seo
צילום: depositphotos

לעסקים בשעת משבר אסור לשכוח, שהם חייבים להמשיך "ולסחוב" את העסק

המטרה הסופית

היא לקום על הרגליים, הרבה יותר חכמים ממה שהם היו קודם, ועם תובנות חדשות. משבר הקורונה, הוא הזדמנות לחשוב מסלול מחדש.

מאת יובל לגשטיין- מנכ"ל חברת SEOFIX לקידום אתרים

 

משבר הקורונה גרם להרבה מאוד חברות קידום אתרים, להישאר עם הזנב בין הרגליים. עמיתי מפטרים אנשים, מצמצמים צוותים. לקוחות מקפיאים את הריטיינר. יש בלבול גדול, פחד ובעיקר תחושה של קריסה כלכלית, לא רק בתחום הדיגיטלי, אלא לרוב החברות במשק.

משבר כזה בעיני כמו כל משבר, הוא הזדמנות להבין איך אנחנו יכולים להמשיך ולפעול, גם במתכונת המצומצמת שגזרנו על עצמנו? איך אנחנו מנהלים את המשבר הזה, מה הדבר הטוב שאנחנו יכולים להפיק ממנו, כי משבר מלבד זה שהוא נוחת עליך, גם גורם לך לפקוח את העיניים.

 

לא כל רעיון יהפוך לעסק מצליח, וצונמי של עסקים שנסגרים משקף את הפזיזות בה פותחים היום עסקים ואתרים לקויים על ימין ועל שמאל.

 

יש עסקים שהוקמו בשל אילוץ. ישבו שני חברים לתיכון והחליטו לפתוח מועדון. אנשים זורקים רעיונות לעסקים באוויר, כאילו שיש להם תקציבים בלתי סופיים והם יכולים לספק כל גחמה שלהם. יש הרבה חוסר אחריות ופזיזות שהיא לא במקומה, ויש עסקים שהיה להם את "הצונמי" שלהם כי הם לא חשבו מספיק טוב ולא עשו מחקר מקצועי כדי להבין אם הרעיון שלהם הוא באמת הזדמנות עסקית.

העסקים האלה, לא צריכים קורונה. תהיה להם סביר להניח שרשרת של משברים, שמתחילה איך לא? בגלל ההחלטה שלהם להקים עסק. הם לא יודעים לנהל? הם לא בדקו לעומק אם מישהו צריך עסק כמו שלהם, אבל הם חלמו שיהיה להם איזה שהוא עסק. אז כמעט היה להם איזה שהוא עסק עד שהוא התרסק.

 

המצב הזה של הקמת עסק בחלל ריק, בלי מטרות, בלי בידול, בלי יתרון בלעדי, מזכיר לי במידה רבה את תהליך קידום האתרים ועוד קודם לכן את תהליך אפיון האתר שמוביל מקדם אתרים לפיצוח המטרה המרכזית שלו. אפיון האתר ייתן את הטון גם בבחירת מילות המפתח, גם בעבודת הקידום של איש  קידום האתרים ויהיה גם ברור לגוגל.

 

יש עסקים שהקורונה באה להם בזמן

הרבה פעמים כאשר אני מדבר עם לקוח ומנסה להבין מה המטרה של האתר שלו, אני מגלה שהוא בעצמו לא יודע איך לאפיין אותו. האתר לא נכון ולא משכנע מבחינת המטרות שלו וזה אתר שנועד לכישלון. או שהוא נטען לאט, או שהתוכן שלו רדוד, או שלא ברור כבר מהצצה ראשונית בו במה הוא עוסק ומה הוא מוכר.

איש קידום אתרים הגון, אמור להעביר ביקורת גם על אתרים ירודים, כדי להסביר לבעליהם שאין לאתר הזה יכולת להתרומם ולא רק לגבות מהם שכר על קידום אתרים. הם צריכים להיות מספיק הוגנים כדי להגיד ללקוח את כל האמת בפרצוף.

מאוד יכול להיות שהעסק עצמו לא ראוי, ושזה בא לידי ביטוי באתר עצמו. אז יכול להיות שאיכשהו הוא סחב את עצמו אבל אז באה הקורונה וחיסלה אותו סופית. אם הוא היה עסק גרוע עם אתר גרוע אולי מוטב שכך.

