מדוע הסיר גלובס כתבה על דירוג אתרי האינטרנט?
כתבה על דירוג האתרים והאפליקציות בחודש אוגוסט בישראל, הוסרה אתמול (יום ב') מאתר גלובס, במה שמעלה סימן שאלה גדול לסיבה לכך. אבל נתחיל מההתחלה: העיתון הכלכלי גלובס משתף פעולה עם חברת SimilarWeb המתמחה באיסוף וניתוח מידע על תנועת גולשים ברשת. מספר פעמים בשנה מפרסם היומון הכלכלי את המדד החודשי של נתוני הגלישה של אתרים ואפליקציות בישראל.
אתמול פורסם כי וואטסאפ ו-ynet הן האפליקציות הפופולריות בישראל. רק שישנה בעיה אחת עם כותרת כזו: לגלובס שיתוף פעולה תוכני ועסקי עם וואלה (המתחרה הישיר של ynet), שעל פי נתוני SimilarWeb, נמצא בפער גדול אחרי האתר מבית ידיעות אחרונות ב-2 הקטגוריות – אתר ווב ואפליקציה.
על פי SimilarWeb, בקטגוריית האפליקציות בתחומי החדשות, אחוז המשתמשים הפעילים ב-ynet עומד על 38% מול 24% לוואלה. גם בקרב שיעור ההתקנות מצבו של ynet טוב בהרבה. כך גם בנוגע למספר הכניסות לאתרי הווב. אתר ynet הוא האתר הישראלי ואתר החדשות המוביל עם 45 מיליון כניסות, מול 34 מיליון לוואלה.
כתבה נרחבת בנושא פורסמה באתר גלובס, וזכתה לשיתופים רבים בפייסבוק וברשתות החברתיות. ואולם בשלב מסוים היא הוסרה מן האוויר.
למרות זאת, לינק לכתבה מופיע בגוגל - שמוביל לעמוד גלובס המציין כי "הדף שביקשת אינו נמצא". מאידך, אפשר להגיע לכתבה באינטרנט בגרסת ההדפסה שלה. כמו כן, העיתון גלובס - ש"סוגר" עיתון ב-14:00 וב-16:00 יורד לדפוס - כלל אתמול הפנייה מעמוד השער וכתבה על עמוד שם. כנראה ששם איחרו למחוק אותה בטרם שוגרו העמודים לבית הדפוס.
ההפנייה משער 'גלובס'
אין זו הפעם הראשונה (וכנראה גם לא האחרונה) ש-ynet מוביל על פני וואלה בדירוג האתרים. אז מה קרה הפעם? שאלה טובה.
בכל מקרה, לאחר הפרסום באייס, החליטו ב-ynet להעלות כתבה בנושא שכותרתה - "ynet - אתר החדשות המוביל בישראל", ועל הדרך לחגוג על חשבון וואלה.
בגלובס סירבו להגיב.
מ-SimilarWeb נמסר כי מדובר ב"המדד האמין ביותר בעולם אמצעי התקשורת עליו נסמכים גופי תקשורת מובילים בעולם כמו CNN, וושינגטון פוסט, פוקס, AOL ו-Finanacial Times. המערכת מודדת תנועה, זמן שהיה, שימוש ומעורבות ועוד פרמטרים רלונטיים ביותר מ-80 מיליון אתרים ו-3 מיליון אפליקציות ברחבי העולם ומשמשת מאות אלפי עסקים ככלי מרכזי בקבלת החלטות עסקיות בעולם הדיגיטלי. הנתונים שפורסמו הם המדוייקים ביותר שניתן להפיק".
- 6.גלובס נמצא בירידה מה הפלא (ל"ת)ניר 28/09/2016 12:45הגב לתגובה זו
- 5.וואלה אתר פח 28/09/2016 11:57הגב לתגובה זוהאתר של ביבי נתניהו
- 4.לשעבר בווינט 28/09/2016 08:19הגב לתגובה זובשנתיים האחרונות ווינט הפך לגוף פרסומות בתוך הכתבות... מסתמך על דוברים ויחצנים ואינו אמין כפי שהיה.... 90 אחוז מהכתבות ממומנות ללא ידיעת הקורא
- 3.מוטי 27/09/2016 17:55הגב לתגובה זובאריכות אפילו http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001154752
- 2.עיתונאי בכיר 27/09/2016 14:15הגב לתגובה זווואלה חבורה של כושלים. העיקר שהם כל הזמן אומרים שהתוכן של ווינט נמוך... ווינט מותג הרבה יותר חזק מהם וזה שהם לא יודעים לקבל את זה ורק מנסים להוציא לכלוך מראה כלפי חוץ על החולשה שלהם
- 1.אחד שיודע 27/09/2016 14:12הגב לתגובה זויש להם סטייה של 90 אחוז מהמדידות מדיה שלהם. שיהיו שקופים ויציגו את התביעות נגדם.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
