"רפורמת קרא": הפיצול של כחלון, הוזלת חבילות וסגירת כאן
שר התקשורת כינס מסיבת עיתונאים לכבוד הפיצול, מסר כי אפיקים 22 ו-10 יוחשכו ל-4 חודשים, סיפר על רצונו בחבילות שידור זולות ובמס מפייסבוק, וכוונתו להקים קרן להשקעה בתוכן - במקום שידור ציבורי
מסיבת העיתונאים שקיים איוב קרא לקראת פיצול ערוץ 2 בתחילת נובמבר, לא הניבה כותרות רבות, למעט עוד התייחסות שלו לתאגיד השידור הציבורי כאן, וההחלטה להחשיך את המסך של אפיקים 22 ו-10 ב-HOT וב-yes לתקופה של 4 חודשים.
לאחר סימני שאלה רבים שהיו בחודשים האחרונים לגבי יציאתו של המהלך לפועל, קבע השר קרא כי הפיצול יקרה גם יקרה, וכינה את כל מהלך הפיצול כ"מהפכת קרא", למרות שההחלטה להוציא את רשת וקשת לערוצים נפרדים התקבלה בתקופת כהונתו של משה כחלון כשר התקשורת, ואילו קרא נמצא בתפקיד רק 5 חודשים.
עוד הצהיר קרא כי הוא יציע ל-HOT ול-yes להציע חבילות מוזלות ב-50 שקלים לערך, אך לא התייחס לכך שהחברות כבר מציעות חבילות מוזלות של 120 שקלים, שלא זוכות לפופולריות, וכי ב-3 השנים האחרונות נכנסו אלטרנטיבות זולות לשירות רב-ערוצי, כולל של HOT ו-yes עצמן.
אגב, גם כאן לקח קרא קרדיט על ירידת מחירי החבילות, למרות שמובילת המהלך – סלקום TV הושקה בדצמבר 2014. גורם המקורב לשר ניסה להבהיר את דבריו של השר בשיחה עם אייס: "בתקופתו הושקה פרטנר TV" (שמציעה חבילות ב-80 שקלים, א"כ).
מהלך מעניין הוא דווקא בכיוון הערוצים הייעודיים: שר התקשורת רוצה לקדם חקיקה במסגרתה כל הערוצים הייעודיים – ערוץ 9, ערוץ 20, ערוץ 24 וערוץ הלא TV, יעברו למודל של רישיונות. במצב כזה יופחתו בצורה משמעותית החובה הרגולטורית עליהם לשדר לפני תחומי עיסוק בלבד, כגון מורשת, מוזיקה ועוד.
קרא התייחס גם למשבר בשוק הפרסום ולגידול המשמעותי של פייסבוק וגוגל בעוגת הפרסום, ואמר כי יפעל לגביית מס מאותן חברות בינ"ל. לגבי הפיצול, קרא דווקא לא הביע חשש לפגיעה בערוצים המשדרים. "אני הולך לעזור להם, תהיה תחרות הוגנת ואני רוצה שהם יעמדו על הרגליים. אני מתחייב להקל ברגולציה".
לסגור את התאגיד
ובשלב זה התייחס לסוגיית תאגיד השידור הציבורי, וטען כי הרייטינג נמוך מאד - 1.5% בהשקעה של 800 מיליון שקלים, ולכן "עמדתי החד משמעית היא שיש לסגור את התאגיד". ואולם מדובר בנתונים לא מדויקים: עלות הפעלת התאגיד עומדת על פחות מ-700 מיליון שקלים, והרייטינג – שאינו חזות הכל בשידור ציבורי – דווקא רשם עלייה לעומת רשות השידור, כפי שפורסם השבוע באייס.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בכל מקרה קרא רוצה להשאיר את רשת ב' ותחנת רדיו בערבית, ולסגור את שאר הרשתות, ערוצי הטלוויזיה וחטיבת הדיגיטל של התאגיד.
לדבריו, הוא פעל לעזור לתאגיד להעלות את הרייטינג בכך שיזם בארטר עם צ'רלטון לשידור משחקים פופולריים, כמו גם ליגת העל הישראלית תמורת משחקים מטורניר גביע העולם שזכויות השידור שלו בידי התאגיד, אולם ב'כאן' סירבו לכך. "מדובר במהלך ללא עלויות. אפשר לעשות עסקאות שלא עולות כסף, אבל התאגיד פסל את שיתוף הפעולה. מה שווה התאגיד אם הוא לא משדר כדורגל?".
מתאגיד השידור הציבורי נמסר: "דבר לא יעצור אותנו בהפקת המונדיאל הדיגיטלי ביותר שנראה בישראל וישודר כאן, לציבור בישראל, בחינם בכל פלטפורמות השידור. האמירות שמשחקי כדורגל יכלו להיות משודרים בחינם, ללא הליך תקין, חמורות ובגדר הטעיית הציבור. כאן משקיעים למעלה מ -200 מיליון שקלים בהפקות מקור וזוכים לאמון הציבור עם עלייה של עשרות אחוזים בנתוני הרייטינג, חשיפה דיגיטלית למיליוני גולשים, אלטרנטיבה איכותית לשידורים המסחריים וחיסכון של מאות מיליוני שקלים בכספי ציבור".
קרא מציע להקים קרן השקעות בשווי של 100 מיליון שקלים שתפיק תכנים איכותיים שישודרו בערוצים המסחריים, ובכך יתייתר הצורך בשידור טלוויזיוני ציבורי. "אני חוסך כך 700 מיליון שקל לקופה הציבורית", אמר השר.
- 2.איש אחד 21/10/2017 13:15הגב לתגובה זובמקום התאגיד נשמע הגיוני. הבעיה היא שכרגיל במדינת ישראל, מי שיעמוד בראש הקרן הזו יהיה שמאלני-קיצוני (ויותר סביר שמאלנית קיצונית). כך שזו תהיה עוד קרן להכפשת חיילי צה"ל.
- 1.אפי 18/10/2017 22:23הגב לתגובה זומפתיע

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
