ערן גפן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

WIX רוכשת את גפן טים: תשלם לערן גפן כ-50 מיליון שקל

פלטפורמת בניית האתרים הישראלית-בינלאומית רוכשת את גפן טים ומטמיעה אותה לתוכה. כל עובדי גפן טים יצטרפו ל-WIX. ערן גפן ימונה לסמנכ"ל קריאייטיב
משה בנימין | (42)
גפן טים, סוכנות הקריאייטיב והחדשנות של ערן גפן רושמת היום (יום א') ציון דרך משמעותי. החברה שהוקמה על ידי הפרסומאי ערן גפן נרכשה ותטמע במלואה בתוך החברה הישראלית-בינלאומית WIX - פלטפורמת בניית האתרים - כך נודע לאייס. על פי הפרטים הראשוניים הידועים לנו, גפן טים תיסגר וערן גפן, יחד עם כל עובדיו יעברו ל-WIX ויחלו לעבוד כעובדים מן המניין, במתכונת של משרד פרסום של החברה. כל פעילות הקריאייטיב של WIX תופקד בידיו של גפן ועובדיו, לרבות פרסומות הסופר-בול, הפעילות הבינלאומית ועוד. גפן ימונה במסגרת המהלך לסמנכ"ל הקריאייטיב של WIX וידווח ישירות לסמנכ"ל השיווק של WIX, עומר שי.  על פי הערכות בשוק, עסקת הרכישה עומדת על 10-15 מיליון דולר, סביב ה-50 מיליון שקל אותם יקבל גפן שמחזיק בבעלות של 100% על גפן טים. במתכונת שמזכירה את ההשתלטות של חברת הענק Accenture על סוכנות הפרסום DROGA5, כך גם WIX שמאמינה בהעסקה ישירה רוכשת את גפן טים ומשלבת את כל כח העבודה שלה בחברה.  בשנים האחרונות WIX גייסה לשורותיה אנשי קריאייטיב מהמשרדים המובילים בישראל ואלו, כ-10-15 צפויים להצטרף לצוות הקריאייטיב שיונהג על ידי גפן. יחד עם כל עובדי גפן טים שמספרם עומד על כ-20, מחלקת הקריאייטיב של WIX תעמוד על 30-40.   

Gefen Team x from Gefen Team on Vimeo.

למי שלא מכיר. גפן טים בדקה וחצי גפן טים החלה לעבוד עם WIX בשנת 2017 ומאז עבדה עמה על בסיס פרויקטלי, לפי משימה ודרישה. במהלך העבודה המשותפת, גפן טים הפיקה עם WIX את פרסומת הסופרבול "קונג פו פנדה". אחת הסיבות למהלך הרכישה הוא הקשר הטוב שנרקם במהלך תקופה זו בין גפן לשי, סמנכ"ל השיווק של WIX. השניים הצליחו לייצר שפה משותפת יחד שבעקבותיה שי ביקש לגייס את גפן לא כיועץ חיצוני אלא כיד ימינו וכעובד מן המניין של החברה.  שי שהצטרף להנהלת Wix בשנת 2008, ומכהן מאז כסמנכ"ל השיווק של החברה, נחשב לאחד האנשים הדומיננטיים בחברה שתחומי אחריותו זולגים החוצה גם מעולמות השיווק. בעברו היה שותף-מייסד של Hyperactive והוביל את פעילויות השיווק של החברה. בנוסף שימש כיועץ בתחום אונליין למותגים מובילים. גפן טים נוסדה בשנת 2013 ומאז עבדה עם מותגים מובילים כמו קוקה קולה, סודה סטרים, מייקרוסופט, קימברלי-קלרק, אאוטבריין, דוריטוס ו-Wix. הסוכנות אחראית, בין השאר, על הקמפיין של דיאט קולה שהציגה 2 מיליון בקבוקים מעוצבים ועל קמפיין המגבות של דוריטוס.  שוויה של WIX נאמד בכ-7 מיליארד דולר ובהתאם החברה מחזיקה בתקציב שיווק של כ-350 מיליון דולר לשנה. בשלב זה, ההערכה היא שלא יהיו גיוסים נוספים למחלקת הקריאייטיב של WIX אך בחברה שבה הכסף הוא משאב שאינו נמצא במחסור, גפן יוכל לצרף אליו כל טאלנט שבו יחשוק. "שמנו לנו למטרה להפוך לאחד מ-100 המותגים החזקים והאהובים בעולם," אמר עומר שי, סמנכ"ל השיווק של Wix. "אנחנו מתכננים להשיג מטרה זו על ידי בניית מחלקות קריאייטיב בתוך החברה, תוך הבנה עמוקה של המוצר והצרכים של המשתמשים שלנו. אנחנו דואגים שהמשתמשים שלנו במדינות ובתעשיות השונות, יכירו את הכלים שהם צריכים על מנת לשתף את החזון שלהם, לתקשר עם הקהל שלהם ולבנות את העסק שלהם. אני בטוח שעם התוספת של גפן טים לצוות שלנו, עשינו עוד צעד משמעותי בדרך למטרה".   "הצוות שלי ואני נרגשים מאוד להצטרף ל-Wix". אמר ערן גפן, מייסד גפן טים. "בהצטרפותינו ל-Wix אנחנו נקח את הכישורים הקריאטיביים והחדשניים שלנו לשלב הבא בלהוביל מותג בינלאומי".  