 

זה הזמן להקים חנות אי קומרס

 

חנויות און ליין עובדות בכל משבר. אם עוד אין לכם, אולי זה הזמן.

 

אפשר לומר שהקורונה התאימה את עצמה לעידן הדיגיטלי. ממילא רוב הזמן כולנו בתוך הסמארטפונים או מול המחשבים והפסקנו לנצל כמו שצריך את החיים שבחוץ. מה שנשאר לכולנו בבידוד הביתי או לעשות קניות און ליין, וזו אולי ההזדמנות של כל בעל עסק להתחיל לחשוב על זה ברצינות, כי אף אחד לא רוצה ללכת לסופר הגדול ולהתחכך עם כמה נגועי קורונה בדרך לבידוד.

חנויות און ליין באינטרנט, הם התשובה לכל התחלואים שיש בחוץ, ואם אנשים עדיין לא הפנימו שאנשים היום קונים בעיקר רק ברשת, ויש להם רק חנות פיזית. הם מפסידים כל יום קופה יפה מאוד. תשאלו את מי שמשווק ברשת.

אבל זו אולי גם ההזדמנות להגיד לבעלי חנויות און ליין, ששום אתר לא מתקדם ברשת לבד, ויש עבודה של קידום חנויות ברשת אשר חשוב מאוד לעשות אותה, כי היא מביאה לקוחות והיא באה לידי ביטוי בהכנסות שלכם.

איך אמר לי בעל חנות און ליין שאני עושה לה קידום אתר "כל צעד שאתה עושה בגוגל, מצלצל לי בקופה".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אורן 23/03/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    יובל מומחה מספר אחד בארץ בקידום אורגני
  • 1.
    סרג' 23/03/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    ממליץ
קייטרינג
צילום: DEPOSIT PHOTOS

כל מה שצריך לדעת על הזמנת קייטרינג

כשאנחנו מחליטים לערוך אירוע, פרטי או עסקי, אחד הגורמים החשובים ביותר מבחינתנו להצלחתו זה שירות הקייטרינג שנשכור. עד כמה הוא איכותי, מגוון, עד כמה הוא מכיל אלמנטים רלוונטיים עבורנו שיכולים לעזור לנו לספק לאורחים שלנו תפריט איכותי ומגוון.

הזמנת שירות קייטרינג לאירוע, קטן או גדול, פרטי או עסקי, הוא הכרחי שכן במובנים רבים זה הגורם המשמעותי ביותר שיכול להשפיע על איכותו, מאחר ולא פעם האורחים שלנו מחליטים האם האירוע ראוי או לא, על פי גורם זה, על פי טיב האוכל, טיב השירות, מגוון המנות בתפריט ועוד. בשנים האחרונות, אין ספק שאנחנו יכולים לראות יותר ויותר חברות קייטרינג שמספקות לנו אפשרויות שונות ומגוונות להזמנה, מתוכן אנחנו יכולים להחליט עם איזו חברה משתלם לנו לעבוד. על כן, התחרות בשוק היא קשה, כלקוחות יש לנו הרבה יותר אפשרויות, זה אומר שגם אנחנו יכולים להקפיד יותר על פרמטרים שונים בתהליך הבחירה. אנחנו נציג כעת מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על תהליך הבחירה שלנו, נקודות שיכולות להשפיע בשאלה, איזה שירות קייטרינג כשר למהדרין משתלם לנו להזמין על פי האופציות השונות שעומדות לרשותנו.

1. אופי תפריט הקייטרינג והמגוון שלו

אין ספק שהפרמטר החשוב ביותר, הוא סוג התפריט שהחברה מציעה לנו ועד כמה הוא מגוון, בין אם זה מבחינת כמות המנות והסוג שלהן. מבחינת סוג התפריט אנחנו יכולים לחלק את זה בין מספר היבטים, למשל, האם מדובר על תפריט קייטרינג בשרי, חלבי, טבעוני, האם מדובר בתפריט שמבוסס על מנות ממטבח ספציפי, נניח, איטלקי, בשרי, יפאני, סיני או תפריט כללי, כמו כן, מבחינת סוג התפריט אנחנו צריכים להבדיל בין תפריט רגיל לבין תפריט גורמה. מה שכמובן מלבד גם על האיכות של המנות. מבחינת המגוון, הרי שתפריט קלאסי לאירועים בנוי על מנות פתיחה, מנות ראשונות, סלטים, מנות עיקריות, תוספות לצד המנות העיקריות וכן קינוחים. השאלה היא, כמה אופציות יש בכל חלק, האם יש 2-3 מנות ראשונות או 6-7, והאם יש 4 סלטים ו 6 סלטים על כל שולחן. אנחנו גם צריכים להתייחס לשאלה, האם יש דברים מעבר, למשל, לחמים, פירות, ממתקים, דברים שאפשר לקחת בין לבין או למשל, כשנמצאים ברחבת הריקודים וכדומה.

