מי נגד מי?

על הפגישות הסודיות של רמי גז - או מה בעצם מתכננים 'הארץ' ו'ידיעות אחרונות'?

והשבוע בטור של אביב הורביץ במגזין M של Mako – על מאחורי הקלעים של עולם הדפוס - בכיכובם שם 'ישראל היום', 'מעריב', 'הארץ' ו'ידיעות אחרונות'
אביב הורביץ | (5)

האיש שתפקידו לצמצם את ההפסדים הוא מנכ"ל קבוצת 'הארץ', רמי גז. בסביבתו סיפרו בשבועות האחרונים שהוא קיבל הצעה להתמנות לתפקיד ניהולי בכיר במערך הדפוס של - הפתעה, הפתעה 'ידיעות אחרונות'. גם כאן, הסיפור מאחורי הקלעים מעניין הרבה יותר. גז, מתברר, נפגש לאחרונה בדיסקרטיות (יחסית) עם 2 המשנים למנכ"ל 'ידיעות', ינון אנגל ויעקב כפיר, בידיעתו ובברכתו של מו"ל 'הארץ', עמוס שוקן. על הפרק: האפשרות שקבוצת 'הארץ' תמכור לקבוצת 'ידיעות' את דפוס 'גרפופרינט' בתל-יצחק, שבו מודפסים 'הארץ' וכל עיתוני הקבוצה.

העסקה, אם וכאשר תצא לפועל, תפגיש את 'הארץ' עם עשרות מיליוני שקלים, שיאפשרו לו לצלוח בבטחה את המשבר בענף העיתונות. מבחינת 'ידיעות', מדובר במהלך בעל פוטנציאל אסטרטגי מרחיק לכת. הלקוח הראשי של 'גרפופרינט' הוא שלדון אדלסון. אם 'ידיעות' ירכוש את הדפוס בלו"ז מהיר, זה יקטין באופן משמעותי את הגמישות הלוגיסטית של 'ישראל היום', מה שעלול לאלץ את קברניטיו להקים בית דפוס משלהם (פרויקט של שנה לפחות) או לשלם מחיר מופקע לגוף אחר תמורת שרותי ההדפסה.

* רוצים לקרוא את הטור המלא של אביב הורביץ במגזין M? לחצו כאן

'ישראל היום' התמודד לפני כחודשיים על קניית דפוס 'לוין אפשטיין' בבת-ים, מידי הנאמנים של 'מעריב'. אדלסון הגדול הפסיד לאיש העסקים האלמוני עמוס מימון, שבכלל מתעתד להרוס בשנים הקרובות את בית הדפוס ולהקים על שטחו פרויקט נדל"ן גדול. מי שעלול למצוא עצמו נפגע משינויים עתידיים בבעלות על בתי הדפוס הגדולים בישראל הוא דווקא "מעריב". מבולבלים? גם אנחנו. המשך יבוא? מן הסתם.

-מנכ"ל "הארץ", רמי גז, איך הייתה הפגישה עם אנשי 'ידיעות'?

"תוכל להתקשר אליי מחר כשאני מסיים את הפגישה? כי היום זה כבר יהיה מאוחר".

עמוס שוקן נמנע מלהגיב.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לצמצם עלויות ? 15/06/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    אני עבדתי לא קיבלתי שכר , יש בידי הקלטות שרמי גז נתן הנחיה לצמצם לא לשלם לי, היום אחרי שנים עם משפטים , בית הדין לעבודה למי יקשיב לי או למשרד עו"ד גדול מקושר , בקיצור אכלתי אותה,,, אבל אני מאחלת לכל משפחת שוקן ולרמי גז ולכול מי שידו הייתה שותפה לפגיעה בי שאלוהים ינקום וכך יעשנה לכם לילדכם לנכדכם ולנינכם,,, שיעבדו בפרך ולא ישלמו להם,,,,
  • 4.
    מידע אישי 10/07/2014 08:16
    הגב לתגובה זו
    אני יודעת ממקום עבודה שעשו קרטל נגד הוועד למען החייל, ובכול אופן ההגבלים העיסקיים לא עשו להם דבר.
  • 3.
    עובדת 10/07/2014 08:13
    הגב לתגובה זו
    כמנהל שלו נותן הוראה לא לשלם שכר עבודה האם הוא יודע מזה? האם הוא מסכים לא לשלם שכר עבודה לעובד שעבד ומגיע לו בדין?????
  • 2.
    ימשיכו למשוך כסף 15/12/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    לוקחים מיליונים בדמי ניהול בזמן שהעיתון מפסיד ובזמן שמפטרים עשרות עיתונאים בשמרוויחים גרושים
  • 1.
    לא יקבלו אישור מהממונה על ההגבלים העיסקיים (ל"ת)
    בחיים לא 13/12/2012 21:35
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״