מערכת גלובס
צילום: צילום גולשים

מדוע הסיר גלובס כתבה על דירוג אתרי האינטרנט?

שעות לאחר הפרסום כי "וואטסאפ ו-ynet הן האפליקציות הפופולריות בישראל" עפ"י SimilarWeb, הוסרה הכתבה. האם הדבר קשור לשת"פ של גלובס עם וואלה, ואיך הגיבו ב-ynet? 
אלכסנדר כץ | (6)

כתבה על דירוג האתרים והאפליקציות בחודש אוגוסט בישראל, הוסרה אתמול (יום ב') מאתר גלובס, במה שמעלה סימן שאלה גדול לסיבה לכך. אבל נתחיל מההתחלה: העיתון הכלכלי גלובס משתף פעולה עם חברת SimilarWeb המתמחה באיסוף וניתוח מידע על תנועת גולשים ברשת. מספר פעמים בשנה מפרסם היומון הכלכלי את המדד החודשי של נתוני הגלישה של אתרים ואפליקציות בישראל.

 

אתמול פורסם כי וואטסאפ ו-ynet הן האפליקציות הפופולריות בישראל. רק שישנה בעיה אחת עם כותרת כזו: לגלובס שיתוף פעולה תוכני ועסקי עם וואלה (המתחרה הישיר של ynet), שעל פי נתוני SimilarWeb, נמצא בפער גדול אחרי האתר מבית ידיעות אחרונות ב-2 הקטגוריות – אתר ווב ואפליקציה.

 

על פי SimilarWeb, בקטגוריית האפליקציות בתחומי החדשות, אחוז המשתמשים הפעילים ב-ynet עומד על 38% מול 24% לוואלה. גם בקרב שיעור ההתקנות מצבו של ynet טוב בהרבה. כך גם בנוגע למספר הכניסות לאתרי הווב. אתר ynet הוא האתר הישראלי ואתר החדשות המוביל עם 45 מיליון כניסות, מול 34 מיליון לוואלה.

 

כתבה נרחבת בנושא פורסמה באתר גלובס, וזכתה לשיתופים רבים בפייסבוק וברשתות החברתיות. ואולם בשלב מסוים היא הוסרה מן האוויר.

למרות זאת, לינק לכתבה מופיע בגוגל - שמוביל לעמוד גלובס המציין כי "הדף שביקשת אינו נמצא". מאידך, אפשר להגיע לכתבה באינטרנט בגרסת ההדפסה שלה. כמו כן, העיתון גלובס - ש"סוגר" עיתון ב-14:00 וב-16:00 יורד לדפוס - כלל אתמול הפנייה מעמוד השער וכתבה על עמוד שם. כנראה ששם איחרו למחוק אותה בטרם שוגרו העמודים לבית הדפוס.

 ההפנייה משער 'גלובס'

אין זו הפעם הראשונה (וכנראה גם לא האחרונה) ש-ynet מוביל על פני וואלה בדירוג האתרים. אז מה קרה הפעם? שאלה טובה.

בכל מקרה, לאחר הפרסום באייס, החליטו ב-ynet להעלות כתבה בנושא שכותרתה - "ynet - אתר החדשות המוביל בישראל", ועל הדרך לחגוג על חשבון וואלה.

בגלובס סירבו להגיב.

מ-SimilarWeb נמסר כי מדובר ב"המדד האמין ביותר בעולם אמצעי התקשורת עליו נסמכים גופי תקשורת מובילים בעולם כמו CNN, וושינגטון פוסט, פוקס, AOL ו-Finanacial Times. המערכת מודדת תנועה, זמן שהיה, שימוש ומעורבות ועוד פרמטרים רלונטיים ביותר מ-80 מיליון אתרים ו-3 מיליון אפליקציות ברחבי העולם ומשמשת מאות אלפי עסקים ככלי מרכזי בקבלת החלטות עסקיות בעולם הדיגיטלי. הנתונים שפורסמו הם המדוייקים ביותר שניתן להפיק".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    גלובס נמצא בירידה מה הפלא (ל"ת)
    ניר 28/09/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    וואלה אתר פח 28/09/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
    האתר של ביבי נתניהו
  • 4.
    לשעבר בווינט 28/09/2016 08:19
    הגב לתגובה זו
    בשנתיים האחרונות ווינט הפך לגוף פרסומות בתוך הכתבות... מסתמך על דוברים ויחצנים ואינו אמין כפי שהיה.... 90 אחוז מהכתבות ממומנות ללא ידיעת הקורא
  • 3.
    מוטי 27/09/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    באריכות אפילו http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001154752
  • 2.
    עיתונאי בכיר 27/09/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    וואלה חבורה של כושלים. העיקר שהם כל הזמן אומרים שהתוכן של ווינט נמוך... ווינט מותג הרבה יותר חזק מהם וזה שהם לא יודעים לקבל את זה ורק מנסים להוציא לכלוך מראה כלפי חוץ על החולשה שלהם
  • 1.
    אחד שיודע 27/09/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    יש להם סטייה של 90 אחוז מהמדידות מדיה שלהם. שיהיו שקופים ויציגו את התביעות נגדם.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.