ישי דוידי קרן פימי
צילום: יונתן בלום

יוניטרוניקס: הרווח הנקי זינק ב-80% ל-3.7 מיליון שקל

ההכנסות צמחו ב-4.8%. הרווחיות הגולמית ירדה, אולם שיפור ברמה התפעולית וירידה בהוצאות המימון הקפיצו את הרווח
ערן סוקול |

חברת יוניטרוניקס 0.97%  העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של בקרים לוגיים מתוכנתים ונמצאת בשליטת קרן פימי (49.99%), דיווחה על גידול של 4.8% בהכנסות וזינוק של 80% ברווח הנקי ברבעון השני של 2019. מניית החברה ירדה בכ-10% בחודש החולף ונסחרת כעת במכפיל 17 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים (המכפיל ירד מרמה של 20.5).

הכנסות יוניטרוניקס ברבעון השני הסתכמו בכ-36.6 מיליון שקל, עלייה של כ-4.8% לעומת הכנסות הרבעון המקביל אשר הסתכמו בכ-34.9 מיליון שקל. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר להעמקת הפעילות בארה"ב, הנאמדת ברבעון בכ-47% מהכנסות החברה.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-3.7 מיליון שקל ברבעון השני, כמעט עלייה של כ-79.6% לעומת רווחי הרבעון המקביל אשר הסתכמו בכ-2 מיליון שקל.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-15.5 מיליון שקל ברבעון השני, על שולי רווחיות גולמית של כ-42.4%, מדובר בירידה של כ-0.5% ביחס לרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-15.6 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-44.7%. הירידה בשולי הרווחיות הגולמית מיוחסת בעיקר לשינוי בתמהיל המוצרים, התייקרות בעלות קבלני משנה, וכן להשפעת שערי החליפין.

למרות הירידה ברווח הגולמי, החברה הציגה שיפור ברמה התפעולית, עם שולי הוצאות תפעול של כ-29.8% ברבעון השני, לעומת שולי רווחיות תפעולית של כ-32.8% ברבעון המקביל.  

שיפור זה, הוביל לעלייה של כ-0.5 מיליון שקל ברווח התפעולי, אשר בנוסף עם ירידה של כ-657 אלף שקל בהוצאות המימון נטו, הובילו לעלייה ברווח הנקי כאמור. החברה מציינת כי הירידה בהוצאות המימון מיוחסת לבעיקר להשפעת שינויי שערי חליפין ועסקאות הגנה, ולירידה ביתרות האג"ח וההלוואות של החברה.

עמית הררי, מנכ"ל יוניטרוניקס: "יוניטרוניקס ממשיכה להרחיב את היצע הבקרים שלה ולהשקיע בטכנולוגיות מתקדמות לניהול מערכות אוטומטיות. נתח השוק שלנו בארה"ב מוכיח את היישום המוצלח של האסטרטגיה ואת הצורך הגובר בפתרונות שפיתחנו. במבט לעתיד, סדרת המוצרים המובילה שלנו (UniStream) עשויה לאפשר ליוניטרוניקס ליהנות מהצמיחה בשווקי האוטומציה התעשייתית והמערכות הלוגיסטיות ולנצל את הפוטנציאל הרב הקיים בהם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."