים חייבים להשתתף?

ההרשמה להגרלה העשירית של "דירה בהנחה" תיפתח בתחילת שבוע הבא; עד 50% מהדירות יוקצו למשרתי מילואים; אפילו אם אתם לא רוצים לגור בערים הבאות ישתלם לכם מאוד להשתתף בהגרלות



רן קידר |

דירה בהנחה יוצאת שוב לדרך, אחרי חילוקי דעות קשים בין האוצר ומשרד השיכון והבינוי. ביום ראשון הקרוב ה-10 לאוגוסט, תיפתח ההרשמה להגרלה העשירית של "דירה בהנחה". במסגרת ההגרלה יוגרלו כ־7,600 דירות ברחבי הארץ. לראשונה, עד 50% מהדירות יוקצו למשרתי מילואים פעילים, מתוכן כ־25% יוקצו ללוחמים בלבד. משרד השיכון והבינוי מעדכן כי ניתן  להנפיק אישור זכאות להרשמה עד יום חמישי ה-4.9.25

שר הבינוי והשיכון, חיים כץ: "עם כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה להסיר את החסמים הבירוקרטיים שמונעים את הגדלת ההיצע והוזלת מחירי הדיור לאזרחי ישראל, בראשם לוחמים משרתי מילואים, שנותנים מעצמם במסירות מאין כמותה ולהם נעניק לראשונה העדפה משמעותית בהגרלה. לאחר פגישה שקיימתי עם רמ"י והחשכ"ל, אתמול הושגו הסכמות על סוגיות שבמחלוקות בין הגופים- בקרוב ישווקו עוד אלפי יחידות דיור במחיר מוזל". 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "ההגרלה העשירית של 'דירה בהנחה' מצטרפת לשורה של צעדים שמוביל המשרד על מנת לאפשר  דיור לכלל אזרחי ישראל. אנחנו פועלים במספר דרכים:  הגדלת היצע יח"ד ברחבי הארץ, הסרת חסמים לקידום פרויקטים, הקצאת תקציבים להאצת נדל"ן, הגדלת כוח האדם בענף, העבודה הקשה מביאה כבר תוצאות בשטח ומשתקפת בירידת המחירים."

מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט: "תכנית דירה בהנחה ממשיכה. אנחנו מקווים שבעתיד הקרוב היא תשוב ותורחב גם לאזור המרכז  ותיתן מענה לזוגות צעירים ומחוסרי דיור, תוך המשך מתן עדיפות לחיילי מילואים, בכל רחבי הארץ.״

בין הערים שבהם יהיו על פי ההערכות כעת הגרלות של 'דירה בהנחה': באר יעקב, באר שבע, אשקלון, רעננה, יבנה, ירושלים, בית שמש