תגובות לכתבה(42):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 40.
    50 מיליון סיבות (ל"ת)
    דן 23/01/2020 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 39.
    אחלה אקזיט הלוואי עלי (ל"ת)
    גיא 21/01/2020 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    גפן תותח (ל"ת)
    שי 17/01/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    ספי 25/12/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
    גודל האכזבה המקצועית
  • 36.
    אלון 01/11/2019 11:52
    הגב לתגובה זו
    עניין ה 50 מ' נשמע לא סביר על מה שילמו, איך שילמו, באיזה תנאים .. נשמע מאד לא סביר. מישהו יכול לבדוק את זה?
  • 35.
    ששרון 01/11/2019 06:04
    הגב לתגובה זו
    ולא היה לויקס מהלך אחד ששווה אפילו 50 אגורות
  • עמי 19/12/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
    שהם עשו גם לפני 7 שנים
  • 34.
    תותח! וצוות מופלא (ל"ת)
    לירון 04/10/2019 08:53
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    אורלי 16/08/2019 11:39
    הגב לתגובה זו
    המשרדים נאבקים על חייהם
  • 32.
    סיבוב מדהים של גפן על החברה הכי פלצנית בשוק. כל הכבוד (ל"ת)
    חיים 24/05/2019 09:25
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    קנאה אבל מפרגנת (ל"ת)
    מיכל 20/05/2019 20:47
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    קיסר הקריאייטיב 20/05/2019 14:51
    הגב לתגובה זו
    מקסים לראות איך הענף מפרגן להצלחות ורכישות.
  • 29.
    אם הם שילמו יותר מ.. 20/05/2019 06:56
    הגב לתגובה זו
    גפן שווה במקרה הטוב 100 אלף דולר בשנה. מעבר לזה, אם מישהו באמת שילם לו, זה לגמרי עקיצה.
  • 28.
    ברנז'אי 20/05/2019 00:18
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד לגפן, אין שום סיבה לשלם לו סכומים כאלה. נשמע ומריח כמו נפיחה תקשורתית ותו לא.
  • 27.
    בהצלחה גפנוני <3 (ל"ת)
    d 19/05/2019 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    מקושחר 19/05/2019 23:05
    הגב לתגובה זו
    שאפו לערן גפן שהתחיל אי שם בווילה של תפוז דרך הדיגיטל של שלמור אבנון עמיחי באגריפס עד לאקזיט של חייו. ברכות!
  • בן 20/05/2019 12:44
    הגב לתגובה זו
    גפן מוכשר וגפן קיבל אחלה ג׳וב ב-WIX אבל פחות מפרגנים לכותרת ההזויה ש wix תשלם לגפן 50 מיליון ש״ח... אלא אם כן מישהו יסביר על מה בדיוק wix משלמים את הכסף? אני לא מכיר מישהו שזורק סתם ככה 50 מיליון ש״ח. בטח שלא חברה שנסחרת בבורסה בניו יורק.
  • 25.
    אלמניי 19/05/2019 20:27
    הגב לתגובה זו
    פחחחח
  • 24.
    חיפוש פשוט 19/05/2019 19:20
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת של קונג פו פנדה מ-2016
  • 23.
    ואוו 19/05/2019 19:03
    הגב לתגובה זו
    WOW
  • 22.
    מעריץ וגאה 19/05/2019 18:23
    הגב לתגובה זו
    מבריקים אחד אחת
  • 21.
    לא 19/05/2019 17:59
    הגב לתגובה זו
    בהרבה פחות ניתן לרכוש טאלנטים
  • 20.
    ראובן 19/05/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
    אם הם מפסיקים לעבוד עם לקוחות קיימים אז מה בדיוק קנו? אין פטנטים, אין טכנולוגיה, אין רשימת לקוחות.... מוזר...
  • 19.
    תותח על אחד המוכשרים בתעשיה (ל"ת)
    מנשה 19/05/2019 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    אלירן 19/05/2019 16:19
