אופנהיימר: אלו הן שתי החברות הישראליות המובילות בעולם הסייבר
האקזיט המדהים של מלאנוקס מוביל לשאלות לגבי מי תהיה החברה הישראלית הבאה שתעשה מהלך גדול דומה. באופנהיימר התייחסו לנושא ומסבירים כי צ'קפיונט וסייברארק הן החברות המובילות בעולם הסייבר.
צ'קפוינט
אופנהיימר: "מבחינת מיצובה התחרותי של צ'קפוינט, היא נמצאת בין ארבע השחקניות המובילות מבחינה טכנולוגית ושיווקית, לפי מחקר חברת גרטנר שפורסם בספטמבר 2018, אם כי מיקומה נמוך ביחס לחברת פאלו אלטו, הנהנית מצמיחה שנתית מרשימה של 30% ברבעון האחרון (הכנסות של כ-711 מיליון דולר). לשם השוואה, הכנסות צ'קפוינט ברבעון האחרון הסתכמו בכ-526 מיליון דולר, כאמור עם צמיחה שנתית של 4% בלבד. הנהלת צ'קפוינט מעריכה כי הצמיחה הנמוכה בהכנסותיה נובעת לאו דווקא מחסרונות טכנולוגיים, אלא מחסרונותיה בפן השיווק והמכירות.
למרות שיעורי צמיחה זעירים, צ'קפוינט נהנית מאיתנות פיננסית גבוהה, כאשר היא מחזיקה בקופת מזומנים שלה כ-4 מיליארד דולר (כ-20% משווי שוק) ומשתמשת בה לרכישת מניות עצמית בקצב שנתי של למעלה ממיליארד דולר. מנייתה נסחרת במכפילי רווח של 18 ו-17 לתחזיות 2019 ו-2020 בהתאמה (מכפילי רווח של 14 ו- 13.5 בנטרול מזומנים), ובכך עונה להגדרת חברת "ערך", כאשר פלטפורמת אינפיניטי החדשה של החברה עשויה להוות פוטנציאל להאצה בקצב הצמיחה העתידי ולהתרחבות מכפילי המניה.
צ'קפוינט מקבלת מאופנהיימר המלצת Outperform עם מחיר יעד של 130 דולר.
סייברארק
אופנהיימר: "חברת סייבר ארק נהנית מצמיחה חזקה במיוחד בהכנסות, בקצב עקבי של למעלה מ-20% על פני מספר שנים. זאת במקביל לרווחיות חזקה, הן ברווח הגולמי (87%-90%) והן ברווח התפעולי (שיעור של מעל 20%). שיעור הרווח התפעולי הזה חריג במיוחד במגזר הסייבר, בו מרבית חברות צמיחה נמצאות בשלב השקעות ובכך אינן מציגות רווחיות, בוודאי לא ברמת הכנסות דומה לזו של סייבר ארק".
- אופנהיימר: "2026 תהיה שנת המבחן של נייס"
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לאחרונה חלה האצה נוספת בקצב הצמיחה והרווחיות של החברה, כאשר בתוצאות הרבעון הרביעי 2018 נסקו הכנסות סייבר ארק מעבר לרף של 100 מיליון דולר ברבעון (109.1 מיליון דולר ליתר הדיוק), צמיחה שנתית של 36%, ואילו שיעור הרווח התפעולי זינק ל-36.5%, רמה שקרובה לשיעורי רווחיות חריגים של צ'קפוינט".
"חברת סייבר ארק מהווה סיפור צמיחה חריג לטובה בענף הסייבר הכללי, כאשר במקביל לצמיחה חזקה בהכנסות שומרת הנהלת החברה גם על רווחיות גבוהה במיוחד. מניית החברה נסחרת במכפילי רווח של 55 ו-45 לתחזיות 2019 ו-2020 בהתאמה, אם כי חשוב להדגיש כי תחזיות הקונצנזוס הנן שמרניות ועשויות להפתיע לטובה. אנו סבורים כי המצב הייחודי של הפחתת רמת התחרות בתחום ה-PAM הצומח עשוי להוביל לשמירת מומנטום חיובי בפעילות סייבר ארק, ובכך לספק רצף הפתעות בדוחותיה לאורך שנת 2019".
- 1.גאון הדור 12/03/2019 16:00הגב לתגובה זובשביל המסקנה הברורה מאליה המלצת על שלושת חברות הסייבר הישראליות (פאלו אלטו "בערך) הציבוריות. מה דעתך על אפל, גוגל ופייסבוק קפטן אוביוס?
- לגמריי... (ל"ת)שולמן 12/03/2019 17:14הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
