פול טראק
צילום: PERMIRA

"האובר של המשאיות": פול טראק גייסה 1.6 מיליארד לפי 20 מיליארד ד'

מדובר בגיוס הגדול ביותר לחברה סינית בוול סטריט השנה. דרך האפליקציה של החברה נהגי משאיות אוספים קריאות מלקוחות שזקוקים להובלה. פול טראק מושקעת בפלוס, מפתחת טכנולוגיית נהיגה אוטונומית למשאיות, שאמזון רוצה 20% ממנה
איתי פת-יה | (1)

חברת שיתופי המשאיות מסין, פול טראק אלאיינס (Full Truck Alliance), השלימה הנפקה בבורסת ניו יורק ובה גייסה 1.6 מיליארד דולר לפי שווי של 20 מיליארד דולר. מדובר בקצה העליון של טווח המחיר בגיוס, שמציב את הסכום המגויס בתור הגבוה ביותר השנה עבור חברה סינית בוול סטריט. פול טראק תחל להיסחר מחר (שלישי) לפי הסימול YMM.

החברה הנפיקה לציבור 82.5 מיליון תעודות פקדון (ADS), בכל אחת 20 מניות, במחיר של 19 דולר ליחידה, בעוד קצה התחתון של טווח המחירים לפי התשקיף היה 17 דולר. את ההנפקה הובילה מורגן סטנלי, גולדמן זאקס ובנק ההשקעות הסיני China International Capital Corporation. אלה יקבלו אופציה לרכישה של 12.4 מיליון תעודות פיקדון נוספות, שאם תמומש תגדיל את הסכום המגויס ל-1.8 מיליארד דולר.

באמצעות האפליקציה של פול טראק, בעלי משאיות אוספים קריאות להובלות מלקוחות. בסבב גיוס של פול טראק בנובמבר האחרון גייסה 1.7 מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, אותו הובילה בין השאר סופטבנק. החברה הוקמה באמצעות מיזוג בין שתי חברות שיתוף המשאיות הגדולות בסין: Huochebang ו-Yunmanman. בין המשקיעים בחברה נמנים אלפאבית, טנסנט, סקויה, פידליטי ו-Yunfeng של מייסד עליבאבא ג'ק מא.

כאמור, כבר כעת הגיוס בסך 1.6 מיליארד דולר מציב את החברה, זאת לצד יצרנית הסיגריות האלקטרוניות RLX TECHNOLOGY INC , בצמרת החברות הסיניות שהונפקו בוול סטריט השנה. היה ותמומש האופציה לחתמים תהיה פול טראק במקום הראשון לבדה. עד כה, חברות סיניות, וכן כאלה מהונג קונג, גייסו 8.6 מיליארד דולר בשוק האמריקאי השנה - פי ארבעה מבתקופה המקבילה אשתקד. חברת הובלות סינית נוספת בדרך לוול סטריט, והיא עשויה לשבור שיא דווקא בגזרת השווי בהנפקה, לא רק לחברה סינית אלא בכלל השנה - כשהשווי המסתמן הוא 100 מיליארד דולר.

חוץ מהיותה בצד של ה"מושקעת" פול טראק גם משקיעה בעצמה בחברות. אחת מהן היא פלוס (Plus) מקליפורניה, שלפי הדיווח בבלומברג AMAZON , שהיא לקוחה שלה, לוטשת אליה עיניים. פלוס מפתחת מערכות נהיגה אוטונומית עבור משאיות, ואמזון הזמינה ממנה אלף כאלה. בנוסף, היא מנהלת מגעים לרכישת 20% מהחברה.

לקוחות נוספים של פלוס הם חברת השילוח הסינית SF Holding במשאיות שלה, שיכולות לסוע עד כ-1,500 ק"מ מדי יום תוך שהן נעזרות בטכנולוגיה של פלוס, והחברה הממשלתית מסין FAW Group, שמתכוננת לייצור המוני של משאיות אוטונומיות בעזרת פלוס ברבעון הקרוב.

