לעסקים בשעת משבר אסור לשכוח, שהם חייבים להמשיך "ולסחוב" את העסק
המטרה הסופית
היא לקום על הרגליים, הרבה יותר חכמים ממה שהם היו קודם, ועם תובנות חדשות. משבר הקורונה, הוא הזדמנות לחשוב מסלול מחדש.
מאת יובל לגשטיין- מנכ"ל חברת SEOFIX לקידום אתרים
משבר הקורונה גרם להרבה מאוד חברות קידום אתרים, להישאר עם הזנב בין הרגליים. עמיתי מפטרים אנשים, מצמצמים צוותים. לקוחות מקפיאים את הריטיינר. יש בלבול גדול, פחד ובעיקר תחושה של קריסה כלכלית, לא רק בתחום הדיגיטלי, אלא לרוב החברות במשק.
משבר כזה בעיני כמו כל משבר, הוא הזדמנות להבין איך אנחנו יכולים להמשיך ולפעול, גם במתכונת המצומצמת שגזרנו על עצמנו? איך אנחנו מנהלים את המשבר הזה, מה הדבר הטוב שאנחנו יכולים להפיק ממנו, כי משבר מלבד זה שהוא נוחת עליך, גם גורם לך לפקוח את העיניים.
לא כל רעיון יהפוך לעסק מצליח, וצונמי של עסקים שנסגרים משקף את הפזיזות בה פותחים היום עסקים ואתרים לקויים על ימין ועל שמאל.
יש עסקים שהוקמו בשל אילוץ. ישבו שני חברים לתיכון והחליטו לפתוח מועדון. אנשים זורקים רעיונות לעסקים באוויר, כאילו שיש להם תקציבים בלתי סופיים והם יכולים לספק כל גחמה שלהם. יש הרבה חוסר אחריות ופזיזות שהיא לא במקומה, ויש עסקים שהיה להם את "הצונמי" שלהם כי הם לא חשבו מספיק טוב ולא עשו מחקר מקצועי כדי להבין אם הרעיון שלהם הוא באמת הזדמנות עסקית.
העסקים האלה, לא צריכים קורונה. תהיה להם סביר להניח שרשרת של משברים, שמתחילה איך לא? בגלל ההחלטה שלהם להקים עסק. הם לא יודעים לנהל? הם לא בדקו לעומק אם מישהו צריך עסק כמו שלהם, אבל הם חלמו שיהיה להם איזה שהוא עסק. אז כמעט היה להם איזה שהוא עסק עד שהוא התרסק.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המצב הזה של הקמת עסק בחלל ריק, בלי מטרות, בלי בידול, בלי יתרון בלעדי, מזכיר לי במידה רבה את תהליך קידום האתרים ועוד קודם לכן את תהליך אפיון האתר שמוביל מקדם אתרים לפיצוח המטרה המרכזית שלו. אפיון האתר ייתן את הטון גם בבחירת מילות המפתח, גם בעבודת הקידום של איש קידום האתרים ויהיה גם ברור לגוגל.
יש עסקים שהקורונה באה להם בזמן
הרבה פעמים כאשר אני מדבר עם לקוח ומנסה להבין מה המטרה של האתר שלו, אני מגלה שהוא בעצמו לא יודע איך לאפיין אותו. האתר לא נכון ולא משכנע מבחינת המטרות שלו וזה אתר שנועד לכישלון. או שהוא נטען לאט, או שהתוכן שלו רדוד, או שלא ברור כבר מהצצה ראשונית בו במה הוא עוסק ומה הוא מוכר.
איש קידום אתרים הגון, אמור להעביר ביקורת גם על אתרים ירודים, כדי להסביר לבעליהם שאין לאתר הזה יכולת להתרומם ולא רק לגבות מהם שכר על קידום אתרים. הם צריכים להיות מספיק הוגנים כדי להגיד ללקוח את כל האמת בפרצוף.
מאוד יכול להיות שהעסק עצמו לא ראוי, ושזה בא לידי ביטוי באתר עצמו. אז יכול להיות שאיכשהו הוא סחב את עצמו אבל אז באה הקורונה וחיסלה אותו סופית. אם הוא היה עסק גרוע עם אתר גרוע אולי מוטב שכך.
זה הזמן להקים חנות אי קומרס
חנויות און ליין עובדות בכל משבר. אם עוד אין לכם, אולי זה הזמן.
אפשר לומר שהקורונה התאימה את עצמה לעידן הדיגיטלי. ממילא רוב הזמן כולנו בתוך הסמארטפונים או מול המחשבים והפסקנו לנצל כמו שצריך את החיים שבחוץ. מה שנשאר לכולנו בבידוד הביתי או לעשות קניות און ליין, וזו אולי ההזדמנות של כל בעל עסק להתחיל לחשוב על זה ברצינות, כי אף אחד לא רוצה ללכת לסופר הגדול ולהתחכך עם כמה נגועי קורונה בדרך לבידוד.
