רבע מהתעשיינים מגייסים עובדים בשיטת "חבר מביא חבר"

אריק גרבלסקי: 35% מהתעשיינים הצעירים מגייסים עובדים באמצעות חברות כוח-אדם; כשליש מהתעשיינים הצעירים מדווחים כי לוקח להם יותר מחודשיים לאייש משרה נדרשת
עפרה ברון |

הכניסה המאסיבית של האינטרנט כשחקן מרכזי כאמצעי חיפוש עבודה בקרב צעירים פוסח על תחום התעשיה, ומסתבר שחברות כוח האדם ושיטת חבר מביא חבר הן עדיין, השיטות הנפוצות ביותר באופן גוף בתחום התעשיה.

35% מהתעשיינים הצעירים מגייסים עובדים באמצעות חברות כוח-אדם. כך מסר אריק גרבלסקי, יו"ר פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים ומבעלי שיש ירושלים, בהסתמכו על משאל שנערך בקרב עשרות תעשיינים צעירים, חברי פורום "דור ההמשך" בהתאחדות התעשיינים.

מהמשאל מתברר עוד, כי 25% מהתעשיינים הצעירים מגייסים עובדים בשיטת "חבר מביא חבר"; 20% באמצעות מודעות בעיתונים; כ-16%, באמצעות שירות התעסוקה, וכ-4% מהתעשיינים הצעירים מגייסים באמצעות האינטרנט.

כן מתברר מהמשאל כי ל-31% מהתעשיינים הצעירים לוקח יותר מחודשיים לאייש משרה נדרשת; אחוז דומה דיווח כי התהליך נמשך כחודש, ו-38% ציינו כי לוקח להם בין חודש לחודשיים למצוא עובד חדש.

גרבלסקי מציין, כי כ-60% מהתעשיינים הצעירים ציינו כי על כל משרה מוצעת מגיעות אליהם עד 10 פניות בממוצע; 31% - טענו כי מגיעות אליהם בין 11 ל-30 פניות בממוצע, ו-4% ציינו כי על כל משרה מוצעת מגיעות אליהם בין 30 - ל-50 פניות.

מהמשאל מתברר, כי הפרמטרים חשובים ביותר לתעשיינים הצעירים בקליטת עובד חדש הם התרשמות אישית (צויין ע"י 31%), נסיון (30%) תוצאות של מבחנים במכונים המתמחים בכך (11%), השכלה רלבנטית (9%), קירבה למקום העבודה, המלצות (8%), ולבסוף גיל (צויין ע"י 3% בלבד).

יצויין, כי פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים כולל כ-180 תעשיינים צעירים עד גיל 45.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה