מי נגד מי?

על הפגישות הסודיות של רמי גז - או מה בעצם מתכננים 'הארץ' ו'ידיעות אחרונות'?

והשבוע בטור של אביב הורביץ במגזין M של Mako – על מאחורי הקלעים של עולם הדפוס - בכיכובם שם 'ישראל היום', 'מעריב', 'הארץ' ו'ידיעות אחרונות'
אביב הורביץ | (5)

האיש שתפקידו לצמצם את ההפסדים הוא מנכ"ל קבוצת 'הארץ', רמי גז. בסביבתו סיפרו בשבועות האחרונים שהוא קיבל הצעה להתמנות לתפקיד ניהולי בכיר במערך הדפוס של - הפתעה, הפתעה 'ידיעות אחרונות'. גם כאן, הסיפור מאחורי הקלעים מעניין הרבה יותר. גז, מתברר, נפגש לאחרונה בדיסקרטיות (יחסית) עם 2 המשנים למנכ"ל 'ידיעות', ינון אנגל ויעקב כפיר, בידיעתו ובברכתו של מו"ל 'הארץ', עמוס שוקן. על הפרק: האפשרות שקבוצת 'הארץ' תמכור לקבוצת 'ידיעות' את דפוס 'גרפופרינט' בתל-יצחק, שבו מודפסים 'הארץ' וכל עיתוני הקבוצה.

העסקה, אם וכאשר תצא לפועל, תפגיש את 'הארץ' עם עשרות מיליוני שקלים, שיאפשרו לו לצלוח בבטחה את המשבר בענף העיתונות. מבחינת 'ידיעות', מדובר במהלך בעל פוטנציאל אסטרטגי מרחיק לכת. הלקוח הראשי של 'גרפופרינט' הוא שלדון אדלסון. אם 'ידיעות' ירכוש את הדפוס בלו"ז מהיר, זה יקטין באופן משמעותי את הגמישות הלוגיסטית של 'ישראל היום', מה שעלול לאלץ את קברניטיו להקים בית דפוס משלהם (פרויקט של שנה לפחות) או לשלם מחיר מופקע לגוף אחר תמורת שרותי ההדפסה.

* רוצים לקרוא את הטור המלא של אביב הורביץ במגזין M? לחצו כאן

'ישראל היום' התמודד לפני כחודשיים על קניית דפוס 'לוין אפשטיין' בבת-ים, מידי הנאמנים של 'מעריב'. אדלסון הגדול הפסיד לאיש העסקים האלמוני עמוס מימון, שבכלל מתעתד להרוס בשנים הקרובות את בית הדפוס ולהקים על שטחו פרויקט נדל"ן גדול. מי שעלול למצוא עצמו נפגע משינויים עתידיים בבעלות על בתי הדפוס הגדולים בישראל הוא דווקא "מעריב". מבולבלים? גם אנחנו. המשך יבוא? מן הסתם.

-מנכ"ל "הארץ", רמי גז, איך הייתה הפגישה עם אנשי 'ידיעות'?

"תוכל להתקשר אליי מחר כשאני מסיים את הפגישה? כי היום זה כבר יהיה מאוחר".

עמוס שוקן נמנע מלהגיב.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לצמצם עלויות ? 15/06/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    אני עבדתי לא קיבלתי שכר , יש בידי הקלטות שרמי גז נתן הנחיה לצמצם לא לשלם לי, היום אחרי שנים עם משפטים , בית הדין לעבודה למי יקשיב לי או למשרד עו"ד גדול מקושר , בקיצור אכלתי אותה,,, אבל אני מאחלת לכל משפחת שוקן ולרמי גז ולכול מי שידו הייתה שותפה לפגיעה בי שאלוהים ינקום וכך יעשנה לכם לילדכם לנכדכם ולנינכם,,, שיעבדו בפרך ולא ישלמו להם,,,,
  • 4.
    מידע אישי 10/07/2014 08:16
    הגב לתגובה זו
    אני יודעת ממקום עבודה שעשו קרטל נגד הוועד למען החייל, ובכול אופן ההגבלים העיסקיים לא עשו להם דבר.
  • 3.
    עובדת 10/07/2014 08:13
    הגב לתגובה זו
    כמנהל שלו נותן הוראה לא לשלם שכר עבודה האם הוא יודע מזה? האם הוא מסכים לא לשלם שכר עבודה לעובד שעבד ומגיע לו בדין?????
  • 2.
    ימשיכו למשוך כסף 15/12/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    לוקחים מיליונים בדמי ניהול בזמן שהעיתון מפסיד ובזמן שמפטרים עשרות עיתונאים בשמרוויחים גרושים
  • 1.
    לא יקבלו אישור מהממונה על ההגבלים העיסקיים (ל"ת)
    בחיים לא 13/12/2012 21:35
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.