סקר Bizportal ואייס: כיצד התקשורת מסקרת לדעתכם את רה"מ ואת רעייתו?
האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הם מטרה לתקשורת? השבוע בסקר של Bizportal, תפוז ואייס, עסקנו בנושא שמעסיק את התקשורת בימים האחרונים - היחס לבני משפחת נתניהו.
את הסקר ערכה חברת TRI מחקרים אסטרטגיים בבעלות ד"ר אריה רותם, חברת הייעוץ TACK אסטרטגיות צמיחה ואורי אלמן. הנתונים נאספו באמצעות הפאנל האינטרנטי 'סקרנט', בו השתתפו 501 נדגמים בגילאי 18 בקרב האוכלוסייה היהודית, כאשר טעות הדגימה המרבית היא פלוס מינוס 4.5%.
הנשאלים בסקר נשאלו האם לאור פרשת הבקבוקים, התקשורת הולכת רחוק מדיי בסיקור התנהלות מעון ראש הממשלהץ. על פי הסקר, 35.5% השיבו כי התקשורת פועלת באופן לא ראוי ומגמתי נגד ראש הממשלה ומשפחתו, 30.7% השיבו כי התקשורת פועלת באופן ראוי ו-27.1% ענו שהתקשורת מאוזנת אך לעיתים מגזימה. 6.6% השיבו לא יודע/ת.
ד"ר אריה רותם, מנהל מקצועי של TRI, אמר כי "למעלה משליש מהנדגמים חושבים שהתקשורת אינה הוגנת בסיקור התנהלות מעון ראש הממשלה, כאשר באופן צפוי מרביתם תומכי נתניהו או בנט. ייתכן שממצא זה מסביר את העלייה בסקרים של הליכוד בשבוע האחרון שנובעת מתגובה רגשית בעקבות תחושת הרדיפה וההזדהות עם 'הנרדפים' עם או בלי מירכאות של התומכים שגורם לחלק מהם לשוב ולתמוך כנגד 'התקשורת העוינת', שוב עם או בלי מירכאות".
- נתניהו: "ישראל בבידוד מדיני, ניאלץ להתנהל ככלכלה אוטרקית"
- דיווח סעודי: ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש של 60 יום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן עולה מן הסקר כי נתניהו מגדיל שוב את הפער מול הצמד יצחק הרצוג וציפי לבני, וזוכה ל-33% תמיכה מצד המשיבים, זאת לעומת 32% בשבוע שעבר. מעמדם של ראשי המחנה הציוני (מפלגת העבודה) יורד במעט השבוע הצמד זכה לתמיכתם של 23% מהמשיבים, לעומת 24% בשבוע שעבר.
יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט משפר במעט את מצבו עם 9%, לעומת 7% בשבוע שעבר. משה כחלון, יו"ר 'כולנו' זוכה ל-7% מקולות המשיבים, לעומת 5% בשבוע שעבר. אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו זוכה ב-3% מול 5% בשבוע שעבר. יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד נשאר על 6% ואילו זהבה גלאון, ראשת מרצ, זוכה ב-2% בלבד.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.