שנגחאי סין אסיה
צילום: Istock

הקונגלומרט הסיני שמאיים כרגע על השווקים

הקונגלומרט הגדול במדינה הקומוניסטית נמצא בקשיי נזילות, ונאלץ להתחיל במכירת חיסול של נכסיו לנוכח חוסר העזרה מצד הממשל, מניית דויטשה סופגת
עמית טל | (7)
בחודש נובמבר האחרון פרסמנו באתר את הצהרות של יו"ר הבנק המרכזי בסין שטען כי "כלכלת סין הפכה לפגיעה במיוחד, חלק מהחברות הן פירמידות פונזי" (לכתבה המלאה), אך הערכות בשוק היו כי המצב במדינה הקומוניסטית "גדול מכדי ליפול", ולכן הממשל הסיני לא ייתן לחברות גדולות להיכנס לצרות. ייתכן מאוד כי השבוע האחרון מעביר הממשל מסר לחברות: הקונגלומרט הגדול במדינה, HNA Group, מתמודד בתקופה האחרונה מול חשש לפשיטת רגל, ונאלץ בשבוע האחרון להתחיל למכור נכסים במהירות, כאשר הממשל מסתכל מהצד ואיננו מתערב. בין הנפגעות העיקריות, מניית דויטשה בנק (סימול:DB) שהוגדרה בערב כבנק "המהווה את הסיכון הגדול ביותר". מניית דויטשה בנק מאבדת הערב 2.9%, ומשלימה צניחה של 21% בשבועיים האחרונים, בין היתר בגלל דו"חות חלשים במיוחד, אך גם בגלל חשש ש- HNA Group תצטרך למכור בימים הקרובים את אחזקותיה בבנק, הנאמדות ביותר מ-4 מיליארד דולר. מניית החברה נסחרת הערב ברמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2016, וייתכן והבנק יתחיל בקרוב לחוות בקרוב "התקפות ספקולטיביות" כפי שחווה ב-2016. גרף חודשי של המניה הערב: הבנק הבעייתי ביותר באירופה שוב בצרות? אבל זה לא נגמר רק בדויטשה בנק, ע"פ דיווח הערב ברשת החדשות בלומברג, החברה מחפשת בדחיפות לממש את אחזקות הנדל"ן האמריקני שברשותה. ע"פ הערכות, לחברה יש נכסי נדל"ן בניו יורק, בשיקגו, ובסן פרנסיסקו בשווי מצרפי של 4 מיליארד דולר. לחברה יש נכסי נדל"ן נוספים בסכום של 14 מיליארד דולר בשאר המדינות וייתכן שמימוש נוסף בדרך. נותר רק לעקוב ולראות כיצד יתפתח המצב, ועד כמה השלטון הסיני ימשיך בצעדיו הנוקשים מול החברות הסיניות. מי ימצמץ ראשון, השוק או הממשל?               

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אחד העם 09/02/2018 15:55
    הגב לתגובה זו
    גם הממשלה הסינית רוצה לפוצץ את הבועות. או גרוע יותר, שאין להם איך לתמוך בסכומים הגבוהים הנדרשים
  • 3.
    זו ההתחלה של הסוף! (ל"ת)
    john 09/02/2018 11:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בא 09/02/2018 10:46
    הגב לתגובה זו
    רוב המפעלים לשם ,אני לא מבין איך מתנהלת אמריקה .
  • 1.
    לא ברבור שחור זה מזכיר את 1929ו2008 (ל"ת)
    זה כבר 08/02/2018 21:50
    הגב לתגובה זו
  • בא 09/02/2018 11:36
    הגב לתגובה זו
    ת אדון פרופסור .נראלי שבאמריקה הסתבכו עם עצמם ,זה לא מהיום ,זה מהיום שנתנו לסחור עם קומוניסטים .הכלכלה חולה מאוד .ומייצרים שם רק מוצרים פיננסיים .
  • ל-,לא כבר היקר : מה אתה זוכר מ - 1029 ? (ל"ת)
    אריק בר 09/02/2018 11:30
    הגב לתגובה זו
  • גיל 09/02/2018 00:23
    הגב לתגובה זו
    חו מזה שהמחירים היו גבוהים? לדעתי תיקון אגרסיבי של 10-15 אחוז. לא יותר מזה.
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.77%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%

טאואר זינקה 4.8%, 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

מניית אינטל Intel Corp 8.65%  זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל


מניית בואינג טסה מעל 10% -  אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15%  ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.


שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים


בואינג The Boeing Co 10.15%  לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.

לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.