גינקו מתכוונת לגייס בבורסה כ-55 מיליון שקל
חברת גינקו מימון נפט וגז, חברה יעודית לגיוס הון ולהשקעה בהיתר ענת, הממוקם בשפלת החוף במרכזן של ארבע מערכות נפט וגז עם הפקות מסחריות, לגייס בבורסה כ-55 מיליון שקל. היקף ההנפקה יוכל לגדול עד לכ-180 מיליון שקל, בהתאם לביקושים במכרז ההנפקה לציבור שצפויה במחצית השבוע הבא. את הנפקת החברה מובילה כלל פיננסים חיתום ביחד עם אלטשולר שחם ולידר. תשקיף ההנפקה של החברה צפוי להתפרסם מחר (יום שני).
ניירות הערך של גינקו יוצעו למשקיעים במבנה יחודי: קרן ההשקעה של המשקיעים באיגרות החוב של החברה יובטח בערכו הדולרי בתום עשר שנים. התחייבות זו קיבלה דירוג פקדונות של Aa1 ע"י חברת מדרוג. בעלי האג"ח ייהנו מתמלוגי על, לפני היזמים והמנהלים, בשיעור של 25% ממכירות הנפט והגז בהיתר ענת עד להיקף מצטבר של פי 10 מסכום ההשקעה (בסכום כולל של עד כ-1.8 מיליארד שקל), בנוסף להחזר הדולרי של קרן ההשקעה.
היתר ענת כולל כ-281 אלף דונם וממוקם על שפלת החוף בין ראשון לציון ואשדוד. איזור ההיתר כמעט ולא נחקר עד כה, למרות שלהערכת שותפות ענת יש לאיזור פוטנציאל נפט וגז ניכרים. שטח ההיתר מוקף על ידי 4 מערכות נפרדות של נפט וגז: ים תטיס, שדה חלץ, ים ומגד העשויים להזין את המאגרים באיזור ההיתר.
להערכת גינקו, המתבססת גם על עיבוד מחדש ופענוח של כ-200 ק"מ של קווים סייסמיים, הגז הביוגני שנתגלה בים ממערב להיתר (שדות הגז מרי ונעה) המוכר גם במישור החוף (שדות, שקמה ואשדוד), שהם חלק ממערכת הגז הגדולה של הדלתא של הנילוס, עשויים למלא מאגרים בעומק רדוד בשטח ההיתר. בנוסף לפוטנציאל הנפט של האזור, בחינה ראשונית של קווים סייסמיים מצביעה על היתכנות של מלכודות נפט באיזור ההיתר.
בכוונת השותפות לבצע בכספי הגיוס סקר סייסמי תלת מימדי ולאחריו קידוח לעומק של כ-1,650 מטר למטרות גז, בסמוך לקו הים צפונית לאשדוד. הסייסמיקה התלת מימדית שתבצע החברה, צפוייה לספק אמינות ורזולציה גבוהים של איזור ההיתר. גינקו מציינת שגם שדות הגז של ים תטיס ובריטיש גז התגלו בעזרת שיטה זו.
יצויין כי באוגוסט 2004 ביטלה גינקו הנפקה שהיתה אמורה לבצע בחברת האם של הקבוצה ללא חיתום, זאת לנוכח גל פיגועים שקדם למועד המכרז לציבור אשר הרתיע משקיעים זרים, עליהם היתה מבוססת מרבית ההנפקה. ההנפקה הפעם תבוצע עם חיתום בראשות כלל פיננסים, קרן ההשקעה תישמר בערכה הדולרי, המשקיעים ייהנו מעדיפות בתמלוגי העל וכמו כן, מנהלי החברה לא יקבלו כל שכר בחברה המונפקת.

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.
העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.
לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.
בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.
- ישראל נכנסת למירוץ - 120 מיליון שקל להקמת מטה לאומי לבינה מלאכותית
- נתניהו: "ישראל בבידוד מדיני, ניאלץ להתנהל ככלכלה אוטרקית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gptמסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
פעם הם היו המותגים הנחשקים והמרוויחים ביותר וכיום הם נלחמים על נתח שוק הולך וקטן מול מתחרות חדשות וישנות: המותגים שנפלו ב-2025 והאם יש להם סיכוי לקום?
לצד הצלחות רבות,יש מותגים שחוו שנה לא פשוטה, שהיו בעבר מובילי שוק אך השנה, כל מותג ונסיבותיו, נפל או המשיך את הנפילה כאשר שנת 2026, תהיה עבור כולם שנת מבחן.
בשנה זו ייקבע אם יעשו שינויים נדרשים ויוכלו לעלות מהתחתית, או שימשיכו בצניחה מטה ויתנו למותג לגווע. אלו המותגים שעבורם שנת 2025 היתה שנה שיעדיפו לשכוח.
Nike
עוד שנה קשה עברה על נייק ועל ריטיילורס זכיינית נייק בישראל.
שוק אופנת הספורט עבר שינויים רבים בשנה האחרונה. אם בעבר נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה בעולם גירד את רף ה-300 מיליארד דולר. השווי כיום נחתך ב-70% ל-90 מיליארד דולר בלבד, כאשר השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה עד לשפל הנוכחי.
- לא משחק ילדים: רשת הצעצועים נגד בעל החנות
- מתנות ממותגות לעסקים – כך תחזקו קשרים חשובים ותגבירו ביעילות מודעות למותג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאורך שנים נייקי
היתה המותג המוביל ושווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שכעת המתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס, שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. עוד מתחרות בתחום ההנעלה הן
פומה, ההשפעה
הישירה של הנפילה הזו בישראל היא על רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות הראל ויזל). ברבעון השלישי הסתכמו רווחי החברה ב-14.2 מיליון שקל בלבד, ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של
70% ברווח הנקי.
