ארקיע מטעה את הצרכן: מפרסמת מחיר שקלי שמוצמד לדולר באותו היום

על פי בדיקת התמ"ת ארקיע מחויבת לגבות מחיר שקלי שמוצמד לדולר שהיה ביום שקדם להזמנת הטיסה. בנוסף נמצאו עברות נוספות ע"פ חוק הגנת הצרכן
משה בנימין |

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת שלחה למנכ"ל חברת ארקיע הודעה המורה לו להפסיק לאלתר את הפרסומים המטעים המופיעים באתר החברה לגבי כרטיסי טיסה לחו"ל.

לפי בדיקת התמ"ת חברת ארקיע פרסמה באתר ליד המחיר הדולרי של הטיסה כי המחיר שיקלי יהיה לפי שער הדולר ביום התשלום - בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, אשר קובע כי שער ההמרה יהיה שער המכירה האחרון שקדם למועד התשלום שפורסם בעיתון יומי בישראל. כך עולה מתלונות צרכנים שהגיעו לרשות להגנת הצרכן ומחיובים בפועל שביצעה ארקיע.

מבדיקת אתר החברה התברר כי קיימות הפרות נוספות בניגוד לחוק הגנת הצרכן - דמי הביטול שנקבעו בתקנון החברה לגבי מכר מרחוק מפרים הן את מועדי הביטול והן את גובה דמי הביטול המותרים על פי חוק הגנת הצרכן

דמי הביטול שנקבעו בתקנון החברה לגבי מכר מרחוק מפרים הן את מועדי הביטול והן את גובה דמי הביטול המותרים על פי חוק הגנת הצרכן; אין בתקנון המופיע באתר סעיף המודיע לצרכן על זכות הביטול כפי שנקבעה בחוק הגנת הצרכן.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן עו"ד תמר פינקוס, הורתה למנכ"ל ארקיע להסיר מן האתר לאלתר את התקנון המפר או לחילופין לתקן באופן מידי את הסעיפים המפרים. כמו כן נדרש המנכ"ל לפרסם בתקנון באתר את זכות הצרכן לבטל את העיסקה לרבות ציון מפורש של המועדים בהם ניתן לבטל את העיסקה, דרכי הביטול ואת עלות הביטול כפי שנקבעו בחוק.

תגובת ארקיע: מכתבה של הממונה טרם הגיע לארקיע. יחד עם זאת יודגש כי בהזמנת הנופש מקפידה ארקיע על קיום הוראות חוק הגנת הצרכן, מחייבת עסקאות מט"ח בשער המרה על פי החוק ומפרטת בפני הצרכנים את האפשרות לבטל הזמנות על פי החוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה