רק רשת יואב מאור ליטל שמש
צילום: צילום: אייס TV
TV

הרשתות החברתיות ניצחו: "יש לקוחות שאומרים- 90% מהמכירות דרך פייסבוק"

יואב מאור מ-Purple, הוא האורח שלנו ברק רשת. וגם: פנינה שפינגר על הפייסבוק של דודי רוזנטל ואמיר מויאל, האינסטגרם של רם תלם, ועוד. צפו
ליטל שמש | (11)

הסטטוסים הכי מצחיקים, הבלוגים הכי שווים, והתמונות מהארוחה האחרונה של אנשי הברנז'ה בחו"ל. ובכלל - למה אנחנו צריכים לחשוף את עצמנו בפייסבוק? תכנית האינטרנט החמישית של אתר אייס רק רשת בהגשתה של ליטל שמש, מארחת את יואב מאור, בעלים משותף בסוכנות האינטרקטיב Purple.

מאור מסביר כיצד לנהל דפי פייסבוק, איך לספק את הלקוח, ולמה בעצם רשתות חברתיות זה המקום לשים את הכסף: "אנשים מבלים את רוב הזמן שלהם ברשתות חבריות, והסיכוי שלהם להיחשף למסרים שיווקים שם הוא יותר גבוה".

לדבריו, "פייסבוק נותנת לנו - המפרסמים - את היכולת להתמקד לקהל שהוא מאד רלוונטי, עד כדי כך שחלק מהלקוחות באים ואומרים לי - 'ביטלנו את הפרסום באמצעים האחרים כי הפייסבוק נותן לי אחוזי מכירה כל כך גבוהים'. יש לקוחות שאומרים אפילו - '90% מהמכירות שלי היום זה דרך הפייסבוק'. אז כן, אני חושב שאפשר להכתיר את זה כהצלחה ולהגיד שהפייסבוק והמדיה החברתית היא כאן לעוד הרבה זמן".

עוד בתכנית: פנינה ספרינגר, ממנהלות קבוצת דוסים מצייצים ועובדת ערוץ הכנסת, ממליצה על דודי רוזנטל, איש הייטק, שדר רדיו וסטנדאפיסט, ועל התסריטאי אמיר מויאל; חשבונות האינסטגרם של רם תלם, סמנכ"ל התוכן קשת, שאף הצטלם עם נסיך מונקו, ולאשת יחסי הציבור אולגה לביא; ובלוג האופנה של מורן טרסוב. צפייה נעימה.

קרדיטים:

* מגישה וכותבת: ליטל שמש * עיצוב גרפי: סיגל נפתלי-קסל * עורך אחראי: אלכסנדר כץ * צילום ועריכה: גילי מייזלר * עיצוב שיער: מספרת יניב וערן קצב ל'אינדולה' * הלבשת נשים: 'אמה'

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    עמוס 25/06/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    אני שונא לשנות סדרי עולם ואם לומר את האמת לקח לי זמן להיכנס לכל העניין הזה של האינטרנט. אחרי בירורים והמלצות התחלתי לעבוד עם חברת t-roo שמפיצה תוכן ברשתות החברתיות ווואלה אני מרוצה. לא מעט לקוחות אומרים לי שבאו דרך הפייסבוק. זה כלי באמת חזק ומי שלא מבין את זה חבל. אני התעוררתי מאוחר , אבל עדיף מלעולם לא
  • עדי 26/06/2014 07:42
    הגב לתגובה זו
    ברור שהמכירות בעתיד הקרוב יהיו יותר ויותר מהרשת החברתית האינטרנטית או בכלל מהאינטרנט
  • 7.
    דוד 24/06/2014 08:35
    הגב לתגובה זו
    כל פלוץ פותח אולפן טלויזיה כאילו הוא מבין בזה משהו
  • 6.
    איזו מנחה יפה! (ל"ת)
    אור 23/06/2014 23:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אחלה תוכנית ואחלה מנחה (ל"ת)
    אורן 23/06/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מראה 23/06/2014 17:06
    הגב לתגובה זו
    לא יודע מי מלא בעצמו יותר, ליטל שמש או יואב מאור. מה שבטוח הוא ששניהם לא מפסיקים להסתכל במראה מהבוקר עד הערב.
  • 3.
    ביבי 23/06/2014 16:49
    הגב לתגובה זו
    מי בדיוק מוכר בישראל דרך הפייסבוק? הלקוחות הולכים לפייסבוק כי הוא הכלי הכי זול מכל סוגי המדיה
  • 2.
    פוקי 23/06/2014 15:53
    הגב לתגובה זו
    הפינה הזאת היא חת'כת פוק
  • 1.
    פרפל עושה עבודה מעולה. כל הכבוד (ל"ת)
    אייל 23/06/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
  • הקמפיין שלהם לחברת מתווכים הקדים את זמנו (ל"ת)
    חזי 23/06/2014 16:46
    הגב לתגובה זו
  • צחקתי בקול...כל כך מביך (ל"ת)
    אני 23/06/2014 17:45
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.