seo
צילום: depositphotos

לעסקים בשעת משבר אסור לשכוח, שהם חייבים להמשיך "ולסחוב" את העסק

המטרה הסופית

היא לקום על הרגליים, הרבה יותר חכמים ממה שהם היו קודם, ועם תובנות חדשות. משבר הקורונה, הוא הזדמנות לחשוב מסלול מחדש.

מאת יובל לגשטיין- מנכ"ל חברת SEOFIX לקידום אתרים

 

משבר הקורונה גרם להרבה מאוד חברות קידום אתרים, להישאר עם הזנב בין הרגליים. עמיתי מפטרים אנשים, מצמצמים צוותים. לקוחות מקפיאים את הריטיינר. יש בלבול גדול, פחד ובעיקר תחושה של קריסה כלכלית, לא רק בתחום הדיגיטלי, אלא לרוב החברות במשק.

משבר כזה בעיני כמו כל משבר, הוא הזדמנות להבין איך אנחנו יכולים להמשיך ולפעול, גם במתכונת המצומצמת שגזרנו על עצמנו? איך אנחנו מנהלים את המשבר הזה, מה הדבר הטוב שאנחנו יכולים להפיק ממנו, כי משבר מלבד זה שהוא נוחת עליך, גם גורם לך לפקוח את העיניים.

 

לא כל רעיון יהפוך לעסק מצליח, וצונמי של עסקים שנסגרים משקף את הפזיזות בה פותחים היום עסקים ואתרים לקויים על ימין ועל שמאל.

 

יש עסקים שהוקמו בשל אילוץ. ישבו שני חברים לתיכון והחליטו לפתוח מועדון. אנשים זורקים רעיונות לעסקים באוויר, כאילו שיש להם תקציבים בלתי סופיים והם יכולים לספק כל גחמה שלהם. יש הרבה חוסר אחריות ופזיזות שהיא לא במקומה, ויש עסקים שהיה להם את "הצונמי" שלהם כי הם לא חשבו מספיק טוב ולא עשו מחקר מקצועי כדי להבין אם הרעיון שלהם הוא באמת הזדמנות עסקית.

העסקים האלה, לא צריכים קורונה. תהיה להם סביר להניח שרשרת של משברים, שמתחילה איך לא? בגלל ההחלטה שלהם להקים עסק. הם לא יודעים לנהל? הם לא בדקו לעומק אם מישהו צריך עסק כמו שלהם, אבל הם חלמו שיהיה להם איזה שהוא עסק. אז כמעט היה להם איזה שהוא עסק עד שהוא התרסק.

 

המצב הזה של הקמת עסק בחלל ריק, בלי מטרות, בלי בידול, בלי יתרון בלעדי, מזכיר לי במידה רבה את תהליך קידום האתרים ועוד קודם לכן את תהליך אפיון האתר שמוביל מקדם אתרים לפיצוח המטרה המרכזית שלו. אפיון האתר ייתן את הטון גם בבחירת מילות המפתח, גם בעבודת הקידום של איש  קידום האתרים ויהיה גם ברור לגוגל.

 

יש עסקים שהקורונה באה להם בזמן

הרבה פעמים כאשר אני מדבר עם לקוח ומנסה להבין מה המטרה של האתר שלו, אני מגלה שהוא בעצמו לא יודע איך לאפיין אותו. האתר לא נכון ולא משכנע מבחינת המטרות שלו וזה אתר שנועד לכישלון. או שהוא נטען לאט, או שהתוכן שלו רדוד, או שלא ברור כבר מהצצה ראשונית בו במה הוא עוסק ומה הוא מוכר.

איש קידום אתרים הגון, אמור להעביר ביקורת גם על אתרים ירודים, כדי להסביר לבעליהם שאין לאתר הזה יכולת להתרומם ולא רק לגבות מהם שכר על קידום אתרים. הם צריכים להיות מספיק הוגנים כדי להגיד ללקוח את כל האמת בפרצוף.

מאוד יכול להיות שהעסק עצמו לא ראוי, ושזה בא לידי ביטוי באתר עצמו. אז יכול להיות שאיכשהו הוא סחב את עצמו אבל אז באה הקורונה וחיסלה אותו סופית. אם הוא היה עסק גרוע עם אתר גרוע אולי מוטב שכך.

 

זה הזמן להקים חנות אי קומרס

 

חנויות און ליין עובדות בכל משבר. אם עוד אין לכם, אולי זה הזמן.

 

אפשר לומר שהקורונה התאימה את עצמה לעידן הדיגיטלי. ממילא רוב הזמן כולנו בתוך הסמארטפונים או מול המחשבים והפסקנו לנצל כמו שצריך את החיים שבחוץ. מה שנשאר לכולנו בבידוד הביתי או לעשות קניות און ליין, וזו אולי ההזדמנות של כל בעל עסק להתחיל לחשוב על זה ברצינות, כי אף אחד לא רוצה ללכת לסופר הגדול ולהתחכך עם כמה נגועי קורונה בדרך לבידוד.

חנויות און ליין באינטרנט, הם התשובה לכל התחלואים שיש בחוץ, ואם אנשים עדיין לא הפנימו שאנשים היום קונים בעיקר רק ברשת, ויש להם רק חנות פיזית. הם מפסידים כל יום קופה יפה מאוד. תשאלו את מי שמשווק ברשת.

אבל זו אולי גם ההזדמנות להגיד לבעלי חנויות און ליין, ששום אתר לא מתקדם ברשת לבד, ויש עבודה של קידום חנויות ברשת אשר חשוב מאוד לעשות אותה, כי היא מביאה לקוחות והיא באה לידי ביטוי בהכנסות שלכם.

