עוד מעט נעבור לגור בביוב: בכמה תשכרו אוטובוס בפלורנטין וכמה עולה "דופלקס" 10 מ"ר? תחתית הנדל"ן התל אביבי
בעקבות הזינוק במחירי השכירויות באזור המרכז סטודנטים וצעירים רבים ודלים במזומנים אינם יכולים להרשות לעצמם לשכור דירה לבד ונאלצים להתגורר בדירה עם שותפים. אלו שאינם מוכנים לוותר על פרטיות ומעוניינים להתגורר בגפם בלב אזורי הביקוש יאלצו במקרים רבים להתפשר על גודל וכמובן גם על איכות.
Bizportal ליקט מאתר יד2 את הדירות שניתן לשכור כיום לבד בתל אביב בפחות מ-2,000 שקל. לא מתאים לאנשים גדולים/ הסובלים מקלסטרופוביה:
ברחוב נתיבות בשכונת עזרא מוצעת להשכרה דירת חדר בשטח 25 מ"ר, קומת קרקע, ב-2,000 שקל
- 9.תכלס האוטובוס נראה הכי טוב... (ל"ת)טוטי 28/04/2014 10:08הגב לתגובה זו
- 8.א 23/04/2014 21:18הגב לתגובה זו.
- 7.היו מתים זה דירות 10 13 מטר גג (ל"ת)תבדקו שוב 23/04/2014 19:38הגב לתגובה זו
- 6.אנונימוס 23/04/2014 18:09הגב לתגובה זוהצחקתם אותי!!!
- 5.צביקה דורון יועץנדלן 23/04/2014 17:23הגב לתגובה זויש לאפשר פיצול דירות עם שטח מינימלי של 35 מ"ר ליחידה
- 4.בן אהרון 23/04/2014 16:27הגב לתגובה זוגם היום מקבלי ההחלטות לא פועלים לספק דירות קטנות ומתאימות לצעירים אחרי צבא ולפני הקמת משפחה. עדיין יוצאים מנקודת הנחה שצריך לספק דירות רק למשפחות אבל המציאות החברתית משתנה, תקופת הרווקות מתארכת לעשר וחמש עשרה שנים ויותר, וכל אלה זקוקים לדירות של חדר!!! אבל אך אחד לא חושב שצריך לחשוב על הצרכים של קבוצה כל כך גדולה. זו קבוצה שאיננה יכולה, ולא צריכה לרכוש דירות 4 חדרים במיליון וחצי לאחר הנחה של לפיד באזור המרכז. ולכן זו התוצאה, דירות מאולתרות. נניח שנסגור את כל הדירות המאולתרות, האם זה ישפר את המצב, האם זה ייצר פתרונות דיור טובים יותר? התשובה לצערי נותרה שלילית, לייצר ססמאות הרבה יותר קל, מי שאשם שיש מי שמוכן לגור בתנאים כאלה זו המדינה שלא משכילה לייצר פתרונות דיור לצרכים האמיתיים שיש באיזור המרכז.
- לא רק שלא מייצרת, העיריות אוסרות פתרונות נורמלים. (ל"ת)העיריות יוצרות מחסור 23/04/2014 18:19הגב לתגובה זו
- יפה כתבת אבל זה כמובן לא יביא לשינוי במצב (ל"ת)מישהו 23/04/2014 16:56הגב לתגובה זו
- 3.עדי 23/04/2014 15:32הגב לתגובה זושל השני ולא מוכנים לזוז מטר מת"א, זה מה שקורה, גרים במעורות עכברים
- 2.מוני 23/04/2014 15:31הגב לתגובה זואין להאשים את בעלי הדירות, כל עוד יש מי שישלם אז הם יכולים לבקש כמה שהם רוצים. כשכל ילד חסר מודעות כלכלית מעפולה שוכר בת"א במחיר עתק זה מה שקורה
- 1.סמיילי 23/04/2014 15:03הגב לתגובה זוכל הדירות האלה חוקיות בכלל? עושה רושם של המון דירות מחולקות ואני תוהה עם לאוטובוס יש אישורים. אבל כל עוד אין אכיפה למי אכפת, העיקר בשביל לבנות משהו נורמאלי צריך להמתין 3 שנים, לקבל מיליון אישורים והיתרים ולשלם אגרות בעשרות אלפים לפי שמתחילים לבנות בכלל.

