מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
כדי להוריד את העומסים על הכבישים צריך יותר תחבורה ציבורית ופחות תחבורה פרטית. אין ברירה, יש בישראל יותר מדי מכוניות על הכבישים וכל שנה מתווספות עוד מאות אלפי מכוניות. אי אפשר לבנות מספר בלתי מוגבל של נתיבים בכבישים המהירים (וזה גם לא יעזור - כי בסוף יש עיר שנכנסים אליה ושם יווצר "צוואר בקבוק"), כדי לפתור את הבעיות צריך שאנשים ייסעו יותר מאדם אחד ברכב.
שרת התחבורה החדשה מירי רגב אמרה לאחרונה ש"לא ייתכן שהנת"צ יהיה ריק בזמן שאנשים עומדים בפקקים" - אבל מירי רגב פספסה את הנקודה: כדי שהאוטובוסים יוכלו להעביר במהירות גבוהה הרבה יותר אנשים ממקום למקום הנת"צ צריך להיות פנוי. הוא פנוי בשביל לאפשר את היתרון שלו. אם הוא יהיה פקוק כמו כל נתיב אחר אז היתרון שלו לציבור הנוסעים יימחק. הסיבה שהנת"צ ריק היא העובדה שהוא כבר העביר עשרות אנשים הרבה יותר ביעילות מאשר נתיב שמתמלא ונסתם על ידי יותר מדי מכוניות פרטיות. למעשה, במקום כל מכונית בודדת, שמעבירה 1.2 אנשים בממוצע, אוטובוס מעביר 40-50 אנשים. כלומר אם שני אוטובוסים נוסעים בנת"צ בדקה זה 100 אנשים, או 83 מכוניות. האם לא עדיף להעביר הרבה יותר אנשים? בוודאי שכן, וכך מסכימים מומחי התחבורה. אבל מירי רגב לא רוצה פתרונות, היא רוצה להיראות טוב. וחבל שכך. כי במעשים שלה היא בעצם מעודדת פקקים ופוגעת בציבור החלש, זה שהיא כביכול נלחמת בשבילו.
אנחנו נחזור ונזכיר - כשכל אחד נוסע לבד במכונית - ברור שיהיו פקקים. אפשר לייצר חלופות. צריך רק לרצות (הנה אחת מהן, וכנראה הטובה ביותר. זה אשכרה פתר את הפקקים במקומות הבודדים בעולם שניסו את זה). ומי שמתעקש לנסוע לבד? זה ממש בסדר שיעמוד בפקקים.
בכל מקרה, השרה רגב החליטה לבטל דה פקטו את נתיב התחבורה הציבורית החדש לירושלים. לפני מספר שבועות היא ביטלה את האכיפה בנתיב (ורק נזכיר - מדובר בנתיב תחבורה ציבורית רק בשעות העומס, 6 וחצי בבוקר עד 9 וחצי בבוקר) כשאמרה שהאכיפה המשטרתית לא תתבצע בצורה גלויה. עכשיו היא מורידה את מספר הנהגים בנת"צ ל-2 פלוס במקום 3 פלוס.
- נפתחו עוד 1,200 מקומות חניה בחניון הנתיב המהיר לת"א, בשפירים
- עדיף להישאר בבית: אלו הכבישים שיהיו חסומים בביקור מרקל בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רגב כמובן קוראת לזה "בשורה טובה". רק כאמור - חבל שהיא לא מתייעצת עם המומחים ולא בודקת מה עשוי להוריד את הפקקים, ובמקום זה היא רק תורמת להם.
צריך לומר מילה טובה לרגב - לפחות היא לא מבטלת את הנתיב לחלוטין. כלומר, עדיין יהיה יתרון לכלי רכב עם יותר מאדם אחד. גם זה משהו.
לדברי משרד התחבורה "החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד התחבורה הציג בפניה עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים.
"מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של "נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה.
"עוד הנחתה השרה להרחיב את ההסברה לנהגים אודות שעות הפעילות של "נתיב פלוס" ולהדגיש כי הנתיב מותר לשימוש כלל משתמשי הדרך מהשעה 09:30 בבוקר ועד 06:30 בבוקר למחרת. זאת, לאחר שהתברר כי רוב הנהגים לא היו מודעים כי הנתיב פתוח לכלל הנוסעים בדרך לאחר השעה 9:30 בבוקר, דבר שגרם לעומסים מיותרים בכביש.
- הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- 5.בדיחה ושמה נת"צ 30/01/2023 10:58הגב לתגובה זוכל הכבוד לשרה מירי רגב, שמבטלת את הטימטום. נתיבים ריקים שכל האחמים נוסעים בהם חופשי, כמו רכבי בטחון ראשי רשויות, וכל מי שמחובר למעלה. והכי חשוב אוטובוסים ריקים שנוסעים משום מקום לשום מקום לא צריכים נתיב מיוחד.
