הוועדה להאצת הבנייה אישרה את בנייתן של 3,600 יח"ד בראש העין
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז אישרה למתן תוקף 3600 יחידות דיור בראש העין. בהתאם להחלטת הממשלה מדובר בתכנית הזוכה לקדימות בהתאם לתכניות האצת הבנייה.
שלושת התכניות שאושרו, המונות יחד 3600 יחידות דיור, מצטרפות לשתי תכניות שאושרו בעבר ומהוות יחד את מתחם המגורים החדש בדרום מזרח ראש העין שכולל כ 14,000 יחידות דיור.
בשבוע שעבר הוגשה התכנית הראשונה במסגרת הול"לים לפיה אושרה בנייתן של כ-1,100 יחידות דיור במבנים בני 9 קומות במתחם הצמוד לקיבוץ גליל ים על גבול הרצליה. על פי התוכנית, 20% מהמתחם יוקדשו לדיור בר השגה.
תכנית החירום לפתרון מצוקת הדיור אושרה באמצע חודש מרץ ולפיה יזורז אישור בנייתן של 50 אלף יחידות דיור באמצעות ועדות מיוחדות להאצת הבנייה למגורים (וד"לים). לפי המתווה המסתמן, תכניות בנייה שנמצאות בהליכי אישור יקבלו סימון המייחד אותן כ"תכניות להאצת הבנייה" ובמידה ותכנית תצא מהרשימה בשל אישור או בשל הקפאתה או ביטולה תכנית אחרת תצורף במקומה.
בנוסף לתכנית זו, משרד הבינוי והשיכון פרסם רשימה נוספת של תכנית לבניית 62,288 יחידות דיור שיקודמו במקביל לוד"לים על ידי הוועדות המחוזיות. תכניות שנמצאות בשלבים מתקדמים בוועדה המחוזית יקבלו קדימות אך ישארו שם ותכניות אחרות מורכבות יותר הדורשות דיון רחב יותר יעברו מיידית לוועדות המשנה החדשות.
- 4.יהודה 29/06/2011 12:40הגב לתגובה זוהיום שאלתי חברה גדולה שמשווקת בראש העין. יש לי תקציב של 1300000 האם יש משהו שאני אוכל לרכוש דרככם? יכולתי כמעט לשמוע את הגיחוך כאשר הוא ענה לי בשלילה וציין בפני שאפילו הדירה הקטנה ביותר רחוקה ממחיר זה. אני מאמין שכל 3600 הדירות ירכשו במחיר האסטרונומי הזה. רוב הקונים יצטרכו כל ימי חייהם לשלם חובות ולעבוד כמו משוגעים והקבלנים יצחקו מאחורי גבם של הפריירים.
- 3.תומר 28/06/2011 21:54הגב לתגובה זוצריך לחייב את הקבלנים לבנות מיד עם זכיית המכרז ללא דיחוי = בניה בדרום תהיה מבורכת
- 2.אפרים בנגי 28/06/2011 18:45הגב לתגובה זומעט מדי מאוחר מדי המחירים כבר זינקו ויש בועה מחירים וצריך לפוצץ מהר מאוד המחירים צריכים לרדת לפחות ב 50 %
- 1.אזרח 28/06/2011 17:47הגב לתגובה זואני מקווה שתגובתי לא תצונזר

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
