סקר Bizportal ואייס: כיצד התקשורת מסקרת לדעתכם את רה"מ ואת רעייתו?
האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הם מטרה לתקשורת? השבוע בסקר של Bizportal, תפוז ואייס, עסקנו בנושא שמעסיק את התקשורת בימים האחרונים - היחס לבני משפחת נתניהו.
את הסקר ערכה חברת TRI מחקרים אסטרטגיים בבעלות ד"ר אריה רותם, חברת הייעוץ TACK אסטרטגיות צמיחה ואורי אלמן. הנתונים נאספו באמצעות הפאנל האינטרנטי 'סקרנט', בו השתתפו 501 נדגמים בגילאי 18 בקרב האוכלוסייה היהודית, כאשר טעות הדגימה המרבית היא פלוס מינוס 4.5%.
הנשאלים בסקר נשאלו האם לאור פרשת הבקבוקים, התקשורת הולכת רחוק מדיי בסיקור התנהלות מעון ראש הממשלהץ. על פי הסקר, 35.5% השיבו כי התקשורת פועלת באופן לא ראוי ומגמתי נגד ראש הממשלה ומשפחתו, 30.7% השיבו כי התקשורת פועלת באופן ראוי ו-27.1% ענו שהתקשורת מאוזנת אך לעיתים מגזימה. 6.6% השיבו לא יודע/ת.
ד"ר אריה רותם, מנהל מקצועי של TRI, אמר כי "למעלה משליש מהנדגמים חושבים שהתקשורת אינה הוגנת בסיקור התנהלות מעון ראש הממשלה, כאשר באופן צפוי מרביתם תומכי נתניהו או בנט. ייתכן שממצא זה מסביר את העלייה בסקרים של הליכוד בשבוע האחרון שנובעת מתגובה רגשית בעקבות תחושת הרדיפה וההזדהות עם 'הנרדפים' עם או בלי מירכאות של התומכים שגורם לחלק מהם לשוב ולתמוך כנגד 'התקשורת העוינת', שוב עם או בלי מירכאות".
- 112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים
- ישראל נכנסת למירוץ - 120 מיליון שקל להקמת מטה לאומי לבינה מלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן עולה מן הסקר כי נתניהו מגדיל שוב את הפער מול הצמד יצחק הרצוג וציפי לבני, וזוכה ל-33% תמיכה מצד המשיבים, זאת לעומת 32% בשבוע שעבר. מעמדם של ראשי המחנה הציוני (מפלגת העבודה) יורד במעט השבוע הצמד זכה לתמיכתם של 23% מהמשיבים, לעומת 24% בשבוע שעבר.
יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט משפר במעט את מצבו עם 9%, לעומת 7% בשבוע שעבר. משה כחלון, יו"ר 'כולנו' זוכה ל-7% מקולות המשיבים, לעומת 5% בשבוע שעבר. אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו זוכה ב-3% מול 5% בשבוע שעבר. יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד נשאר על 6% ואילו זהבה גלאון, ראשת מרצ, זוכה ב-2% בלבד.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
