מחירי הסחורות מזנקים - החברות מתחילות לשאת בנטל
העליות האחרונות במחירי הסחורות, לא רק הנפט הזהב ושאר מתכות, אלא גם בתחום התבואה, לא מטיבות עם מצב החברות. אכן, כרגע טרם נצפתה פגיעה מהותית ברווחים. אולם, כבר היום אנו מקבלים עדות ראשונה לענקית מזון אמריקנית שלא תוכל להכיל את כל הגידול בהוצאות במחירי התוצרת שהיא מוכרת.
חברת Kellogg, יצרנית הדגנים הגדולה בארה"ב, הודיעה היום כי מחירי הקמח הגבוהים והוצאות שיווק גבוהות יביאו לקפאון בשורה התחתונה בשנה הבאה, לאחר עלייה של 8.5% ברווח הנקי לרבעון השלישי.
המניה רושמת את הירידה החדה ביותר מזה שנה, ברקע לדבריו של מנכ"ל החברה כי יהיה עליה להעלות מחירי על מנת לעמוד בהוצאות הגבוהות. "עם מקורות הלחצים האינפלציונים הנראים על פני השטח, עליית מחירים היא סבירה בהחלט", אמר היום David Mackay, מנכ"ל החברה. "אנחנו כבר כעת מבצעים השקעות על מנת להיות בטוחים שאנו לא מפסידים את המומנטום אותו צברנו בשנים האחרונות", עוד הוסיף מנכ"ל קלוגס.
מחירי הקמח המיועד לתעשיית הדגנים זינק ב-60% מתחילת השנה. התוכניות של יצרנית הדגנים מדברות על מסע שיווק ופרסום אגרסיבי שיביא למזעור הנזקים של עליית מחירי חומרי הגלם לתעשייה. החברה תתמקד באיזורי צפון אמריקה, הנחשבים לפרות מזומנים ותקדם מכירות של ה- Pop-Tarts וה- Special K.
למרות הכל, העלתה החברה את תחזיותיה לשנת 2007 וצופה רווח של 2.75 דולר למניה בשנה כולה, סנט אחד יותר מהתחזיות הקודמות. סקר האנליסטים של בלומברג צפה כי החברה תעניק תחזית רווח של 2.76 דולר למניה. הציפיות לגידול בהוצאות מצד החברה: דלק, סחורות ומשכורות לעובדים כנראה לא יטיבו עימה בשנה הבאה – המניה מגיבה בנפילה של 3.7%, במסחר בבורסת ניו יורק.