לקראת הרכבת הקלה: מנכ"ל נת"ע - "צאו לעבודה שעה קודם ותשתמשו באוטובוסים"
"באוקטובר 2021 יוכל האדם שיעשה ביקור חולים בבלינסון לעלות על הרכבת ותוך פחות מ-20 דקות להגיע לתחנת ארלוזורוב", כך אמר היום יהודה בר און, מנכ"ל נת"ע בתדרוך לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה ב-2 באוגוסט. "יש פרויקטים שעמדו בלוחות זמנים ואף הקדימו אותם. אני אבוא ואגיד באופן ברור ונחרץ – צריך לתקוע המון מקלות בגלגלים של הרכבת כדי שהתכנית לא תצא לפועל ב-2021, אנחנו לא ממציאים כאן שום גלגל".
וכך לפי בר און על הנהגים להיערך: "אני מציע לנהגים לשנות את שעות היציאה שלהם למשרד, דרך נמיר פתוחה ב-8 בבוקר, אין שום סיבה שבעולם שלא נבקש לשנות את דפוסי הנסיעה על ידי הקדמת לוח זמנים, לא מדובר בהקדמות קיצוניות – מעבר מ-9 בבוקר ל-8 זה בקשה סבירה, תכננו לפני שיוצאים מהבית, אפשרויות נסיעה עם קולגות. הוקמו 4,000 מקומות חניה ב'חנה וסע' ונוסיף עוד 3,000 מקומות חניה בחודשים הקרובים. רכבת ישראל תוסיף עוד 1,500 מקומות ישיבה ברכבת ישראל בשעות השיא. בואו נכבד את נוסעי התחבורה הציבורית, יש נתיבים בלעדיים. נוסעי תחבורה הציבורית זכאים לנתיב שמשרת רק אותם".
שר התחבורה ישראל כץ אמר: "אנחנו הולכים לדרך לא קלה, אבל היא הכרחית – חייבים לעשות את זה. הנחיתי את נת"ע ואת כל גורמי התכנון, יש לנו לפחות עוד 7 קווים, לפעול ככל הניתן שהקווים יהיו מתחת לאדמה. התחנות והמנהרות יכולות לשמש גם לצרכים של הפצצות טילים. סידורים של חניונים ואוטובוסים, נתיבי תחבורה ציבורית ואכיפה, נעשה את הדברים בצורה הטובה ביותר".
מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמר: "היו הרבה ביקורות על הקו המכין, קו 1, הוא הוקם בשיתוף כל הרשויות ונמשיך לעבוד איתן. הקו יצא לדרך עם 17 אלף נוסעים ביום, כיום מדובר ב-35 אלף נוסעים. בסוף הציבור מצביע ברגליים. אנחנו רואים הזדמנות להעביר יותר אנשים לתחבורה הציבורית. נערכים בשתי פעימות – המיידית, החל מה-14 לאוגוסט, יוגדל מספר האוטובוסים בכ-80 ויתווספו 22 מטרוניות חדשות עבור קו 1. כמו כן יהיה תגבור משמעותי ברכבת ישראל – 6,000 מקומות נוספים בשעות הבוקר ועוד 7,000 בשעות הערב. הפעימה השנייה, בתחילת מארס יתווספו 220 אוטובוסים חדשים. בשבוע הראשון שנצא לדרך אנחנו מתכוונים להפעיל חדר מצב לסוגיית התחבורה הציבורית".
- צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים
- הרכבת הקלה בי-ם מתקדמת - הקן הירוק יחובר לאדום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דרור גנון, מנהל אגף בכיר תכנון, רישוי ותפעול תחבורה ציבורית במשרד התחבורה אמר: :אנחנו רואים כאן הזדמנות שלא תחזור לשדרג את התחבורה הציבורית במרחב, אנחנו הולכים לקחת את זה בליווי המקצועי ובאחריות המלאה שכל התהליך הזה יעבור בצורה הטובה ביותר שניתן. אנחנו מתכוונים להשמיש כמות אוטובוסים לא קטנה שייכנסו לשימוש בדן ואצל המפעילים האחרים שפועלים בכניסה למרחב של תל אביב, שייתנו מענה לגידול במספר הנוסעים. במקביל נוסיף עוד אוטובוסים לאזור המוקרן במרכז. ניתן פתרונות נוספים – תגבור של קו נסיעה נוספת בקו הרכבת מהוד השרון לראשון לציון. גם לכיוון ירושלים יש תנועה ערה, נתגבר עם קו 100 שנוסע דרך המסלול המהיר. ב-14 לחודש נתחיל קו נוסף שייסע לכיוון יגאל אלון מכיוון הנתיב המהיר, קו נוסף יגיע לאזור רוטשילד".
- 6.ZIP 07/07/2015 23:38הגב לתגובה זואני לא יכולה לחשוב על אף חברה אחרת שתצליח לתקוע מקלות בגלגלים באופן יעיל שכזה ובמקביל לרוקן את קופת המדינה במרץ כה רב...
- 5.הורים 23/06/2015 11:22הגב לתגובה זושעת היציאה לעבודה נקבעת לפי נקודת הזמן המוקדמת ביותר בה אפשר לפזר את הילדים לגנים ובתי הספר בבוקר. מספיק להתייחס לציבור כאל מפונקים שקמים מאוחר מהמיטה.
- ZIP 07/07/2015 23:59הגב לתגובה זובעוד שבהרבה מקומות עבודה אחרים רואים מעשה שכזה בחומרה או שאוסרים זאת מראש בטענה ש"אין קייטנת הורים"....נסו להתקבל לעבודה בחברת נת"ע ....שכרכם ישר יזנק פלאים ....ים של הטבות....אוקיינוס של מסיבות...מה רע?
- 4.רוני 22/06/2015 17:51הגב לתגובה זוסגרו עכשיו את אחת היציאות מהמסגר ומה שהולך פה פשוט שהאוטובוסים עומדים ולא זזים לכיוון המסגר ועוד לא התחילו לעבוד. סיוט
- 3.אם כולם יצאו שעה קודם אז מה עשינו בזה?הקדמנו בשעה את (ל"ת)הפקקים 22/06/2015 13:20הגב לתגובה זו
- 2.מציע לפתוח את גני הילדים עם הזריחה!! (ל"ת)הורה מפזר 22/06/2015 13:19הגב לתגובה זו
- יש לו כול מה שאני מצפה מעובד מדינה ,לחשוב זה קשה . (ל"ת)בא 22/06/2015 14:13הגב לתגובה זו
- 1.ירושלמי לשעבר 22/06/2015 12:35הגב לתגובה זובירושלים הפרוייקט נתקע בגלל בטלנות. כעת העיר פקוקה , כי הפרוייקט פשוט נכשל. אנשי נט"ע : צאו לעבודה מוקדם ולנו תתנו לחיות....
- ZIP 07/07/2015 23:55הגב לתגובה זובזמן העבודה. אף פעם לא הבנתי איך זה יתכן שעובדי נת"ע נעלמים חופשי לסידורים פרטיים והמנהל האחראי לא מעיר....אולי גם הוא בעניין ואולי סתם לא מתאים לו לעבוד קשה ....למה לו?...השכר המנופח זורם לחשבון הבנק שלו בכל מקרה ...ראיתי ולא האמנתי שיש בעולם גם מקומות עבודה בסטלבט שכזה! והעיקר שלתקשורת הם מוכרים סיפורים של מדע בדיוני...
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.