כך בונים בניין בחודש: למה בסין כן ובישראל לא?
בעוד שסין מקימה בניין מגורים של 30 קומות ב-15 ימים, בישראל אותו פרויקט ייקח 5-7 שנים. הסיפור המדהים של טכנולוגיית הבנייה המתועשת שמשנה את פני העולם ומוזילה את מחירי הדירות - ומדוע ישראל נשארת מאחור
כשאמיר כהן, קבלן ותיק מתל אביב, ביקר לראשונה באתר בנייה בצ'אנגשה שבסין, הוא לא האמין למראה עיניו. מול עיניו התרומם בניין של 30 קומות תוך 15 ימים בלבד. "חשבתי שמדובר בתעלול פרסומי", הוא מספר, "עד שראיתי את זה במו עיניי. הם מרימים שלוש קומות ביום כאילו מדובר במשחק לגו ענק".
הנתון הזה אינו חריג. בניין מגורים טיפוסי של 20 קומות בסין נבנה ומאוכלס תוך 4-6 חודשים מתחילת העבודות. בישראל, אותו פרויקט בדיוק ייקח 5-7 שנים מרגע הגשת הבקשה להיתר ועד מסירת המפתחות לדיירים. גם אם נתעלם מהביורוקרטיה הישראלית הידועה לשמצה ונתמקד רק בזמן הבנייה הפיזי, הפער עצום: 2.5-3 שנים בישראל לעומת חודשים בודדים בסין.
מה עומד מאחורי הפער הדרמטי הזה? התשובה נעוצה במהפכה טכנולוגית שסין מובילה בעשור האחרון - מהפכת הבנייה המתועשת, שהופכת את תעשיית הבנייה ממלאכת כפיים מסורתית לתעשייה מודרנית. בעוד שבישראל עדיין בונים בניינים באותה שיטה כמו לפני 50 שנה - לבנה על לבנה, בלוק על בלוק, תחת השמש הקופחת או הגשם הסוחף - בסין הפכו את אתרי הבנייה למפעלי הרכבה מתוחכמים.
המהפכה שמתחילה במפעל
כדי להבין את עומק השינוי, צריך להבין מהי בעצם בנייה מתועשת. במקום לבנות את הבניין באתר מאפס, מייצרים את רוב הרכיבים במפעל בתנאים מבוקרים. קירות שלמים נוצקים בתבניות מדויקות, כשבתוכם כבר מותקנות צנרת המים והביוב, תעלות החשמל, ואפילו החלונות והדלתות. רצפות שלמות מגיעות מוכנות עם מערכות חימום תת-רצפתי מובנות. תקרות מיוצרות עם תאורה ומיזוג אוויר משולבים.
התהליך מתחיל במפעל ענק שנראה יותר כמו מפעל רכב מאשר אתר בנייה. בקווי ייצור ממוחשבים, עובדים מייצרים מודולים - יחידות בנייה שלמות שיכולות להיות חדר, דירה שלמה או אפילו קומה שלמה. בזמן שהמודולים מיוצרים במפעל, באתר הבנייה עצמו מכינים רק את היסודות. ברגע שהיסודות מוכנים והמודולים מגיעים מהמפעל, מתחיל שלב ההרכבה - תהליך מהיר ומדויק שבו מנופים מרימים את המודולים למקומם, עובדים מחברים אותם זה לזה, ותוך ימים ספורים הבניין עומד על תילו.