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד!
  • 17.
    כל הכבוד - ראוי לכל אגורה (ל"ת)
    ערן ניזרי 19/05/2019 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    ערן 19/05/2019 16:08
    הגב לתגובה זו
    אני מחבב את ערן גפן. אני חושב שהוא מהחבר׳ה הטובים ואני חושב שהוא אדם מוכשר ויצירתי. אבל מישהו באמת חושב שהוא עשה עכשיו אקזיט של 50 מיליון ש״ח? מה וויקס מטומטמים? מה עם מינימום מחקר מצד אייס? אחרי 6-7 שנים גפן התעייף מהמרדף האינסופי אחרי לקוחות וכאשר הגיעה הצעה טובה מ-WIX להצטרף כשכיר עם תנאים מצוינים אז הוא הלך על זה. אבל מפה ועד אקזיט של 50 מיליון ש״ח הדרך ארוכה!
  • 15.
    ראשון באפריל מאחוריך 19/05/2019 15:42
    הגב לתגובה זו
    בעשר שנים האחרונות מלבד שניים ושלושה סטאנטים לא מרשימים במיוחד וסטארטאפ אחד שנסגר, נשארנו עם פודקאסט בינוני. WIX אולי טובים בלשלם על 120 דולר על ליד אבל בבניית מותג ובשיווק באופן כללי לא מבינים בשיט.
  • 14.
    לא בטוח שגפן יצליח למלא את הנעליים של בורג שעזב (ל"ת)
    אייל 19/05/2019 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    וויקס עם גפן לא יצליחו לשחזר את הצטאצ׳ של יואב בורג (ל"ת)
    אחד שיודע 19/05/2019 15:01
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    בדיחה גרועה 19/05/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
    מה קנו? אוויר? גפן חרטטן רציני - כל מה שעשה מועתק. עסק שהפסיד כסף. דרוגה מתהפך בקיברו בעוד חי מההשוואה הפטתית. אומר דרשני רציני על Wix.
  • 11.
    צוות מדהים הרווחתם ביושר (ל"ת)
    גפן 19/05/2019 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    הכי מגיע, הכי ראוי, והכי יאללה בלאגן. (ל"ת)
    ואו 19/05/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    חחחחחחחח 19/05/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
    על מה? בנימין, תבדוק את המקורות שלך
  • 8.
    רם 19/05/2019 12:50
    הגב לתגובה זו
    על מה משלמים 50 מיליון שקל? הרי ברגע שגפן הופכים למחלקת הקריאטיב של WIX הם לא ימשיכו לעבוד עם לקוחות חיצוניים. אז מה הערך של החברה? הטאלנטים? 10 מיליון דולר זה לא 50 מיליון אל 35 מיליון ש״ח. ותרשו לי לנחש שמדובר במספר שמהווה את המשכורות שישולמו לעובדי גפן טים ב-5-10 שנים הקרובות ולא בסכום שיכנס בזמן הקרוב לחשבונו של ערן גפן. אבל אולי אני טועה... ובכל מקרה ההשוואה ל-droga5 גובלת בגיחוך. בהצלחה! תרשו לי לנחש שאף אחד לא
  • 7.
    מתעניין 19/05/2019 12:25
    הגב לתגובה זו
    הביא את האקזיט!
  • 6.
    JD 19/05/2019 12:20
    הגב לתגובה זו
    רוכשים צוות קריאטיב בינוני במיליוני דולרים... הבועה של ויקס הולכת להתפוצץ??
  • 5.
    חבל על אנשי הקריאייטיב המוכשרים ששם (ל"ת)
    פרסומאי 19/05/2019 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    וואו. מפרגן! (ל"ת)
    אורן 19/05/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תותח 19/05/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    תותח
  • 2.
    תקתיבאית 19/05/2019 11:00
    הגב לתגובה זו
    נתת עבודה בחיבור ללקוח פה
  • 1.
    חחחחח 19/05/2019 10:53
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחח
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.