מדד 'קייס שילר' למחירי הדירות בארה"ב עלה 0.15% בלבד
לאחר התאוששות בשנה האחרונה בשוק העבודה והבטחון הצרכני בארה"ב, הענף שעדיין לא מציג התאוששות במלואה הוא שוק הנדל"ן. בשעה האחרונה (15:30 שעון ישראל) המשקיעים קיבלו הוכחה נוספת לכך כאשר פורסם מדד מחירי הבתים של קייס שילר. המדד הצביע על כך שמחירי הבתים ב-20 מחוזות ירדו בחודש ספטמבר 0.1%, לעומת הצפי המוקדם של עלייה ב-0.1%. המחירים מותאימים עונתית. במספרים מוחלטים (ללא התאמה לעונה), מדד מחירי הבתים עלה 0.2%, לעומת הצפי המוקדם של 0.5%. "למרות החולשה העונתית, מחירי הנדל"ן במדינה מראים על מגמה כללית של עליית מחירים. המדד הלאומי למחירי הבתים עלה בפעם השמיני הרצופה השנה" כך אמר דייוויד בליצר, ראש S&P Dow Jones Indices. האכזבה מהמדד משפיעה על המסחר ומרככת את עליית החוזים העתידיים של המדדים בוול סטריט. מוקדם יותר (14:30 שעון ישראל) פורסם מדד ההזמנות שהציג את הירידה החדה ביותר מזה שמונה חודשים.
פריון עקפה את התחזיות ברבעון השלישי - והמניה טסה
חברת פריון נטוורק -4.05% הדואלית פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי בהם רשמה ירידה בשורה העליונה והתחתונה אך ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים. המניה מזנקת 14% במסחר במחזור של 3.5 מיליון שקל - פי 10 מהממוצע היומי בחודש האחרון. ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו ל-52.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 86.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהחלטת החברה לחתוך את עלויות רכישת הלקוחות מאז הרבעון השלישי ב-2014. עם זאת, החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 46.51 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-6.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ברבעון 0.09 דולרים - מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.07 דולרים למניה. מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, ציין: "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, לאור העובדה שהתעלינו על תחזית ההכנסות, ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חשוב מכך, הרבעון השלישי מהווה ציון דרך משמעותי בתפנית הפעילות בחברה, מאחר וצד ההיצע בפעילות מוניטיזציית התוכנות שלנו חזרה להציג צמיחה בשורת ההכנסות לראשונה מזה 6 רבעונים, כרבעון לפני התוכניות. האסטרטגיה שלנו הביאה לתוצאות להן ציפינו, דבר המחזק את הערכותינו כי פעילות המוניטיזציה תמשיך להיות משמעותית עבור פריון עם מרווחים ותזרים מזומנים משמעותיים. במבט לעתיד, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי". "בצד הביקוש, מאחר והאינטגרציה של פתרון הפרסום ברשתות החברתיות שלנו לתוך פלטפורמת Growmobile כמעט והושלמה, תשומת הלב שלנו מצויה כיום בהגדלת ההשקעה במכירות ושיווק במטרה להביא לצמיחה בהכנסות", הוסיף מנדלבאום. "סיימנו את הרבעון עם 168 מפרסמים פעילים ועם ניהול קמפיינים פרסומיים בהיקף של כ-33 מיליון דולר, וזאת בחודשים הנחשבים כעונה החלשה של השנה.. הרבעון הרביעי החל טוב ואנו מצפים כי הוא יהיה הרבעון הטוב ביותר עד כה".