2.אוכל מוכן או קייטרינג בהפקה מלאה?

כשאנחנו מדברים על סוג השירות, הכוונה גם לאופי העבודה עם החברה בעת בניית התפריט, וכן אופי העבודה בזמן האירוע עצמו. לגבי אופי העבודה עם החברה בזמן בניית התפריט, הכוונה היא, כיצד זה מתבצע, מול מי זה מתבצע, כמה זמן מראש עורכים ערב טעימות, כיצד הוא מתבצע. לגבי אופי העבודה עם החברה בזמן האירוע, הכוונה היא כמובן לנקודה האם מדובר במזנון או הגשה לשולחנות,כמה מלצרים  המקום מספק וכיצד נערך התמחור שלהם.ברמת העיקרון, השאלה העיקרית כאן היא, כמה מלצרים יהיו על כל שולחן והאם זה יספק מבחינת השירות שהאורחים יקבלו במהלך האירוע.

3.מתי צריך להזמין את האירוע ומה חשוב לבדוק

הפרמטר מתי צריך להזמין את החברה, מלמד לא מעט על איכות החברה והביקוש שלה. מן הסתם, חברה איכותית וטובה, אנחנו נצטרך שבועות מראש, לעומת זאת, חברות פחות איכותיות, ייתכן שנוכל להזמין גם בהפרש של מספר ימים מהאירוע. זה כמובן גם תלוי בסוג האירוע ועד כמה החברה צריכה ויכולה להיערך לו מראש. בכל הקשור לשאלות על פי מה נזמין, אז יש פה נקודות כמו המלצות וחוות דעת, אמינות, שירות איכותי, וכמובן הפרמטרים שהצגנו קודם לכן וכן אלה שנציג בהמשך.

4. קייטרינג כשר או קייטרינג כשר למהדרין?

ברמת העיקרון, כמעט כל חברות הקייטרינג בישראל מציעות מטבח כשר, שכן במידה ויציעו מטבח לא כשר, הן עלולות להפסיד לקוחות. השאלה היא באיזה סוג כשרות מדובר. ישנם שני סוגי כשרות עיקריים, קייטרינג כשר רגיל וקייטרינג כשר למהדרין, שנחשב הרבה יותר מדוקדק, קפדני, ובמקרים מסוימים הוא גם עלול לייקר את העלויות. חשוב לומר, קייטרינג כשר רגיל, הוא איכותי לא פחות מאשר קייטרינג כשר למהדרין.  עם זאת, זה תלוי בקהל היעד ובמה שהוא מצפה לקבל באירוע.

5.קייטרינג מחירים - מה העלות של מנת קייטרינג?

מן הסתם, זה יהיה הפרמטר שישפיע על כל תהליך הבחירה שלנו. אנחנו נבחן את התקציב שעומד לרשותנו ועל פיו נחליט איזה סוג קייטרינג נרצה להזמין. אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהעלות נקבעת על פי מנת, זה יכול להשתנות מ-150-200 שקל למנה ועד 400-500 שקל למנה כולל מעמ לפי חישוב במחשבון מעמ) ואף יותר. זה תלוי כמובן באיכות הקייטרינג ובתמחור שלו. העלויות הן על פי כמות המנות, כאשר לעיתים יש דרישה להזמנה של מינימום או תשלום מינימאלי, כשיש מקרים שהעלות נקבעת על פי מנה אך צריך גם לשלם עבור כמות מלצרים מסוימת. חשוב לציין בכל אירוע אנחנו נבחן את סוג הקייטרינג שנרצה להזמין לאירוע, האם נרצה להזמין שירותי קייטירג בלי מלצרים, נניח לאירועים קטנים שנערכים בבית או בעסק, או האם נרצה להזמין שירות קייטרינג רגיל עם מלצרי, על כל המשתמע מכך.