דייויד קפלן: "הוט מובייל וגולן טלקום המעיטו ביכולת התגובה של פרטנר"

האנליסט של ברקליס: "מודל התמחור של המתחרות החדשות אינו יציב". מוריד המלצה להוט ומעלה המלצה לסלקום לתשואת שוק
ג'וש דוקרקר | (4)

מניות הטלקום הישראליות רשמו עליות שערים נאות בתקופה אחרונה זאת לאחר צניחה ארוכה שנבעה מהתחרות בשוק התקשורת. לדברי אנליסט של ברקליס, דייויד קפלן, לחברות החדשות בענף קשה לעמוד מול החברות הותיקות יותר.

"שיטת הללא הגבלה היא לא הדרך הנכונה", כתב קפלן בסקירה על ענף התקשורת שלאחר מספר חודשים של תחרות, "גולן טלקום והוט מובייל לא שיערו שפרטנר, סלקום ובזק יגיבו במהירות ובדרסטיות לאחר השקת החבילות המוזלות שלהן מתחת ל-100 שקל".

"אנו מאמינים שמודל התמחור של המתחרות החדשות אינן ברות המשך בניסיון לקחת נתחי שוק". בניתוח פיננסי הוא מרחיב ואומר כי "תזרים המזומנים של הוט מהקווים הנייחים אינו מכסה את ההשקעה ברשת הסלולרית ואילו בגולן טלקום אין הכנסה מתשתית כלל".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    yl 20/09/2012 22:44
    הגב לתגובה זו
    תיבדקו טוב טוב על איזה שער חלומי קפלן המליץ על ישראמקו ליבי ליבי אם הציבור שהוא גרם להם הפסד כבד זכרו קפלן דבר ראשון משרת את טובתו של ברקליס ןהצבור??? הוא כ קליפת השום בעיניו אולי היה נס וקפלן יפרסם לפני יום כפור התנצלות
  • 3.
    מני 20/09/2012 13:47
    הגב לתגובה זו
    הנחות היסוד של האנליסטים וכן המודלים, לעיתים כה שגוייים עד שהם יוצאים בכותרות ובהכרזות שאין להן בסיס. גולן לא טיפש ובמידה ויהיה לו אורך נשימה ושרות סביר יקבל עוד ועוד לקוחות ויזכה לאמון הציבור. מודל עסקי המאפשר שאיבת דיבידנדים בלתי הגיונית הוא רעה חולה שיש להמיתה!
  • 2.
    כן בטח הם יפסידו נעבר לשלם כפול לבן דוב הגנב (ל"ת)
    20/09/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למי שמחפש סימן יותר מובהק מזה שהעליות בסלקום נגמרו... (ל"ת)
    זיו 20/09/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 2.64%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על
צילום: דוברות אל על
דוחות

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר

הרווח הנקי עלה ב-8% ל-202.6 מיליון דולר לעומת 187.4 מיליון דולר אשתקד; למרות ירידה בנתח השוק ועלייה של 10.8% בהוצאות ל-813 מיליון דולר, אל על מצליחה לשמור על רווחיות גבוהה בזכות ביקוש חזק, תפוסה של 95.3% ושיפור מתמשך במימון - עם יותר מ-800 מיליון דולר בשורה התחתונה (שנתית) מה המכפיל של אלעל?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אל על

אל על אל על -1.3%   מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.

חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על -1.3%   טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!) בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.

החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.

לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.

גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.