לוד: היתר בנייה ל-227 דירות ברובע הבינלאומי - חלק מתכנית ענק של 11.3 אלף דירות
הפרויקט הנוכחי יכלול 12 בנייני בוטיק בני 4-7 קומות, המחירים יחלו בכ-2.7 מיליון שקל לדירת 4 חדרים - מדובר על חלק מתכנית הרובע הבינלאומי בעיר, במסגרתו יוקמו כ-11.3 אלף דירות ומהן כ-3.5 אלף דירות יוקצו על ידי חברת 'דירה להשכיר' לשכירות לטווח ארוך
חברת אביסרור משה ובניו קיבלה היתר בנייה להקמת פרויקט מגורים חדש ברובע הבינלאומי בלוד. הפרויקט יכלול 227 דירות ב-12 בנייני בוטיק בני 4-7 קומות, עם 2-3 דירות בכל קומה. תמהיל הדירות כולל 4-6 חדרים, לצד דירות
גן ופנטהאוזים. מחיר דירת 4 חדרים בשטח 106 מ"ר עם מרפסת של 19 מ"ר יעמוד על כ-2.7 מיליון שקל. הרובע הבינלאומי, הממוקם על שטחי מושב ניר צבי במערב לוד, הוא אחד ממיזמי הבנייה הגדולים בישראל כיום. התכנית כוללת כ-11.3 אלף דירות חדשות, שטחי מסחר ותעסוקה, מוסדות ציבור,
פארקים, שבילי אופניים ותחנת רכבת. כ-3.5 אלף מהדירות בפרויקט יוקצו להשכרה לטווח ארוך במסגרת תכנון של חברת 'דירה להשכיר' - שיעור מהגבוהים בארץ.
כתבנו על הנושא בעבר - שהרכבת הצמודה לרובע הבינלאומי נמצאת במרחק של תחנת רכבת אחת בלבד מתל אביב, בנוסף הנגישות
המהירה לכבישים 1, 40 ו־44 דרך כביש 200, וסמיכות למוסדות חינוך ושירותים קהילתיים - ממצבות אותה ככל הנראה במקום טוב ביחס לשכנותיה - ראו כאן הרובע הבינלאומי
בלוד: ת"א במרחק תחנת רכבת - אבל הדירה בחצי מחיר. מנגד - הזכרנו שעם כל התקווה ושאיפות להפוך אותה לפנינה של האזור, חשוב לזכור - עדיין מדובר בלוד: עיר מעורבת שכוללת הרבה חסרונות, יש גם יתרונות כמובן - אבל צריך לזכור שמדובר על עיר שעד עתה נחשבת לפחות אטרקטיבית,
בעיקר למגורים - אבל גם למשקיעים.
כך או כך, השכונה מתוכננת כמתחם מגורים סגור עם קאנטרי קלאב, גנים ציבוריים, מתקני ספורט ומרכזים קהילתיים - מה שצפוי למשוך אליה אוכלוסייה די מגוונת.המחירים ברובע הבינלאומי נמצאים במגמת עלייה בשנים האחרונות - ראו כאן:
מחירי הדירות בלוד חוו עלייה משמעותית ב-15 השנים האחרונות,כאשר בתקופה זו עלו מחירי הדירות קרוב לפי 3.. אם בעבר ניתן היה למצוא דירת 5 חדרים סביב 2.25 מיליון
שקל, הרי שכיום המחירים לדירות חדשות נעים סביב 2.8 מיליון שקל, ודירות 3 חדרים כבר חצו את רף ה-2 מיליון שקל.
הרובע הבינלאומי
איך תתבצע הבנייה?
עסקאות אחרונות בלוד
ברחוב חללי מינכן 6, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 1.51 מ' שקל. מדובר על דירת 4 חדרים בשטח של כ-77 מ"ר שנמצאת בקומה השלישית.
ברחוב הנרי הרץ 7, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 1.22 מ' שקל. מדובר על דירת 3 חדרים בשטח של כ-60 מ"ר שנמצאת בקומה השלישית.
ברחוב שבטי ישראל 34, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 1.85 מ' שקל. מדובר על דירת 4 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר שנמצאת בקומה החמישית.
ברחוב דקר 11, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 1.82 מ' שקל. מדובר על דירת 4 חדרים בשטח של כ-90 מ"ר שנמצאת בקומה הרביעית.
ברחוב קהילת מזריץ 20, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 2.162 מ' שקל. מדובר על דירת 4 חדרים בשטח של כ-106 מ"ר שנמצאת בקומה הרביעית.
ברחוב אברהם מזרחי 3, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 1.25 מ' שקל. מדובר על דירת 3 חדרים בשטח של כ-62 מ"ר שנמצאת בקומה השלישית.
ברחוב האיילון 17, נמכרה דירה לאחרונה בסכום של 1.77 מ' שקל. מדובר על דירת 4 חדרים בשטח של 92 מ"ר שנמצאת בקומה הראשונה.