התעסוקה מאכזבת שוב; 8.2% מובטלים, רק 80,000 משרות נוספו ביוני למשק

"אנחנו מתנהגים בצורה הופכית לשנות ה-90, פעם העסקנו כמו משוגעים, היום אנחנו שוקלים כל מועמד תחת זכוכית מגדלת", טענה עורכת סקר ה-ADP לאחר פרסום הנתון המאכזב
עידן קייסר | (7)

היום בשעה 15:30 פורסם דו"ח התעסוקה המקיף של המשק האמריקני לחודש יוני, זוהי מסורת בארה"ב לפרסם את נתוני התעסוקה ביום ו'. דו"ח התעסוקה הקודם של חודש מאי היווה אכזבה מרה בכל פרמטר שנבדק, לכן האכזבה הנוספת בחודש זה, מביאה את המשק האמריקני לחודש שני רצוף של ירידות - הצירוף החלש בשנתיים האחרונות.

טרם פרסום הנתון, החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט הצביעו על ירידה של בין 0.05% ל-0.19% בהובלת ה-S&P500. לאחר פרסום הנתון החוזים העתידיים ירדו לרמה של 0.26%, והמשיכו במסעם דרומה.

נתוני הדו"ח

התוספת למספר המועסקים (ללא המגזר החקלאי) בחודש יוני היא 80,000 משרות, ירידה לעומת תחזיות האנליסטים שצפו תוספת של 90,000 משרות. בחודש מאי עמדה התוספת הזו למספר המועסקים במשק על 69,000 משרות בלבד.

שיעור האבטלה בחודש יוני נשאר ללא שינוי, התחזיות צפו שהשיעור יישאר ללא שינוי מהחודש שעבר, בו הוא עמד על 8.2% מכוח העבודה שאינו מועסק בארה"ב.

השכר הממוצע לשעה בחודש יוני על ב-0.3%, לעומת התחזיות שצפו כי השכר הממוצע יעלה בשיעור של 0.2%. מחודש אפריל לחודש מאי עלה השכר הממוצע לשעה בארה"ב בשיעור קל של 0.1%.

אורך שבוע העבודה הממוצע בארה"ב עלה במעט לסך של 34.5 שעות, התחזיות צפו כי מספר השעות הממוצעות שהאמריקנים עובדים יישאר ללא שינוי מרמתו בחודש מאי שעמדה על 34.4 שעות עבודה בשבוע.

פרשנויות

"שוק העבודה לא מקבל ציון עובר" אמר ג'ונתן באזיל, ראש הכלכלה האמריקנית בקרדיט סוויס לסוכנות בלומברג. "זה לא הקצב של יצירת העבודות שאנחנו היינו רוצים, במיוחד לאור העובדה שיש כל כך הרבה אנשים שצריך למצוא להם עבודה. יש משוכות גבוהות לחברות שמונעות מהם להגביר את העסקת העובדים שלהם".

"התבנית של פיטורים באביב תומכת בעמדה שלנו כי העליות בשיעורי התעסוקה בחורף היו תיקון עבור הפיטורים המסיביים מדי לאורך המשבר הכלכלי, הצמיחה הכלכלית העתידית לא תהיה קשורה לאבטלה" אמר גאי לה-באס, כלכלן ממונטגומרי. "השקעה מהזמן האחרון בטכנולוגיה עוזרת למשוך עובדים בעלי כישורים גבוהים, לעובדים בעלי כישורים נמוכים עדיין יש מעט אופציות בארה"ב", הוסיף.

"פשוט אין הרבה מומנטום בכלכלה" אמר סם בולארד, כלכלן בוולס פארגו. "הפירמות אומרות: 'האם באמת יש סיבה להתחיל להעסיק עוד אנשים עכשיו?'" טען בולארד.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    רועי 06/07/2012 17:13
    הגב לתגובה זו
    אם אתם משקיעים בבורסה .. קנו מניות עם דיבידנטים סברים של 3% , לכו לישון איתם לאיזה שנה..כי עד שנה הבאה המצב לא יהיה יותר טוב..
  • 6.
    בנטוב 06/07/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    הם לא יודעים באמת להעריך את כוחם ואיבדו את ביטחונם ואינם מוכנים להיתמודד עים הבעיות פנים אל פנים וכל הזמן נושאים עינם אל המימשל שיזרים כסף ועוד כסף כשהבעייה יותר להשלים עים המצב ולהיתמודדולהשקיע יותר מכוחם ומירצם ואולאי גם מיכספם וליראות בממישל כמוצא אחרון לו מחר יזרימו כמה מיליארדים תוך תקופה קצרה הכל יתנדף ונחזור לנקודת ההתחלה זה גלגל קסמים שבסופו יהפוך לגלגל ריחיים על כלכלתם ואז ההיתמודדות תיהייה קשה יותר ותקופת ההבראה תארך זמן רב עכשיו מתנהגים כמו מכורים נרקוטים עדיף שיתעשתו ויפעלו לשינוי
  • 5.
    לא כפכפים 06/07/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    הדו"ח בחודש הבא יהיה אפילו יותר גרוע, אתם רואים את הכלכלה האמריקנית משתקמת באמת? או רק את הסוחרים עושים כסף משורטים?
  • 4.
    יצואן 06/07/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה? לא ירצו להשתקם? שימשיכו להעביר מפעלים לתוך ארה"ב אם צריך, לא ככה?
  • 3.
    כלכלן 06/07/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
    כדאי לחשוב מה עושים, צריך לעשות ניקיון אורוות בכל הכלכלות האלה... חבל שזוהי שנת בחירות
  • 2.
    אוי אוי אוי, קדימה נזילות למשק (ל"ת)
    משה 06/07/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ינשוך 06/07/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    הם מעסיקים את האנשים בהודו וסין בשליש משכורת מי יקח אמריקאי יקר :-)
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.