אמזון למעשה רוצה להכנס להשקעה בפלוס בהנחה (0.46647 דולר למניה), רגע לפני שזו הופכת ציבורית באמצעות מיזוג לתוך שלד הספאק HENNESSY CAPITAL INVESTMENT V (סימול: HCIC) . הנפקת הספאק נותנת לפלוס שווי של 3.3 מיליארד דולר, ובה יכנסו לקופת החברה 500 מיליון דולר לטובת התרחבותה. בינתיים הושלם כבר גיוס 150 מיליון דולר משקיעי PIPE כמו בלאקרוק ו-D.E. Shaw.

קיראו עוד ב"גלובל"

שלד הספאק עצמו גייס כ-350 מיליון דולר בציבור כשהונפק בתחילת השנה. הספונסר מאחוריו הוא דניאל ג'יי.הנסי, שחתום על מיזוגי ספאק נוספים כמו זה של חברת הרכב החשמלי  CANOO INC ויצרנית האוטובוסים להסעת תלמידים  BLUE BIRD CORPORATION .

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא לגעת בחברות סיניות (שפוטות של ממשל קומוניסטי) (ל"ת)
    כלכלן 22/06/2021 01:05
    הגב לתגובה זו
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. -2.45%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

מאסק טסלה
צילום: טוויטר

הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?

האם טסלה היא חברת AI? 

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אלון מאסק

מניית טסלה Tesla -0.77%  עולה בכ 6% במסחר בוול סטריט ונעה סביב 424 דולר למניה. שווי השוק של החברה עולה ליותר מ-1.3 טריליון דולר. הסיבה: אנבידיה. 

אנבידיה דיווחה על הכנסות של 57 מיליארד דולר ברבעון השלישי לעומת ציפיות לכ 55 מיליארד, מה שמאותת לשוק כי הביקוש לשבבי בינה מלאכותית נותר גבוה ומחזיר עניין במניות שמזוהות עם תחום ה AI. הפער בין תחזיות האנליסטים לבין התוצאות בפועל של אנבידיה נתפס כאישור לכך שהגל הנוכחי של השקעות ב AI עדיין בעיצומו. זאת ועוד: התחזית של אנבידיה מוכיחה שהביקושים עצומים,. התחזית לרבעון האחרון עומדת על 65 מיליארד דולר לעומת תחזיות ל-62.2 מיליארד דולר.  

המניות של חברות שנחשבות מוטות בינה מלאכותית מגיבות בעליות, ובולטת ביניהן טסלה. עבור חלק מהמשקיעים ולאט לאט זה מחלחל ליותר שחקנים בשוק, טסלה אינה רק יצרנית רכב חשמלי, אלא חברה עם תוכניות בתחום הנהיגה האוטונומית והרובוטיקה וה-AI בכלל. 

לכן היא נהנית מהסנטימנט החיובי סביב דוחות אנבידיה. אנבידיה משווקת פלטפורמת חומרה ותוכנה אגנוסטית לתעשיית הרכב, שנועדה לאפשר ליצרניות שונות לפתח יכולות נהיגה מתקדמות ורכב “מוגדר תוכנה”. טסלה עושה שימוש בשבבי AI של אנבידיה במרכזי הנתונים שלה לצורך אימון מערכות נהיגה אוטונומית ורובוטיקה, לצד יצרניות רכב נוספות. 

מפגשים פומביים של אילון מאסק עם מנכ”ל אנבידיה ג’נסן הואנג מחזקים את הזיקה התדמיתית בין החברות, אך בפועל אנבידיה פועלת כספקית תשתית רחבה לענף כולו. דוחות חזקים של אנבידיה הם לכן לא רק חדשות לטסלה, אלא סימן לכך שההשקעות ב AI לרכב ולמרכזי נתונים נמשכות בקצב גבוה. השווי משקף ציפיות AI, ההכנסות עדיין מעולם הרכב העלייה במניית טסלה מלווה בתמחור גבוה ביחס ליצרניות רכב אחרות.