מערכת גלובס
צילום: צילום גולשים

לא מוותר: דוידוביץ' יערער לעליון על מכירת גלובס לבר-און

לפני שבוע קבע השופט אטורנשטיין כי הצעתה של אלונה בר-און בסך 106 מיליון ש' היא הזוכה, למרות שהיא נמוכה ב-4 מיליון ש' מזו של דויד דוידוביץ'
אלכסנדר כץ |

האוליגרך דויד דוידוביץ' מתכוון לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע למכירת העיתון גלובס לידיה של אלונה בר-און. את דווידוביץ' מייצג משרד עורכי הדין קסוטו נוף ושות', שהצהירו כבר לאחר ההחלטה כי ערעור היא אפשרות ריאלית במיוחד. 

כזכור, בדיוק לפני שבוע הכריע נשיא המחוזי בתל אביב השופט איתן אורנשטיין כי הצעתה של בר-און, המחזיקה במניות מיעוט בעיתון הכלכלי, היא הזוכה למרות שהצעתה בסך 106 מיליון שקלים, הייתה נמוכה מזו של דוידוביץ' - 110 מיליון, לרכישת 75% ממניות העיתון המוחזקות בידי חברת מוניטין

אחת הנקודות עליהם צפוי להתבסס דווידוביץ' בערעור לעליון, היא שבהצעתו בסך 110 מיליון שקלים תמכו כונסי הנכסים של אליעזר פישמן, לאחר שהאוליגרך שיפר את הצעתו. השופט אורנשטיין סירב לקבל את ההצעה המעודכנת של דוידוביץ'. 

במסגרת הצעתה של בר-און, הוצע לעיתונאים הגנה עד אמצע 2018 ולעובדי המינהלה עד סוף השנה הנוכחית, מה שהוביל לתמיכה של רוב העובדים בהצעה הנגדית של דוידוביץ' שהציע הגנה לפרק זמן ארוך יותר. 

השופט אורנשטיין כתב בהחלטתו: "אני מאשר את ההתקשרות בין כונסי הנכסים לכלל המניות בחברת מוניטין, קרי 74.86% לפי הסכם אילקורפ, ולפעול בהתאם להוראותיו". כעת יצטרכו כונסי הנכסים, עורכי הדין אייל רוזובסקי ורונן מטרי, לדווח עד 15 בפאריל על קידום מימוש ההסכם.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.