דו"ח מאכזב לסיטיגרופ: פיספסה התחזיות, המנייה צוללת 2.5% בפרה

סיטיגרופ פיספסה את תחזיות האנליסטים הן בשורה העליונה והן בתחתונה, ומצטרפת לבנק אוף אמריקה שמוקדם יותר פיספסה גם היא את תחזיות האנליסטים
חן דרסינובר |

עונת הדו"חות בארה"ב פותחת מבערים עם פירסום התוצאות הכספיות של הבנקים הגדולים, שצפויים לעמוד במוקד בשבוע הקרוב. לאחר שאתמול פירסמו ג'יי פי מורגן וגולדמן זאקס אתמול את הדו"חות הכספיים שלהם והכו את תחזיות קונצנזוס האנליסטים, היום (ה') הגיע תורן של ענקיות הבנקאות בנק אוף אמריקה (סימול: BAC) וסיטיגרופ (סימול: C) לפרסם את תוצאותיהן הכספיות, והן הציגו דו"חות מעורבים.

סיטיגרופ הציגה דו"חות חלשים כשפיספסה גם בשורת הרווח וגם בשורת ההכנסות. הבנק דיווח על הכנסות של 18.66 מליארד דולר ברבעון הרביעי של 2012 לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 18.92 מיליארד דולר. בנוסף, הבנק דיווח על רווח למנייה של 69 סנט לעומת צפי לרווח של 96 סנט למנייה. בתגובה לדו"חות החלשים צוללת סיטיגרופ 2.5% במסחר המוקדם.

הדוחות שלנו משקפים סביבה שעדיין נחשבת למאתגרת ואנו נאלצים להתמודד עם מגבלות רגולטוריות חדשות", אמר מייקל קורבט, מנכ"ל סיטיגרופ שנכנס לתפקידו רק באוקטובר האחרון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.