מי נגד מי?

על 'מעריב' בעידן בן-צבי, המשכורות ששולמו בזמן, ולאיפה המערכת תעבור?

והשבוע בטור השבועי של אביב הורביץ במגזין M של Mako - על המשכורת של יאיר לפיד, מיקי רוזנטל ו'ידיעות', וכמובן 'ישראל היום'. מהשבוע - גם באייס
אביב הורביץ | (1)

יותר מחודש חלף מאז ששלמה בן-צבי נכנס ל'מעריב', ובינתיים - דגש על בינתיים - צריך להודות ביושר שמדובר בעיתון טוב בהרבה מהמוצר שחזו כל הרואים שחורות. מי שציפה (כמוני, מודה) למעין ביטאון ימני דתי שיעלה על נס את פועלו של משה פייגלין, יתמוך באופן חד צדדי בנפתלי בנט ויספק מדי שבוע שפע של אייטמים ל'מי נגד מי' - נאלץ להתבדות.

הטורים הפוליטיים של שלום ירושלמי ומזל מועלם לא עושים חשבון לאף אחד. במהלך מבצע 'עמוד ענן', למשל, הביא 'מעריב' מדי יום, לצד התיאורים מהצד הישראלי, גם דיווחים של כתב מעזה על מצוקת תושבי הרצועה. בהחלט לא דבר מובן מאליו בעיתונות של היום.

* רוצים לקרוא את הטור המלא של אביב הורביץ במגזין M? לחצו כאן

נכון לעכשיו, 'מעריב' של בן-צבי הוא עיתון חופשי כפי שלא היה מזה זמן רב, בוודאי לעומת 'מעריב' בתקופת קודמו, נוחי דנקנר. דווקא בגלל זה, חשוב שלא ייסגר. אלא שכאן בדיוק הבעיה: על פי כל האינדיקציות מצבו הכלכלי של העיתון בכי רע. עד כמה רע? עד כדי כך שבשבוע שעבר היו מי שחששו שב'מעריב' שלא יימצא הכסף לתשלום משכורות נובמבר. 'מעריב' במצוקת מזומנים, ומי שמספק לעיתון חמצן בימים אלה הוא המיליארדר הבריטי קונרד מוריס, אבא של אשתו של בן-צבי. באופן יוצא דופן, אגב, משכורות נובמבר הועברו היום, 3 ימים לפני המועד האחרון המותר על פי החוק. מי יודע - אולי כדי להזים את גל השמועות. נראה מה יקרה בחודש הבא, ואז אולי גם נבין סופית האם קונרד מוריס הוא השלדון אדלסון של 'מעריב'.

בינתיים קיבלו כמה מהעובדים עוד בשורה מרירה: בעיתון שוקלים להעביר את המערכת מתל אביב היקרה לראש העין. על הפרק: האפשרות שמערכת 'מעריב' תתנחל במתחם 'בטר פלייס' (עוד חברה שעתידה לוט בערפל). יכול להיות שבקרוב רחוב קרליבך יישאר מיותם, ללא העיתון שהוא עצמו ייסד?

-שלמה בן-צבי, זה בעניין החותן שלך, קונרד מוריס.

"סליחה, אני לא יודע מי אתה. אתה לא מכיר אותי. ככה לא שואלים שאלות. אין לי מה להגיד על זה. תפנה לדובר שלי. תודה רבה".

דוברו של בן-צבי סירב להגיב.

* רוצים לקרוא את הטור המלא של אביב הורביץ במגזין M? לחצו כאן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איריס 09/12/2012 09:27
    הגב לתגובה זו
    וצהוב פחות מידיעות אחרונות
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״