סגור וחתום: פריון וקונדואיט הודיעו היום על המיזוג, והשווי - 3 מיליארד שקל
חברת פריון נטוורק וחברת קונדואיט הודיעו היום (ב') על הסכם איחוד בין חטיבת Client Connect של קונדואיט לפריון, במסגרת עסקה המתבססת על מניות בלבד, תוך הפיכתה של פריון וקונדואיט לגוף מאוחד בתעשיית החיפוש וההפצה הדיגיטלית.
בתגובה להודעה, מניית פריון צללה ב-14.6% במחזור מסחר גבוה של 19 מיליון שקל. נציין כי מתחילת חודש יוני מניית פריון זינקה ב-30%, ככל הנראה על רקע ציפיות המשקיעים והסוחרים לעסקה מסוג זה. נראה כי המשקיעים מביעים אכזבה מסוימת ממכפיל הרווח הגבוה של אותה חברה ממוזגת, שמבטא צפי למכירות אגרסיביות בהמשך שיכול ולא יבואו לידי מימוש, כמו גם מהיקף הדילול הצפוי בקרב משקיעי פריון, כאשר משקיעי המניות הקיימים של פריון יחזיקו רק 19% מהחברה הממוזגת (ועל כך בהמשך).
גם מניית בבילון עברה ממסחר במגמה חיובית לאורך שעות היום לסגירה בירידות שערים של 1.8%. הסכם המיזוג תופס בהפתעה מסוימת את חברת האינטרנט בניהולו של אלון כרמלי, שמנהלת מגעים מתקדמים למיזוג עם חברת איירון סורס הישראלית. הסכם המיזוג בין פריון לקונדואיט מלחיץ את הצדדים להגיע להסכם מחייב בהקדם האפשרי, כאשר ניכר כי מגמת הקונסולידציה היא השולטת כעת בשוק סרגלי הכלים.
האיחוד בין החברות צפוי ליצור חברה ממוזגת אחת הצומחת במהירות והנמנית עם החברות הגדולות והמובילות בתעשיית החיפוש וההפצה הדיגיטליות בעולם, אשר הניבה הכנסות שנתיות פרו פורמה על בסיס non-GAAP של 367 מיליון דולר ו-EBIDTA פרו פורמה של 109 מיליון דולר. החברה הממוזגת צפויה לייצר יותר מ-260,000 שותפים בתחום ההפצה והתוכן.
עסקת המיזוג משקפת לחברה המאוחדת שווי שוק של 3 מיליארד שקל
במסגרת ההסכם, קונדואיט תפצל את חטיבת Client Connect שלה, הכוללת את פלטפורמת המונטיזציה וההפצה של החברה למפיצים ולמפתחים. החטיבה המפוצלת תאוחד עם פריון, אשר בכפוף לסגירת העסקה, תקצה לבעלי המניות של קונדואיט בין 57 ל-60 מיליון מניות, בהתבסס על מחיר המניה של פריון בדילול מלא בעת הסגירה.
לאחר סגירת העסקה, פריון תהיה מוחזקת על-ידי 81% מבעלי המניות הקיימים ובעלי האופציות של קונדואיט, ו-19% מבעלי המניות הקיימים ובעלי האופציות של פריון (על בסיס דילול מלא). פריון נסחרת בבורסה בת"א לפי מחיר המשקף שווי שוק של 592 מיליון שקל (לפני הירידה החדה במחיר המניה). כלומר, מדובר בעסקה המשקפת שווי שוק של בערך 2.9 מיליארד שקל לחברה הממוזגת.
בראש החברה המאוחדת יעמדו ג'וזף מנדלבאום, המנכ"ל הנוכחי של פריון, ויעקב קאופמן, סמנכ"ל הכספים הנוכחי של פריון, אשר ימשיכו לכהן בתפקידים אלו. ג'וש ווין יצטרף לפריון כנשיא, וימשיך להוביל את חטיבת ה-Client Connect. דרור ארז, מייסד-משותף של קונדואיט, ורועי גן, סמנכ"ל הכספים של קונדואיט, יצטרפו לדירקטוריון פריון עם סגירת העסקה.
העסקה מתוכננת להסגר בתחילת ינואר 2014, ונתונה להצבעת בעלי המניות של פריון, המתוכננת לנובמבר 2013, וכן לתנאי הסגירה המקובלים, תקנות מס ואישורים של הגופים הממשלתיים. בפני בעלי המניות הגדולים עומדים תנאי חסימה שונים, ואף בעל מניות לא יוכל להחזיק ביותר מ-14% ממניות החברה המאוחדת, לאחר הסגירה.
