אלונה בר-און
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אלונה בר-און

הצעת בר-און זכתה; תשלם 106 מיליון ש' עבור גלובס

העיתון שהפסיד 11 מיליון ש' ב-2015 וכנראה שהרבה יותר בשנה החולפת, יעבור לידיה של אלונה בר-און, בתו של מייסד העיתון. דויד דוידוביץ' עשוי לערער על ההחלטה לעליון
אלכסנדר כץ | (2)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי השליטה בעיתון גלובס תעבור לידיה של אלונה בר-און, בעלת מניות המיעוט בעיתון ובתו של המייסד המנוח חיים בר-און. היום (יום ג') קיבל השופט איתן אורנשטיין את הצעתה של בר-און שעמדה על כ-106 מיליון שקלים עבור מניות חברת מוניטין, המחזיקה ב-75% מגלובס.

 

אל מול הצעה זו עמדה הצעתו של המיליארדר דויד דוידוביץ', הגבוהה ב-4 מיליון שקלים. הערכות גורסות כי כעת יעתור דווידוביץ' לבית המשפט העליון נגד החלטת המחוזי.

 

השופט אורנשטיין החליט שלא לקבל את המלצתם של כונסי הנכסים מטעם בנק לאומי, לבחור בהצעתו של דוידוביץ'. בהצעה זו תמכו גם חלק מעובדי העיתון, עורכים בכירים ונציגי בנק הפועלים. בהצעה של בר-און תמכו ארגון העיתונאים, סגן עורך גלובס אלי ציפורי והעיתונאים סטלה קורין ליבר.

 

במסגרת הצעתה של בר-און לרכישת גלובס, הוצע לעיתונאים הגנה עד אמצע 2018 ולעובדי המינהלה עד סוף השנה הנוכחית, מה שהוביל לתמיכה של רוב העובדים בהצעה הנגדית של דוידוביץ' שהציע הגנה לפרק זמן ארוך יותר. 

השופט אורנשטיין כתב בהחלטתו: "אני מאשר את ההתקשרות בין כונסי הנכסים לכלל המניות בחברת מוניטין, קרי 74.86% לפי הסכם אילקורפ, ולפעול בהתאם להוראותיו". כעת יצטרכו כונסי הנכסים, עורכי הדין אייל רוזובסקי ורונן מטרי, לדווח עד 15 בפאריל על קידום מימוש ההסכם. 

 

כעת יצטרך העיתון לעבור הליך התייעלות, משום שעל פי הערכות הוא מפסיד 1-2 מיליון שקלים בחודש. מהמסמכים שהוצגו לרוכשים הפוטנציאלים, עלה כי ב-2015 הפסיד העיתון 11 מיליון שקלים. בסוף אותה שנה יצא העיתון בתכנית התייעלות שכללה עזיבתם של כ-60 עובדים, לצד ביטול מוספים. 

ארגון העיתונאים מברך על החלטת בית המשפט המחוזי: "אלונה בר און התנהלה מול ארגון העיתונאים ונציגי ועד העיתונאים בענייניות, בשקיפות ובדיאלוג, וידעה לא רק להגיד את הדברים הנכונים אלא גם לעגן אותם בהסכם קיבוצי שמגן על זכויות העיתונאים ושומר על החופש העיתונאי בגלובס. אנחנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו, ומקווים שהדיאלוג החיובי שנוצר יהיה בסיס למטרה המשותפת של יצירת מערכת עיתונאית חזקה ועצמאית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא ברור כיצד משלמים סכומי עתק על עתון מפסיד (ל"ת)
    דניאל 16/03/2017 18:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תעשו הגהה לפני שאתם מפרסמים כתבות... (ל"ת)
    קוראת 14/03/2017 12:46
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.