עו"ד ליפא מאיר מייצג את בעלי אג"ח טאו ובתיק אחר את דלק נדל"ן מול בעלי האג"ח שלה

בהצבעה שנערכה באסיפת בעלי האג"ח אתמול, נבחר עו"ד ליפא מאיר לייצג את בעלי האג"ח בדיונים מול טאו; במקביל, הוא משמש יועץ משפטי ליצחק תשובה מול בעלי האג"ח של דלק נדל"ן
הדס גייפמן | (11)

משרד עורכי הדין ליפא מאיר נבחר אתמול לייצג את בעלי האג"ח של טאו תשואות מול טאו ובעל השליטה בה אילן בן דב, כך נודע ל-Bizportal. במקביל, נבחר היום עו"ד ליפא מאיר לייצג את יצחק תשובה בהסדר החוב עם בעלי האג"ח של דלק נדל"ן. בשוק ההון עלה חשש מכך שמשרד אחד מייצג שני צדדים בעלי עמדות הפוכות. עם זאת נזכיר, כי בעבר ייצג משרד עו"ד ליפא מאיר את נציגות בעלי האג"ח הארוכות של חברת אפריקה ישראל.

בעלי האג"ח של טאו ייוצגו על ידי שלושה נציגים מטעמם: את כלל ביטוח מקבוצת אידיבי אחזקות ייצג מורדי משיטה, אליעזר פישמן ייוצג על ידי יורם טורבוביץ' ואדוארד קלר, שנכלל בין מייצגי אג"ח ט' בהסדר החוב של אפריקה ישראל, ייצג את שאר המשקיעים המוסדיים.

בחירתו של עו"ד ליפא מאיר, לייצג את בעלי האג"ח של טאו, התקבלה באסיפת בעלי האג"ח שהתקיימה אתמול, אף שרבים מהקולות הצביעו בעד משרדו של עו"ד גיא גיסין (בעבר ייצג עו"ד גיסין את בעלי אג"ח מסדרה ט' של אפריקה ישראל בהסדר החוב).

בהצבעה זכה עו"ד ליפא מאיר לתמיכת איש העסקים אליעזר פישמן ובא כוחו יורם טורבוביץ', שהינם בעלי שיעור האחזקות הגבוה ביותר באג"ח של טאו. פישמן מחזיק באג"ח בשווי של יותר מ 10 מיליון שקל. טורבוביץ' מחזיק באג"ח של טאו בהיקף של כמה מיליוני שקלים.

השתתפותו של טורבוביץ בהצבעה אתמול (כאמור, גם כבא כוחו של פישמן) התאפשרה בעקבות האישור שהתקבל ממשרד עו"ד פישר בכר חן, המייצג את נאמני האג"ח, לפיו יכול פישמן להשתתף בהצבעות נושי טאו. בעקבות האישור יוכל יורם טורבוביץ' להתמנות כחבר נציגות האג"ח של טאו, בהתמודדותה מול טאו על הסדר החוב.

משרד עו"ד פישר בכר חן נדרש לבחון את כשירותו של פישמן להשתתף בהצבעות בשל הקשרים העיסקיים שהיו (וחלקם עדיין מתקיימים) בין פישמן לאילן בן דב, בעל השליטה בטאו. כך לדוגמה, משרדי חברת פרטנר, שבשליטת בן דב ממוקמים בבניין של פישמן. בנוסף, בסוף 2006 רכשה טאו כ-23% ממניות דרבן בתמורה לכ-185 מיליון שקל וכתשעה אחוזים מרשת תחנות הדלק טן שבשליטת פישמן, בתמורה לכ-5.5 מיליון דולר. באמצע 2008 מכרה טאו את אחזקותיה בטן לפישמן, ובשנתיים האחרונות מכרה בחזרה גם את אחזקותיה בדרבן.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שוק ההון חושש ...... 03/08/2011 01:34
    הגב לתגובה זו
    לא תמנע את גניבת בעלי האג" ח בדלק נדלן וכספי הפנסיה שהושקעו ע" י המוסדיים שגם אותם ניתן לתבוע
  • 7.
    אחד העם 02/08/2011 20:38
    הגב לתגובה זו
    זה שאלדד תמיר מעל בכסף שהושקע אצלו לא הופך את בן דב לחסיד וצדיק. מדובר בשני אנשים שעל פניו נראה לכאורה-לכאורה-לכאורה שמשחקים ביחד משחק פונזי על גבם של המשקיעים. איפה אני טועה? אלדד תמיר צריך להצדיק את כשלונותיו ובן דב הרוחני הוא לכאורה-לכאורה-לכאורה סתם בן... שקרן כי לכאורה-לכאורה-לכאורה הוא ידע מראש שלא יחזיר את ההלוואה שקיבל מהציבור. לא? כך שמדובר לכאורה-לכאורה-לכאורה- בשני עבריינים שקשרו קשר (פורמלי או לא - לא משנה) לגנוב את כספי הציבור נקודה. לא??? והרגולטור - אני לא פוסל את האפשרות שהוא לכאורה-לכאורה-לכאורה מתכנן לעבור לעבוד עוד שנתיים אצל מי מהשניים... מה, לא הגיוני לכאורה-לכאורה-לכאורה?
  • 6.
    ארגמן 02/08/2011 20:29
    הגב לתגובה זו
    מצב של יצוג של מספר חברות ע" י עורכ דין וכל פעם ב" כובע" אחר הינו שיא היכולות של עורכי הדין וזה מוסיף לתדמיתו,מהימנות,יושרו האישי. בקיצור עם אנשים אילו יוצאים ל" קרב" ולשדה הקרב,ואשרי הבוטח באילו מיצגים. והמסקנה תמיד:יחי התמורה הכספית
  • 5.
    יו. טור. 02/08/2011 13:35
    הגב לתגובה זו
    היום הזמן לקנות בזן
  • 4.
    יובל 02/08/2011 09:28
    הגב לתגובה זו
    פישמן חבר של בן דב הכל מתוכננן לפרטי פרטים אירגנו הכל שפישמן יחליט מי ייצג את בעלי האג" ח כשתראו את התוצאה תבינו שהכל תוכנן מראש
  • שלומי 02/08/2011 10:00
    הגב לתגובה זו
    אל תאמינו לפירסום כאילו פישמן כועס הכל הצגה הוא בטח סגר איזה דיל עם בן חוב והיושב ראש שמקבל מימנו שכר....
  • הכל לטובה אפריקה תיצמח (ל"ת)
    שמעון 02/08/2011 10:37
  • 3.
    תרגיל (ל"ת)
    כרגיל 02/08/2011 09:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה זה אומר? זה טוב למשקיעים? (ל"ת)
    צימי 02/08/2011 08:34
    הגב לתגובה זו
  • זה מסריח, זאת התשובה (ל"ת)
    אלון 02/08/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יורם טרובוביץ אני סומך עליך על תאכזב אותי (ל"ת)
    יובל 02/08/2011 08:19
    הגב לתגובה זו
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?