- 4.אנונימי 30/01/2023 08:52הגב לתגובה זואני גר בתל אביב וכדי להגיע לירושליים אני צריך אוטובוס לתחנה מרכזית ומשם לתחנה מרכזית לירושליים ומתחנה מרכזית לירושליים לתוך ירושליים סהכ זשלושה אוטובוסים. חמה אין אוטובוס מתטך מרכז תל אביב לתוך ירושליים?
- 3.יצחק 30/01/2023 01:47הגב לתגובה זורק במדינת ישראל הופכים את נתיב 3 לנת"צ. אתם באמת חושבים שזה יגרום לנו להשאיר את הרכב בבית??? 3 נתיבים חייבים להישאר לרכבים, ואם יש נתיב רביעי, אותו תהפכו לנת"צ.
- 2.קניתי בובה בלונדינית עם חזה שופע, שתשב לידי בזמן הנסיעה (ל"ת)סחבק 30/01/2023 01:44הגב לתגובה זו
- 1.והטימטום בממשלת הבלהות ממשיך לחגוג (ל"ת)הורסים כל חלקה טובה 30/01/2023 00:06הגב לתגובה זו
- שמאלנים מטומטמים, לא נוסעים באוטובוס (ל"ת)יאיר לפיד 30/01/2023 10:59הגב לתגובה זו

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
פתיחה חגיגית בעיר הקזינו, עיצוב ייחודי וגב פיננסי חזק מאמזון - האם זה יספיק למיזם הרובוטקסי להתמודד עם המובילות בשוק? וגם - כל המידע על כל השחקניות בתחום
חברת זוקס שבבעלות אמזון השיקה שירות נסיעות ציבוריות חינמיות ברובוטקסי שלה בלאס וגאס. זהו צעד משמעותי ראשון שלה בשוק האמריקאי לרכב אוטונומי ייעודי ללא הגה או דוושות. ההשקה כללה נסיעות חינם בין חמש נקודות מרכזיות על הסטריפ, בהן מלונות ומקומות בילוי דוגמת הקזינו MGM Grand ו-Resorts World, ומסמנת את המעבר משלבי בדיקות פנימיות להפעלה ציבורית ראשונית.
השירות זמין דרך אפליקציה ייעודית, כאשר כחמישים רכבים פעילים משרתים את הציבור בשלב הראשון. התגובה התקשורתית הייתה נרחבת, ומנכ"לית זוקס איצ'ה אוואנס תיארה את ההשקה כרגע היסטורי שמביא את הטכנולוגיה האוטונומית לידי הציבור הרחב. עם זאת, היא הדגישה כי מדובר רק בהתחלה של מסע ארוך.
זוקס מתכננת להתרחב בקרוב לסן פרנסיסקו, שם היא כבר מציעה נסיעות לעובדים בלבד, ומקווה לקבל אישורים רגולטוריים לשירות מסחרי בתשלום עד סוף השנה. התוכניות כוללות הרחבה לכל העיר לאס וגאס במהלך השנה הקרובה. המיזם נוסד ב-2014 ונרכש על ידי אמזון ב-2020 תמורת 1.3 מיליארד דולר, ולמרות שהוא מציע כעת ניסיון ראשון לציבור, הדרך לשוק רחב ומסחרי עודנה ארוכה בשל אתגרים טכנולוגיים, רגולטוריים ותחרותיים עזים.
בעוד זוקס מתחילה להתרחב, שחקניות מבוססות כמו Waymo של אלפבית וטסלה כבר שולטות בשוק עם אלפי רכבים פעילים ומיליוני נסיעות. שוק הרכבים האוטונומיים צפוי לגדול ל-2.3 טריליון דולר עד 2030, אך זוקס צריכה להאיץ את קצב הפיתוח והפריסה כדי לא להישאר מאחור. במאמר זה נסקור את ההשקה של זוקס, ננתח את יתרונותיה וחסרונותיה, ונשווה אותה למתחרות העיקריות תוך התייחסות לנתונים עדכניים משנת 2025, כולל התפתחויות גלובליות, אתגרים טכנולוגיים והשפעות חברתיות רחבות.
- חברת האוטונומיה שגייסה מעל 200 מיליון דולר מאנבידיה ואובר
- מאסק מודיע: הרובוטקסי יגיע לציבור הרחב בספטמבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זוקס: עיצוב מהפכני והתחלה צנועה עם תוכניות שאפתניות
הרכב של זוקס שונה באופן מהותי מהסטנדרטים המקובלים בתעשייה. העיצוב המרובע והקומפקטי שלו זכה לכינוי "טוסטר" מצד משקיפים ומבקרים, והוא אכן מזכיר יותר מכשיר חשמלי מאשר מכונית מסורתית. ארבעת המושבים מסודרים פנים אל פנים בצורה המזכירה קרון רכבת, ובהיעדר הגה או דוושות נוצרת חוויה חברתית ייחודית שעשויה להיות לא מוכרת לנוסעים רבים.