טאו במכתב תגובה: "איומי נציגות האג"ח, בכדי לקדם אינטרסים אישיים של חבריה"

החברה הוציאה היום התייחסות רישמית למכתב מטעם נציגות האג"ח. 12 סעיפים בהם היא משיבה מלחמה
יוסי פינק | (18)

נציגות האג"ח של טאו שיגרה אתממול מכתב חריף לדירקטוריון החברה, בו היא מטיחה האשמות בעניין תמיכתם את חברי הדירקטוריון בצעדים שמיטיבים עם בעל השליטה כאשר בין היתר נכתב כי "אילן בן-דב משתמש בחברה למטרותיו". לכתבה המלאה

כבר אתמול התייחסה החברה למכתב ואמרה כי "יש להצר על כי נציגות בעלי האג"ח אינה מפנימה את תפקידה, לשרת את אינטרס מחזיקי האג"ח, ובמקום זאת ממשיכה באיומים ובטענות סרק, שנועדו לקדם אינטרסים של חברי הנציגות בלבד. בדרך התנהלותם זו פוגעת הנציגות בחברה ועלולה לגרום נזקים כספיים כבדים למחזיקי האג"ח."

היום הוציאה החברה מכתב רישמי תחת הכותרת 'טענות כזב כלפי החברה, הדירקטוריון ונושאי המשרה', מכתב זועם לא פחות מהמכתב ששלחה נציגות האג"ח.

כך נפתח המכתב: "ייאמר מייד, מכתב מרשותיכם הינו מקומם ונכתב ביד קלה. אין ממש בטענות מרשותיכם. הנטען במכתב מלמד על בורות שנובעת מאי הכרת העובדות. ניתן להניח כי לו הייתם מקדישים זמנכם ללימוד המסכת העובדתית על הוויתה, לא הייתם נחפזים בהעלאת טענות מסוג אלו השזורות במכתבכם, טענות הנדחות מכל וכל".

עוד נכתב, כי "מכתבכם המקומם שזור באי דיוקים (וזאת בלשון המעטה), הן מהפן העובדתי והן מהפן המשפטי....". "דומה כי מכתבכם יצא תחת ידכם בחופזה וכל מטרתו הנו נסיון להפעיל לחץ בלתי הוגן על נושאי המשרה בחברה והראיה הניצחת לכך היא שמכתבכם שוגר שעות ספורות לאחר ישיבה שהתקיימה ביכם לבין החברה".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    דוד 16/09/2011 12:15
    הגב לתגובה זו
    אין ברירה אחרת אני לא מחזיק אגח שלהם אבל זה מה שצריך לעשות ואני הולך עם תשובה עד הסוף.. אם צריך בגץ שיהיה בגץ..
  • 15.
    אסף 16/09/2011 10:36
    הגב לתגובה זו
    המכתב של הנציגות מלא האשמות, עם ביסוס - האם מותר להגיב להן? וודאי! האם מותר לסתור אותן? ודאי! האם בן דב עשה זאת? אפילו לא על קצה המזלג. המכתב הזועם מטעם " טאו" , ע" ע מטעם בן דב, לא מגיב לטענה אחת מאלה המופיעות במכתב הנציגות, אלא רק תוקף שוב ושוב את הנציגות, ואת המכתב שלה, תוך התחמקות מלהגיב לתוכנו ולטענות בו והתמקדות במלל רגשי ותוקפני.
  • 14.
    ראובן 15/09/2011 19:03
    הגב לתגובה זו
    ריח של פלילים
  • 13.
    זיפו 15/09/2011 18:26
    הגב לתגובה זו
    ותראו לטייקונים שחובות צריך להחזיר עד השקל האחרון בדיוק כמו שדורשים פרטנר מלקוחותיה. אין תספורות ואין ויתורים, שימכור את הווילה , יזרוק את אשתו הדוגמנית שצעירה ממנו 30 שנה ויחזיר לציבור שהלווה לו כספים , בחזרה. נקודה . אין גבול לחוצפת החזיר.
  • 12.
    יש לי את האג" ח המסרי 15/09/2011 16:27
    הגב לתגובה זו
    המסריח שלך ואני רוצה ללכת לפרוק מה דעתך?
  • 11.
    ככר תחריר 15/09/2011 15:57
    הגב לתגובה זו
    מי שמחזיק מניות של פרטנר פשוט אץץץץ
  • 10.
    לעזוב את פרטר ומיד!!! (ל"ת)
    המשקיע 15/09/2011 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בן דוב לא מבין 15/09/2011 15:38
    הגב לתגובה זו
    איך לא אומרים לו תודה איש יקר על התספורת שהוא מציע אם יש התנגדות של מחזיקי האג" ח זה נובע רק מכך שהם רוצים קידום אישי לא חלילה שהם רוצים להציל לנו את הכסף החוצפה שהטיקונים התרגלו שהם מחרבנים עלינו ואנחנו אומרים, טוב זה מה יש... בן דוב תתעורר- זה נגמר- לא ניתן שיחרבנו עלינו יותר. מצידי שיפרקו את החברה, אז נפסיד יותר נקודתית אבל נרוויח יותר בטווח הארוך ואתה לא תוכל יותר לגייס שקל בשוק ההון... צוחק מי שצוחק אחרון ... חזיר תחזיר או שלא תוכל יותר למנף את עצמך נתנתק מפרטנר ואז נראה אותך הופך מגיבור גדול לפישפש קטן
  • LIKE (ל"ת)
    LIKE 15/09/2011 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    להכאיב לו דרך הכיס (ל"ת)
    תתנתקו מפרטנר 15/09/2011 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ביי ביי פרטנר 15/09/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    אתה לא תראה ממני יותר גרוש שחוק לא סמסונג לא אורנג כלום נאדה
  • יפה, זאת הדרך איתו (ל"ת)
    אני פשוט בסלקום 15/09/2011 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אתם רוצים את כספכם? (ל"ת)
    הצחקתם את החזיר המגע 15/09/2011 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אין גבול לחוצפה- גועעעל (ל"ת)
    חתיכת גנב חוצפן - חז 15/09/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אזרח שומר חוק 15/09/2011 14:54
    הגב לתגובה זו
    ההזוי הזה מתנהל
  • 3.
    המשקיע ההגון 15/09/2011 14:52
    הגב לתגובה זו
    צוף מכוער שרצית כסף חייכת כמו דג בקלה העיקר למנף אותי המשקיע..מינית את הבריון כמנכ" ל טאו שלאחר אספת בעלי החוב הכושל הזה עוד כועס עלינו...מכונית משומשת לא הייתי רוכש ממנו..אבל אתה יודע מה..במחשבה שניה שניכם מתאימים.... תחזיר את הכסף איש קטן..פטר את הבריון מטאו וצא לדרך חדשה אולי עוד מישהו יסלח לך ...אצלי אתה מחוק..אתה ופרטנר שלך.
  • 2.
    ספקולנט בדימוס 15/09/2011 14:23
    הגב לתגובה זו
    הם לוו כסף מאנשים באג' ח ומניות ומתפלאים על כי הלוום רוצים את כספם חזקרה. הבית ב70 מיליון? 7 מיליון לא מספיק?ורווחים של מאות מיליונים לאן נעלם כל הכסף הזה?
  • 1.
    שלם את הכסף שאתה חייב גנב בן גנב (ל"ת)
    44 15/09/2011 12:28
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.