ג'וזף מנדלבאום , מנכ"ל פריון אמר בתגובה כי "זהו אירוע מכונן בתולדות החברה, ואיחוד כוחות משמעותי עבור העובדים ובעלי המניות שלנו. זהו באמת המקרה שבו אחד ועוד אחד שווה שלוש. עסקי החברות שלנו משלימים אלה את אלה ויאפשרו לנו להגדיל את ההשקעה בפלטפורמת המונטיזציה וההפצה, כמו גם מאמצינו בתחום המובייל, נוכחתנו בתחום הפרסום ופיתוח חדשנות. אני שמח מאוד לקבל את פני העובדים המוכשרים של חטיבת Client Connect עם הצטרפותם לפריון, ומצפה להמשיך ולהתבסס על הצלחתם כפי שהושגה עד כה".
- 2.מחר עליות חזקות מי שמכר היום הפסיד סבלנות בדויש (ל"ת)אנליסט אסטריטרך 16/09/2013 19:14הגב לתגובה זו
- 1.אניניני 16/09/2013 14:53הגב לתגובה זובנאסדק ידעו להעריך נכון, רק פה מורידים

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.51%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ארי נדל"ן ודורסל משפרות מימון בקניון בלימסול ויהנו מדיבידנד לאור עליית ערך
לאור עליית שוויו של My Mall בקפריסין ל-124 מיליון אירו, יוגדל המימון מ-58 ל-70 מיליון אירו בריבית של 3.1%; ארי נדל"ן ודורסל, שמחזיקות כל אחת ב־41.5% מהנכס, ייהנו מדיבידנד של 4 מיליון אירו כל אחת
חברות הנדל"ן המניב ארי נדל"ן ארי נדלן 0.66% ודורסל החזקות דורסל החז 2.27% , המחזיקות כל אחת ב-41.5% מקבוצת הבעלות על קניון My Mall בלימסול, קפריסין, הודיעו על הסכם מימון מחדש בהיקף של 70 מיליון אירו מול בנק קפריסין (Bank of Cyprus). ההלוואה החדשה מחליפה הלוואה קיימת בהיקף של 58 מיליון אירו, כאשר הריבית הופחתה לשיעור של כ-3.1% (EURIBOR ל-3 חודשים ועליו 1.1%) ותקופת ההחזר הוארכה בשבע שנים נוספות עד לשנת 2036.
ההלוואה תיפרע בתשלומים רבעוניים של 1.25 מיליון אירו, כאשר יתרת הקרן, כ-35 מיליון אירו, תיפרע בתשלום אחד בסוף התקופה. היא מובטחת בשיעבוד זכויות הקניון, נכסי השכירות והמקרקעין, וללא ערבות של בעלי המניות, מדובר במבנה של non-recourse, שמצמצם חשיפה לחברות האם.
במקביל, סיכמו החברות בקונסורציום על חלוקת דיבידנד בהיקף של 10 מיליון אירו. ארי נדל"ן ודורסל צפויות לקבל כ-4 מיליון אירו כל אחת, סכום שישפר את הנזילות ויוזרם לקופת החברות כבר בטווח הקצר.
המהלך התאפשר לאחר עלייה משמעותית בשוויו של הקניון בלימסול, שהוערך מחדש בשווי של כ-124 מיליון אירו, לעומת שווי של כ-90 מיליון אירו בעת הרכישה בשנת 2022. מדובר בעליית ערך של כ-38%, שמשקפת חיזוק בפעילות המסחרית בנכס וביקושים גוברים במרכזים פתוחים בקפריסין.
- ארי נדל"ן: ה-NOI גדל ב-4%; התקדמות בפרויקטים באשדוד אילת וקפריסין
- צחי אבו: "כשנכנסו לארי נדל"ן ה-NOI היה 45 מיליון - היום אנחנו בדרך ל-340 מיליון שקל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם הפעילות המקומית בישראל של ארי נדל"ן מתחזקת, ועל פי נתוני ריס מערכות מידע הפדיון בקניוני החברה עולה, כשקניון סטאר סנטר בנהריה רשם זינוק של כ-33% בפדיונות במהלך חודשי הקיץ, ואילו בקניון סטאר סנטר אשדוד נרשמה עלייה של כ-15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.