איך אמר לי בעל חנות און ליין שאני עושה לה קידום אתר "כל צעד שאתה עושה בגוגל, מצלצל לי בקופה".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אורן 23/03/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    יובל מומחה מספר אחד בארץ בקידום אורגני
  • 1.
    סרג' 23/03/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    ממליץ
גקי שנייידר
צילום: יחצ

ג'קי שניידר איש הנדל"ן חוזר הביתה

עולם הנדל"ן כמרקחה, זאת לאחר שאחד מיזמי הנדל"ן הפעילים והמעורכים ביותר בשוק הישראלי , ג'קי שניידר, החליט לחזור הביתה, ל"קבוצת שניידר נדל"ן" אותה הקים לפני שנים רבות. המעבר המתוקשר לאחר ששנידר מכר לשותפיו את חלקו בחברת אפסייד לא נעלם מעיניהם של עמיתים ולקוחות, רבים מהם מגיעים אל משרדי החברה במגדל ב.ס.ר 4 בבני ברק כדי לקבל פרטים נוספים על הפרוייקטים העכשווים בהם פעיל שניידר בחברת האם שלו. את ענף הנדל"ן שניידר חי ונושם כבר כשלושה עשורים וגם בימים אלו עסוק ביזמות בארץ ובארה"ב. למדנו כי בכל הנוגע לפעילות העכשווית בישראל מדובר בשיווק קרקעות באזור החם ביותר על קו חוף הים של העיר הרצליה,מאזור המרינה ועד למלון מנדרין,תוכנית הידועה כתוכנית חוף התכלת ואזור "קריית המסלול", מתחם יוקרתי הצמוד לכפר שמריהו והמרכז הבינתחומי. על הפעילות העכשווית שלו מעבר לים הוא סיפר בכנס נדל"ן בינלאומי שנערך בימים אלו באמצעות הזום: "בעיר ג'קסונוויל-פלורידה השתלטתי על אזור שעובר תהליך שינוי ייעוד, התכנון הוא בנייה של כאלף יחידות דיור ומרכז מסחרי, מדובר במיקום מרכזי שבעבר ישבה עליו מפקדת האף בי איי בפלורידה". שמו של שניידר הולך לפניו כאחד שיודע לזהות מבעוד מועד את איזורי הקרקעות שיהפכו להיות הנדרשים ביותר. על "סוד הקסם" שבזכותו סוחף אחריו רבים הוא סיפר: "אני מקפיד לקנות קרקעות רק במקומות בהם אני משקיע את כספי לצד שאר המשקיעים, זו ההוכחה הטובה ביותר למי שמבקשים להצטרף ביחד אלי לתהליך". כמו בפרוייקטים קודמים גם באלו החדשים ישנה כבר רשימה ארוכה של אנשי עסקים ידועים שביקשו להפקיד בידיו מיליוני שקלים רק כדי להיכנס כשותפים לעסקאות הנדל"ן החמות בשוק וכן ציבור רחב של משקיעים קטנים כאשר כל רוכש מקבל רישום בטאבו על החלק בקרקע שרכש. התהילה לה זוכה שניידר נובעת מהעובדה כי עד היום ניווט בהצלחה עשרות עסקאות עבורו ועבור משקיעים שחיפשו למצוא עסקאות עם תשואה גדולה בפרקי זמן קצרים כאשר יכלו להיות בטוחים בהצלחת המיזם. סגנון הפעולה של שניידר בדרך כלל מתאפיין כך שלאחר שלוש עד חמש שנים הוא מוכר את הקרקעות שרכש לקבוצות קבלניות או שהם מצטרפים אליו לבנייה משותפת לאחר שהשביחו את הקרקעות. מחירי הדיור בהרצליה מטפסים ללא הפסקה ועל הנעשה בעיר שניידר פירט בהרחבה: "בגלל שבהרצליה מלאי הקרקעות מוגבל ואין עתודות קרקע נוספות יש ביקוש עצום להצטרף לפרוייקט שיצאתי אליו, המחירים של הפרוייקט הזה עדיין מספיק אטרקטיביים מכיוון שהקרקע של הפרוייקט המדובר עדיין נחשבת לחקלאית, ככל שהזמן עובר והתוכנית מתקדמת המחירים יעלו עוד יותר ובאופן טבעי גם אחוזי התשואה בצורה משמעותית. התוכנית הזו מגובה על ידי הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) לאחר שעיריית הרצליה נתנה אור ירוק לעניין, התכנון כולל בתוכו בשנייה של 12 אלף יחידות דיור ומשרד האדריכלים שנבחר להצטרף למשימה הם פרחי-צפריר אדריכלים.   התוכנית שנבחרה ואושרה ע"י ע. הרצליה אושרה להפקדה תוכנית הבניה על שטחי שדה התעופה של הרצליה   אני ממתין לראות את האישורים האחרונים של עיריית הרצליה בכל הנוגע להקמת שכונה חדשה על מתחם שדה התעופה בעיר, אני יודע כי מדובר בתרחיש שמדברים עליו שנים אבל צריך לזכור כי הקרקעות הן בבעלות פרטית בטאבו עם זכויות בנייה לבעלי הקרקע, לכן אני מעריך כי הדברים לקראת הבשלה סופית והצפי להשבחה שם יהיה של מאות אחוזים וכבר עכשיו השטחים המקבילים לאזור זה תפסו תאוצה ויש מי שמנצלים זאת כדי להרוויח כבר עכשיו". קשריו העסקיים, מקצועיות ומעל הכל אמינות הפכו את ג'קי שניידר לגורו של עולם הנדל"ן, על פעילותו העכשווית והעתידית כדאי לעקוב בשקיקה.