חדשות 2 רוני דניאל יונית לוי צוק איתן
צילום: מסך: חדשות 2

מתחילים ללקק את הפצעים: הרשות ה-2 ביקשה מהערוצים פירוט על נזקי צוק איתן

המנכ"ל באב"ד החל לבחון את שידורי ערוצים 2 ו-10 בעת הלחימה בדרום, שהסבו עפ"י הערכות נזקים ביותר מ-100 מיליון ש' ל'קשת', 'רשת' וערוץ 10
אלכסנדר כץ |

הרשות השנייה פנתה הבוקר (יום ד') לזכייניות הטלוויזיה בבקשה לקבל בצורה רשמית את נתוני ההכנסות וההוצאות שלהן בחודש האחרון מאז החל מבצע צוק איתן, ואף בתקופה שקדמה למבצע - מאז חטיפת 3 הנערים ב-13 ביוני.

כפי שפורסם באייס, מנכ"ל הרשות שי באב"ד זומן למילואים בצו 8, ולכן דיונים ברשות על מצבם של הזכייניות התעכב, אולם שלשום הוא סיים את שירות המילואים שלא, והחל לבחון את הנזקים שנגרמו לערוצים השונים.

כבר בתום השבוע הראשון של הלחימה, פורסם באייס כי ערוצי הטלוויזיה המסחריים הפסידו מיליוני שקלים, וזאת בשל העברת לוח השידורים לאולפנים פתוחים, הגידול החד בהוצאות של חברות החדשות, הירידה הדרסטית בהכנסות מפרסום, וביטול הפקות עליהן כבר שולם כסף. על פי הערכות זהירות מהימים האחרונים, 3 זכיינות הטלוויזיה המסחרית, יחד עם ערוץ 9 וערוץ 24 הפועלים תחת מועצת הכבלים והלוויין, הפסידו יותר מ-100 מיליון שקלים בחודש וחצי האחרונים.

במכתב של באב"ד מהבוקר למנכ"לי הזכייניות - אבי צבי מרשת, אבי ניר מקשת, ויוסי ורשבסקי מערוץ 10, נכתב כי "בחנתי את השינויים אשר חלו בלוח השידורים שלכם במהלך המצבע", וכי עולה ש"לוח השידורים השתנה באופן מהותי ובמקביל שודרו שידורים מיוחדים רבים על ידי חברת החדשות וזאת על מנת לתת מענה חדשותי ואקטואלי שוטף לאירועים הביטחוניים".

לדבריו, "על מנת לבחון את הצורף בביצוע התאמות בעקבות השינוי הבלתי צפוי בלוח השידורים, טרם גיבוש המלצתי בעניין למועצת הרשות השנייה", מבקש באב"ד לקבל מהזכייניות מספר נתונים, בהם הכנסות נטו בתקופה שמ-13 ביוני ועד השבוע, ביחס להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, הוצאות בגין לוח השידורים בפועל ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, היקף הפרסום היומי באחוזים מסך הפרסום המותק במהלך 2 התקופות (התקופה המקדימה ותקופת המבצע), היקף הפרסום היומי באותה תקופה ב-2013, תכניות מסוגה עילית שתוכננו לשידור אולם לא שודרו, היקף שידורי החדשות בתקופה הזאת ועוד.

כמו כן התייחס באב"ד למחויבות הזכייניות לפעילות חברות החדשות: "אבקש להדגיש, כי אין לכרוך את מחויבויותיכם כבעלי מניות בחברת החדשות להעברת כל המימון הנדרש לחברת החדשות בגין פעילותה בתקופה זו, עם בקשותיכם לבחינת ההתאמות האמורות".

הזכייניות התבקשו להעביר לרשות את התייחסותם עד 20 לחודש. בימים הקרובים עתידה להתכנס מועצת הרשות השנייה ולדון בצורך ובאופן ביצוע התאמות ומתן הקלות לזכייניות לאור השלכות מבצע 'צוק איתן' על שידורי הטלוויזיה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הדרכים להתמודד עם המצב

כיצד תוכל הרשות השנייה לעזור לזכייניות? ישנן כמה אפשרויות. הראשונה למשל היא מתן דקות פרסום נוספת בפריים-טיים, אם כי מדובר בתרופה למת. מדוע? כי במרבית המקרים בנק הדקות של הזכייניות השונות, העומד על 40 דקות בערב, לא מתמלא ולכן תוספת דקות אינה עוזרת.

אפשרות נוספת היא הקלה בסוגה עלית. כבר לפני כמה שבועות אמר גורם בכיר מאד בשוק הטלוויזיה לאייס כי הרשות צריכה לשקול אפשרות להקל על הזכייניות בכך שחלק מהוצאות מבצע השידורים וההפסדים מפרסום, יחשב כסוגה עלית, מה שיקל על הערוצים. רק לשם דוגמא, 2 זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת חייבות להשקיע יחדיו 170 מיליון שקלים בסוגה עלית בשנה, ואילו ערוץ 10 - כ-50 מיליון. "אפשר להפחית כמה מיליוני שקלים מהמחויבויות האלה, כדי להציל את הערוצים", אמר הגורם.

אפשרות נוספת היא הקלה בתשלום הקנסות שהרשות הטילה על הזכייניות, בסך מיליוני שקלים בשנה, ואילו אפשרות נוספת היא פנייה לממשלה בבקשה למענק שיקל על הזכייניות שהפסידו עשרות מיליוני שקלים כל אחת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״