המירוץ למיליון 2019
צילום: צילום מסך

רצה למיליון ש': הכנסת ורשת חתמו על תוכן שיווקי במרוץ למיליון

העסקה בוצעה באמצעות לפ"מ, שפנתה לערוצים לקבלת הצעות, ומסבירה כי לא פנתה לתאגיד משום "שהם לא יכולים לשדר תכנים שיווקיים וההתקשרות מוגדרת כתוכן שיווקי"
משה בנימין | (1)

הכנסת תשלם כמיליון שקל לרשת 13 עבור תוכן שיווקי שישודר בתכנית הריאליטי הפופולרית המירוץ למיליון שתעלה מחר (יום ב') לאוויר. פרוטוקול ועדת המכרזים של לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) שבה הוחלט על פעילות התוכן ברשת נחשף בעקבות בקשה על פי חוק חופש מידע שהגישה עמותת הצלחה.

על פי הפרוטוקול, במארס 2018 נעשתה פנייה מצד לפ"מ לערוצי המדיה המרכזיים באותה העת - רשת, קשת וערוץ עשר שאז עוד פעל עצמאית לפני המיזוג עם רשת. בלפ"מ ביקשו לקבל הצעות שיעלו על סדר היום את "70 שנה לכנסת" במסגרת תכנית פריים לטלוויזיה, עם אפשרות לפעילות גולשים אינטראקטיבית בדיגיטל. ההצעה הוגבלה לתקציב של 800 אלף שקל לא כולל מע"מ. 

בעקבות פנייה זו, ערוץ עשר הגיש הצעה מטעמו, ואילו קשת ורשת ביקשו להופיע בפני נציגי לפ"מ ולהציג בפניהם פרזנטציה שבה יוצגו עיקרי הצעותיהן. במקביל, כך נכתב בפרוטוקול, הציע ערוץ עשר הצעה שכללה תכנית דוקומנטרית בפריים טיים, ללא פעילות אינטראקטיבית וללא הצעת מחיר. "גורמי המקצוע סברו כי ההצעה חסרה, דלה בפרטים ומחטיאה את מטרות השת"פ" נכתב. 

באוגוסט 2018 הציעה רשת ללפ"מ וכנסת ישראל שיתוף פעולה במסגרת התכנית 'המירוץ למיליון' - הצעה שכללה פעילות תוכן בפרק פתיחת העונה, "כך שהזוגות יגיעו למשכן הכנסת בירושלים ויבצעו משימה הקשורה לתולדות הכנסת". בלפ"מ מציינים כי במהלך חודש אוקטובר 2018, רשת החליטה להקדים את צילומי המירוץ למיליון כך שיתקיימו בנובמבר 2018 ולמרות שבמועד זה טרם הושלם הליך בחינת ההצעות ולא אושרה שום התקשרות עם רשת, זו החליטה על דעת עצמה, לצלם את פרק הבכורה כשהוא כולל פעילות במשכן הכנסת. בלפ"מ הוחלט מראש כי רשת לא תקבל כל תמורה על החלטתה לצלם את פרק ההשקה מהמשכן. 

אל קו הגמר הגיעו 2 הצעות מקשת ורשת. ההצעות נבדקו על ידי נורית פיינמן, מנהלת תחום תוכן והפקת וידאו בלפ"מ, טליה לוינס, מנהלת מחלקת המדיה ושמרית לוקסנבורג, מנהלת הרכש ותכנון המדיה בדיגיטל, הם מבחינת התוכן והרעיונות לשידור והן בהיבט של שווי מדיה שמכילה כל אחת מההצעות. 

אישור הצעתה של רשת תחת הכותרת "רכישות מגופים ממשלתיים" הגיע לועדת המכרזים של הכנסת בראשתו של יו"ר הוועדה שמוליק חזקיה. ועדת המכרזים נדרשה לאשר את ההתקשרות שעמדה על 1.06 מיליון שקל כולל מע"מ. במעמד זה, הילה מזרחי, ראש תחום תיאום ובקרה בלפ"מ, הסבירה כי לערוץ כאן 11 לא נעשתה פנייה מכיוון "שהם לא יכולים לשדר תכנים שיווקיים וההתקשרות המבוקשת מוגדרת כתוכן שיווקי". 

ביחס לנתוני החשיפה העתידיים של התכנית (שתעלה מחר, יום ב') הסבירו בלפ"מ כי "כרגע מדובר במעטפת כוללת ובשלב האישור ייבחנו החשיפות ויוודאו שם מקבלות את המינימום הנדרש. התהליך שמתבצע הוא במעטפת כוללת מלבד התכנית עצמה יש מספר תכניות שמצטברות לרייטינג שבד"כ מגיע ל-70% מההצעה והמידה ולא מגיעים לאחוזי החשיפה מתבצעת תוספת של חשיפה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מרשת 13 נמסר: "כנסת ישראל, אחד הסמלים הבולטים של מדינת ישראל, נבחרה כמקום הראוי ביותר לביצוע המשימה עמה בחרנו לצאת לדרך בעונה החדשה של 'המירוץ למיליון'. המקום כמו גם המשימה שנבחרה הנם חלק אינטגרלי מערכי המירוץ למיליון".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיכאלה 15/07/2019 09:17
    הגב לתגובה זו
    למה הכנסת צריכה לפרסם את עצמה? פשוט חוצפה ופשע לבזבז ככה מיליון שקלים...
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.