רייטינג האתרים

על רקע הצלחת מותגי הריאליטי בערוץ 2: אתרי mako ו'רשת' התחזקו בחודש מאי

Mako עלה ב-5%, אבל רשם זינוק מרשים בצפיה בווידאו בזכות 'האח הגדול' ואף עקף את ynet. 'רשת' זינקה ב-21% בזכות 'המרוץ למיליון'. נענע10 ממשיכה במגמת ההתחזקות, צפוף בגזרה הכלכלית - עלייה נאה לביזפורטל
אלכסנדר כץ | (4)

אתרי האינטרנט של 2 זכייניות ערוץ 2 רשמו בחודש מאי עלייה נאה, על רקע מותגי התוכן המצליחים שלהן על המרקע. הארץ ממשיך לזגזג, גלובס נכנס לעשירייה, ועכבר העיר אונליין יורד דרסטית, במקביל להכנסת שותף חדש.

את ראש הטבלה מוביל כרגיל וואלה עם 2.468 אלף גולשים ו-415 מיליון דפים נצפים, ירידה קלה ביחס לאפריל אז מספר הגולשים עמד על 2.482 מיליון. בחודש שלפני כן מספר הגולשים היה 2.471 מיליון. ynet שומר על המקום ה-2 וגם עם התחזקות קלה: 2.135 מיליון גולשים במארס, 2.152 מיליון באפריל, ו-2.158 מיליון במאי. מספר הדפים הנצפים עמד על 218 מיליון.

אתר mako מתחזק ב-5% מ-1.655 מיליון גולשים באפריל ל-1.742 מיליון במאי. האתר של 'קשת' רושם התחזקות משמעותית בעיקר במספר הדפים הנצפים: בחודש אחד זינק נתון זה ב-16% - מ-76.777 מיליון ל-88.986 מיליון בחודש החולף.

במקום הרביעי תפוז עם 1.333 מול 1.338 בחודש שלפני כן, במקום החמישי נענע10 שממשיך במגמת ההתחזקות: בפברואר - 1.151, במארס - 1.191 מיליון, באפריל - 1.216 מיליון, ובחודש האחרון - 1.265 מיליון גולשים.

במקום השישי אתר יד2 עם ירידה קלה מ-1.156 באפריל ל-1.070 מיליון בחודש האחרון; דפי זהב עם 1.004 מיליון; אתר הקהילות לצעירים FXP במקום ה-8 עם נתון גבוה של 894 אלף גולשים בחודש האחרון, מול 877 אלף באפריל, ורק 782 אלף במארס; אתר זאפ במקום ה-9 עם 873 אלף גולשים.

במקום ה-12 אתר NRG של מעריב, שירד קלות מ-658 אלף גולשים באפריל ל-649 אלף במאי; ואילו אתר הארץ שהפך בתחילת מארס לפורמט "חומת תשלום", זגזג גם החודש: בינואר גלשו בו 701, בפברואר 612 אלף, במארס 519 אלף איש בלבד - החודש הראשון ב"חומת תשלום", באפריל זינוק ל-552 אלף גולשים, ובחודש האחרון - ירידה ל-525 אלף גולשים.

אתרים נוספים ברשימה: באתר הלייף סטייל של 'ידיעות' XNET גלשו 531 אלף איש ומקום 14, אתר רשת התחזק משמעותית מ-321 אלף באפריל ל-389 אלף בחודש מאי, זינוק של 21%; אתר allmag של מוטו תקשורת עמד על 241 אלף.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בגזרה הכלכלית: גלובס חודר לעשירייה הפותחת עם התחזקות של 8% בחודש - מ-634 אלף ל-683 אלף בחודש החולף, ומקום 10. במקום ה-12 נמצא TheMarker במקום עם 647 אלף גולשים מול 631 אלף בחודש שלפני כן. כלכליסט במקום ה-13 עם 590 אלף (מול 581 אלף באפריל). אתר ביזפורטל התחזק ב-10% בחודש, מ-171 אלף בחודש אפריל ל-188 בחודש החולף.

בגזרת הספורטיבית: הפער בין ONE לאתר ספורט 5, עומד על כ-80 אלף. מספר הגולשים ב-ONE עמד על במאי על 461 אלף גולשים (ירידה מ-493 אלף באפריל), שהספיק לו למקום ה-17 ברשימה, מול ספורט5 עם 382 אלף בחודש החולף, ובמקום ה-22.

בווידאו: ynet חוטף מכה - mako מזנק בכל הפרמטרים

סוגיית הווידאו היא המרתקת ביותר. וואלה ממשיך לשלוט בגדול בתחום זה, הן מבחינת מספר הגולשים השונים (639), והן מבחינת מספר הצפיות (13.09 מיליון), אבל מסתמן כי mako מתחיל לאיים מאחור.

וואלה ירד במספר הצופים השונים מ-656 אלף באפריל ל-639 בחודש האחרון, נרשמה ירידה גם במספר הצפיות מ-13.379 מיליון ל-13.087, וגם בזמן הצפייה - מ-2:50 שעות ל-2:42.

אתר mako עקף בקלות את ynet. בחודש אפריל היה לאתר מבית קשת 478 אלף צופים שונים מול 529 אלף ל-ynet. בחודש שלאחר מכן - מהפך. mako רשם זינוק של 21% ל-578 אלף צופים, ואילו ynet ירד ב-13% ל-462 אלף.

גם בתחום זמן הצפייה, mako עשה את המכה החודשית: האתר זינק מ-1:30 שעה ל-3:10 שעות, כלומר פי שניים. ynet נשאר עם נתון דומה, קצת פחות משעה חודשית.

בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת

קבוצות האתרים רשמו בחודש מאי מגמה מעורבת. קבוצות ynet, mako, זאפ, גלובס וקו מנחה רשמו עליות, קבוצות וואלה, תפוז ו'הארץ - TheMarker' ירדו.

*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.

1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il

2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il

3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il

4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com

5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il

6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com

7.קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חלי 18/06/2013 07:52
    הגב לתגובה זו
    התשלום. פאדיחה
  • 3.
    בטבלה רואים שNRG מקום 11 ובכתבה כתוב 12 (ל"ת)
    יריב 17/06/2013 19:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ירון 17/06/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    גם בלי אחים גדולים וואלה עדיין מוביל! מוכיח שתוכן איכותי מנצח !
  • 1.
    גנית 17/06/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
    בחומת התשלום
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.