מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
כדי להוריד את העומסים על הכבישים צריך יותר תחבורה ציבורית ופחות תחבורה פרטית. אין ברירה, יש בישראל יותר מדי מכוניות על הכבישים וכל שנה מתווספות עוד מאות אלפי מכוניות. אי אפשר לבנות מספר בלתי מוגבל של נתיבים בכבישים המהירים (וזה גם לא יעזור - כי בסוף יש עיר שנכנסים אליה ושם יווצר "צוואר בקבוק"), כדי לפתור את הבעיות צריך שאנשים ייסעו יותר מאדם אחד ברכב.
שרת התחבורה החדשה מירי רגב אמרה לאחרונה ש"לא ייתכן שהנת"צ יהיה ריק בזמן שאנשים עומדים בפקקים" - אבל מירי רגב פספסה את הנקודה: כדי שהאוטובוסים יוכלו להעביר במהירות גבוהה הרבה יותר אנשים ממקום למקום הנת"צ צריך להיות פנוי. הוא פנוי בשביל לאפשר את היתרון שלו. אם הוא יהיה פקוק כמו כל נתיב אחר אז היתרון שלו לציבור הנוסעים יימחק. הסיבה שהנת"צ ריק היא העובדה שהוא כבר העביר עשרות אנשים הרבה יותר ביעילות מאשר נתיב שמתמלא ונסתם על ידי יותר מדי מכוניות פרטיות. למעשה, במקום כל מכונית בודדת, שמעבירה 1.2 אנשים בממוצע, אוטובוס מעביר 40-50 אנשים. כלומר אם שני אוטובוסים נוסעים בנת"צ בדקה זה 100 אנשים, או 83 מכוניות. האם לא עדיף להעביר הרבה יותר אנשים? בוודאי שכן, וכך מסכימים מומחי התחבורה. אבל מירי רגב לא רוצה פתרונות, היא רוצה להיראות טוב. וחבל שכך. כי במעשים שלה היא בעצם מעודדת פקקים ופוגעת בציבור החלש, זה שהיא כביכול נלחמת בשבילו.
אנחנו נחזור ונזכיר - כשכל אחד נוסע לבד במכונית - ברור שיהיו פקקים. אפשר לייצר חלופות. צריך רק לרצות (הנה אחת מהן, וכנראה הטובה ביותר. זה אשכרה פתר את הפקקים במקומות הבודדים בעולם שניסו את זה). ומי שמתעקש לנסוע לבד? זה ממש בסדר שיעמוד בפקקים.
בכל מקרה, השרה רגב החליטה לבטל דה פקטו את נתיב התחבורה הציבורית החדש לירושלים. לפני מספר שבועות היא ביטלה את האכיפה בנתיב (ורק נזכיר - מדובר בנתיב תחבורה ציבורית רק בשעות העומס, 6 וחצי בבוקר עד 9 וחצי בבוקר) כשאמרה שהאכיפה המשטרתית לא תתבצע בצורה גלויה. עכשיו היא מורידה את מספר הנהגים בנת"צ ל-2 פלוס במקום 3 פלוס.
- נפתחו עוד 1,200 מקומות חניה בחניון הנתיב המהיר לת"א, בשפירים
- עדיף להישאר בבית: אלו הכבישים שיהיו חסומים בביקור מרקל בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רגב כמובן קוראת לזה "בשורה טובה". רק כאמור - חבל שהיא לא מתייעצת עם המומחים ולא בודקת מה עשוי להוריד את הפקקים, ובמקום זה היא רק תורמת להם.
צריך לומר מילה טובה לרגב - לפחות היא לא מבטלת את הנתיב לחלוטין. כלומר, עדיין יהיה יתרון לכלי רכב עם יותר מאדם אחד. גם זה משהו.
לדברי משרד התחבורה "החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד התחבורה הציג בפניה עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים.
"מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של "נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה.
"עוד הנחתה השרה להרחיב את ההסברה לנהגים אודות שעות הפעילות של "נתיב פלוס" ולהדגיש כי הנתיב מותר לשימוש כלל משתמשי הדרך מהשעה 09:30 בבוקר ועד 06:30 בבוקר למחרת. זאת, לאחר שהתברר כי רוב הנהגים לא היו מודעים כי הנתיב פתוח לכלל הנוסעים בדרך לאחר השעה 9:30 בבוקר, דבר שגרם לעומסים מיותרים בכביש.
- ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים
- טויוטה בשיא מכירות, למרות חולשה בסין ויפן - כמה רכבים מוכרת ענקית הרכב?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
- 5.בדיחה ושמה נת"צ 30/01/2023 10:58הגב לתגובה זוכל הכבוד לשרה מירי רגב, שמבטלת את הטימטום. נתיבים ריקים שכל האחמים נוסעים בהם חופשי, כמו רכבי בטחון ראשי רשויות, וכל מי שמחובר למעלה. והכי חשוב אוטובוסים ריקים שנוסעים משום מקום לשום מקום לא צריכים נתיב מיוחד.
- 4.אנונימי 30/01/2023 08:52הגב לתגובה זואני גר בתל אביב וכדי להגיע לירושליים אני צריך אוטובוס לתחנה מרכזית ומשם לתחנה מרכזית לירושליים ומתחנה מרכזית לירושליים לתוך ירושליים סהכ זשלושה אוטובוסים. חמה אין אוטובוס מתטך מרכז תל אביב לתוך ירושליים?
- 3.יצחק 30/01/2023 01:47הגב לתגובה זורק במדינת ישראל הופכים את נתיב 3 לנת"צ. אתם באמת חושבים שזה יגרום לנו להשאיר את הרכב בבית??? 3 נתיבים חייבים להישאר לרכבים, ואם יש נתיב רביעי, אותו תהפכו לנת"צ.
- 2.קניתי בובה בלונדינית עם חזה שופע, שתשב לידי בזמן הנסיעה (ל"ת)סחבק 30/01/2023 01:44הגב לתגובה זו
- 1.והטימטום בממשלת הבלהות ממשיך לחגוג (ל"ת)הורסים כל חלקה טובה 30/01/2023 00:06הגב לתגובה זו
- שמאלנים מטומטמים, לא נוסעים באוטובוס (ל"ת)יאיר לפיד 30/01/2023 10:59הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
