שינויים בהרגלי הצריכה: מדד אמון הצרכנים באמריקה מזנק 6.1%

בשעה 16:00 שעון ישראל, פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש אוקטובר שניפץ את התחזיות המוקדמות
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה וול סטריט

בשעה 16:00 פורסם מדד אמון הצרכן לחודש אוקטובר בארה"ב וחצה את התחזית המקודמת ב-8.6%. המדד מבטא את אמון הצרכנים בכלכלת המדינה, כאשר אלו מתבקשים לענות לשאלות לגבי עתידם הכלכלי, תנאי התעסוקה שלהם ותוכניות הצריכה העתידית. זהו אחד המדדים החשובים בתחום, כאשר הוא המצביע על הלך הרוח הצרכני וההתנהגות הכלכלית בעתיד לבוא מבחינת חסכון והוצאות. ככל שתשובות הנשאלים אופטימיות יותר, כך המדד זוכה לניקוד גבוה יותר. הצפי היה ל-87 נקודות, אך המדד שפורסם הצביע על 94.5 נקודות. שני שליש מתוך התוצר הלאומי של ארה"ב מורכב מצריכה פנימית. בתוך כך, אופטימיות הצרכנים הינה גורם משמעותי לגבי המשך הצמיחה הכלכלית במדינה. תוצאות המדד דוחפות את מדדים המניות בוול סטריט לעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה 1%, מדד ה-s&p 500 עולה 0.56% ומדד הדאו ג'ונס עולה 0.38%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

פריון עקפה את התחזיות ברבעון השלישי - והמניה טסה

למרות הירידה ברווח ובהכנסות - פריון הישראלית עקפה בענק את תחזית ההכנסות
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק -4.05% הדואלית פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי בהם רשמה ירידה בשורה העליונה והתחתונה אך ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים. המניה מזנקת 14% במסחר במחזור של 3.5 מיליון שקל - פי 10 מהממוצע היומי בחודש האחרון. ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו ל-52.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 86.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהחלטת החברה לחתוך את עלויות רכישת הלקוחות מאז הרבעון השלישי ב-2014. עם זאת, החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 46.51 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-6.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ברבעון 0.09 דולרים - מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.07 דולרים למניה. מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, ציין: "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, לאור העובדה שהתעלינו על תחזית ההכנסות, ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חשוב מכך, הרבעון השלישי מהווה ציון דרך משמעותי בתפנית הפעילות בחברה, מאחר וצד ההיצע בפעילות מוניטיזציית התוכנות שלנו חזרה להציג צמיחה בשורת ההכנסות לראשונה מזה 6 רבעונים, כרבעון לפני התוכניות. האסטרטגיה שלנו הביאה לתוצאות להן ציפינו, דבר המחזק את הערכותינו כי פעילות המוניטיזציה תמשיך להיות משמעותית עבור פריון עם מרווחים ותזרים מזומנים משמעותיים. במבט לעתיד, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי". "בצד הביקוש, מאחר והאינטגרציה של פתרון הפרסום ברשתות החברתיות שלנו לתוך פלטפורמת Growmobile כמעט והושלמה, תשומת הלב שלנו מצויה כיום בהגדלת ההשקעה במכירות ושיווק במטרה להביא לצמיחה בהכנסות", הוסיף מנדלבאום. "סיימנו את הרבעון עם 168 מפרסמים פעילים ועם ניהול קמפיינים פרסומיים בהיקף של כ-33 מיליון דולר, וזאת בחודשים הנחשבים כעונה החלשה של השנה.. הרבעון הרביעי החל טוב ואנו מצפים כי הוא יהיה הרבעון הטוב ביותר עד כה".