חנויות און ליין באינטרנט, הם התשובה לכל התחלואים שיש בחוץ, ואם אנשים עדיין לא הפנימו שאנשים היום קונים בעיקר רק ברשת, ויש להם רק חנות פיזית. הם מפסידים כל יום קופה יפה מאוד. תשאלו את מי שמשווק ברשת.
אבל זו אולי גם ההזדמנות להגיד לבעלי חנויות און ליין, ששום אתר לא מתקדם ברשת לבד, ויש עבודה של קידום חנויות ברשת אשר חשוב מאוד לעשות אותה, כי היא מביאה לקוחות והיא באה לידי ביטוי בהכנסות שלכם.
איך אמר לי בעל חנות און ליין שאני עושה לה קידום אתר "כל צעד שאתה עושה בגוגל, מצלצל לי בקופה".
- 2.אורן 23/03/2020 12:22הגב לתגובה זויובל מומחה מספר אחד בארץ בקידום אורגני
- 1.סרג' 23/03/2020 11:58הגב לתגובה זוממליץ
מספר מקוצר לעסק - למה אתם צריכים את זה?
5 דברים שלא ידעתם על מספר כוכבית מקוצר לעסק
- לפחות מחצית מהאנשים המחזיקים בטלפונים חכמים אינם זוכרים בעל פה מספרי טלפון רגילים. אפילו את מספרי הטלפון של האנשים הקרובים אליהם ביותר.
- אפשר להכניס למערכת ניהול הלידים של האתר שלכם את מספר הטלפון המקוצר ולמדוד את מספר הלידים שמגיעים ממקורות שונים.
- עד שנת 2008 רק חברת בזק יכלה להציע מספר כוכבית לעסק, אבל כיום כל חברת תקשורת מורשית יכולה להציע מספרים כאלה, מה שפתח את השוק לתחרות בריאה ומשתלמת עבור הצרכנים.
- אם לא תהיו מרוצים מהשירות, תוכלו לעבור עם המספר המקוצר שרכשתם לחברת תקשורת אחרת.
- שירות כוכבית המותג מספק לכם מספר כוכבית לעסק, אבל גם דוחות נתונים חודשיים, כדי שתוכלו לקבל מושג ברור לגבי האפקטיביות של השירות - מספר השיחות הנכנסות, אורך כל שיחה ועוד
- מספר מקוצר לעסק מקל על הלקוחות לזכור את המספר שלכם ולהתקשר אליכם כשהם מחליטים לבצע עסקה. כידוע, מרגע החשיפה הראשונה ועד לרגע ביצוע ההזמנה, לקוח יכול להתעכב כמה חודשים, גם אם הוא מעוניין במוצר/שירות שלכם ולכן, מספר טלפון שקל לזכור הוא קריטי לצורך הקלה על יצירת הקשר וביצוע עסקאות.
- פרסום מספר כוכבית לעסק ממתג את העסק כעסק גדול ומוכר, מבוסס ומצליח, מפני שכך הוא נתפס בתודעה של הלקוחות הפוטנציאלים. מבחינה תדמיתית - מספר מקוצר עושה לעסק שלכם רק טוב.
- רוצים שהלקוחות יוכלו ליצור אתכם קשר בכל זמן, מכל מקום ובכל רגע נתון? מספר מקוצר יאפשר להם לעשות את זה בקלות, בלי לחפש יותר מדי, בלי להסתבך עם חיוג מספר גדול של ספרות. תוך 4 לחיצות הם כבר מדברים אתכם בטלפון ומבצעים עסקה, או מתעניינים.
- רוצים לחסוך בהוצאות פרסום? מספר כוכבית לעסק מאפשר ללקוחות לשנן ולזכור את המספר שלכם במהירות, כך שאין צורך להשקיע בקמפיין פרסומי ארוך טווח כדי להטמיע את המספר שלכם.
- שירות כוכבית המותג מספק תמיכה טכנית של 24 שעות ביממה, לאורך כל ימות השבוע, כך שאתם יכולים לצפות לתקשורת חלקה וללא תקלות עם הלקוחות שלכם.
- נתחיל ממה שלא צריך - בניגוד למה שרבים חושבים, אין צורך בהתקנת תוכנה מיוחדת, או אפילו נקודת תקשורת חדשה. פשוט צריך לספק את המספר הקיים של העסק שלכם ושירות כוכבית המותג יעביר את העסק שלכם למספר הכוכבית החדש שלכם.
- עלויות מספר כוכבית לעסק - גם בנושא הזה לא מתרחש שינוי. שיחות הטלפון למספר מקוצר יעלו לכם וללקוחות שלכם כמו שיחה רגילה, לפי תוכנית התעריפים שיש במכשיר.
- כדי להתחבר למספר מקוצר של כוכבית המותג, אתם צריכים שיהיה לכם מספר טלפון קווי, או סלולרי, שאליו נוכל לחבר את המספר המקוצר שלכם.
- כדי לקבל מספר מקוצר מיוחד, יש להזמין חבילת "מספר מקוצר זהב", שיאפשר לכם לקבל מספר מקוצר קל במיוחד, עם ספרות חוזרות, שקל לזכור, לאפקטיביות מרבית.