בעל-בית חדש ל'מעריב': ביהמ"ש אישר את עסקת הרכישה על ידי שלמה בן-צבי

השופטת אלשייך אישרה המלצת הנאמנים למכור את העיתון למו"ל מקור ראשון, ואת בית הדפוס לעמוס מימון. העובדים חתמו עם בן-צבי על הסכם קיבוצי. שלמה בן-צבי: "אני מרגיש אחריות לעובדי מעריב ומחויבות לקוראי העיתון"
אלכסנדר כץ | (4)

לאחר דיון שהתקיים הבוקר (יום ג') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אישרה בצהריים השופטת ורדה אלשייך את עסקת מכירת העיתון מידי דסק"ש של נוחי דנקנר, למו"ל 'מקור ראשון' שלמה בן-צבי, ואת מכירת בית הדפוס לאיש העסקים והיהלומן עמוס מימון. השופטת גם הפנתה את הצדדים לבחון האם עסקת בן-צבי דורשת את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

בכך קיבלה השופטת אלשייך את המלצות נאמני העיתון עורכי הדין ד"ר שלמה נס וירון ארבל, שהמליצו על השניים, מבין כ-20 הצעות שהתקבלו. בן-צבי רוכש את פעילות קבוצת מעריב הכוללת את העיתון, רשת מקומוני 'זמן מעריב', אתר NRG, כתבי העת וההוצאה לאור, באמצעות חברת 'אחוזת הירש ישראל תשנ"ד בע"מ' שתשלם 80 מיליון שקלים, ואילו בית הדפוס בבת-ים, כולל השטח הנדל"ני שלו, נרכש על ידי קבוצת עמוס מימון, שתשלם 65 מיליון שקלים.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

השופטת אלשייך מסרה בהחלטתה כי "צמד ההצעות המשלימות זו את זו שבפני, נראות בבירור כהצעה הגבוהה ביותר שקיימת בפועל; הם מכוונות לשמר את העיתון ככלי תקשורת פעיל במדיה, שכפי שהערתי בהחלטתי הראשונה, אינה משופעת תקשורת חופשית. הסכום הכולל שיתקבל לפירעון חובות, עולה על 140 מיליון שקלים, וחשוב לא פחות, לטעמי אף יותר, הינה ההתחייבות להעסיק כ-1,400 עובדים, עניין זה עמד מלכתחילה כשיקול מרכזי בנסיבות העניין, והיה חלק בלתי נפרד משיקולי כאשר הסכמתי לא רק למתן צו להקפאת הליכים גרידא, אלא אף לסיכון הנוסף בדמות אישור חריג להפעלה גירעונית".

בשבועות האחרונים התגלה בור תקציבי של כ-95 מיליון שקלים, חובות לעובדים בגין אי תשלומי פנסיה ופיצויי פיטורים. בעלי IDB נוחי דנקנר הסכים לכסות 69% מסכום זה, ואת היתרה הפנה לעופר נמרודי, בעלי 'הכשרת היישוב', המו"ל הקודם. כעת קבעה השופטת אלשייך כי "בניגוד למקרים אחרים של הסדרים, הרי שההסדר הנוכחי אינו כולל פטור לבעלי השליטה הקודמים או מניעה כלשהי מעריכת חקירות, ובמידה ומתגלה טעם לכך ואף נקיטת הליכים המוכרים בדין. בין אם עסקינן בשאלת אי הפרשת כספים שהגיעו לעובדים על פי דין במרוצת השנים, ובין אם בסוגיית אחרות, ככל שיתגלו או יעלו במסגרת החקירות".

מעריב בגרסה החדשה: העובדים ייהנו מהסכם קיבוצי

עד 5:00 לפנות בוקר התקיימה פגישה בין נציגי שלמה בן-צבי לבין חברי ועד העיתונאים של 'מעריב', עו"ד גלילה הורנשטיין ונציגי ההסתדרות, ובסיומה נחתם הסכם קיבוצי שייהנו ממנו כל 1,450 עובדי 'מעריב' שישארו בשלב זה בעיתון.

על פי ההסכם החדש, ייקלטו 1,450 עובדים, הכוללים עיתונאים, עובדי הפצה, דפוס ומינהלה, על פי החלוקה הבאה: 350 מעובדי המערכת העיתונאית והמנהלה ייקלטו לתקופה מינימאלית של 18 חודשים. לאחר חצי שנה, יוכל בן צבי לפטר כ-10% מעובדים אלה. ועדיין, מדובר על מצב טוב יותר מההצעה הראשונה, אז הציע בן-צבי לקלוט 330 עובדים שמתוכם ניתן לפטר 10% באופן מיידי.

בנוסף, ייקלטו בין 70-110 עובדי הדפוס, לתקופה מינימאלית של 18 חודשים. מערך ההפצה של העיתון הכולל 900 עובדים, ימשיך במתכונתו הנוכחית לתקופה של 24 חודשים.

עבור כל העובדים שייקלטו, הובטחה שמירה על תנאי שכרם עד לעלות שכר של 22,500 שקלים, שמירה על זכויות הנצברות לפי ותק בכל הנוגע לימי חופשה והבראה וכן אושר "בנק" של ימי מחלה למחלות ממושכות.

הישג נוסף וחיוני לעובדים הוא בהסכמתו של בן צבי לשתף נציג של העובדים בישיבות דירקטוריון החברה על תקן משקיף. עוד הוסכם כי במהלך החודשים הקרובים יימשך המשא ומתן בין בן-צבי לבין העובדים על מנת להגיע להסכם קיבוצי שיסדיר באופן מפורט יותר את יחסי העבודה בעיתון ובאתר האינטרנט NRG.

במהלך הדיונים הצהיר בן צבי על כוונתו להשאיר את מערכת עיתון מעריב באזור המרכז, למרות שגורמים בעיתון חוששים כי המערכת והמשרדים צפויים לעבור למתחם הגן הטכנולוגי בירושלים, בו שוכנים משרדי העיתון 'מקור ראשון'.

יו"ר ועד עובדי מעריב, חגי מטר, מסר הבוקר כי "לאחר משא ומתן עיקש, הגענו להסכם קיבוצי שבשבילנו הוא תקדימי. עד כה, עובדי מעריב נאלצו להסתפק בהבטחות שרבות מהן לא קוימו. כעת, הצלחנו להשיג את ההסכם הטוב ביותר בתנאים הקשים הנוכחיים. לצערנו, עובדים רבים יפוטרו אך לוח הזמנים והמצב הכלכלי של העיתון, חייבו אותנו לכך. אנחנו נמשיך לקיים משא ומתן עם בן צבי על מנת להסדיר את כל הפרטים".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שם דבר 24/10/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    זה שמגיע "בוס" חדש לא ישנה הרבה. חוינו על בשרנו כבר מס' לא מבוטל של "בוסים" שמביאים איתם את המנכ"ל והוא מביא איתו 10 נאמנים שעושים עבודה של מקסימום 2 אנשים.ראה דוגמא תמר רגב,רוני מזל טוב והרשימה ארוכה.... אז קודם כל הדג מסריח מהראש,להתחיל שם ולא בעובד הקטן שמרויח 5000 ש"ח בחודש.
  • 3.
    אבירם 23/10/2012 21:41
    הגב לתגובה זו
    מאז חדרה משפחת הפשע גם למעריב ומשפחת נמרודי הפכו מסוחרי נשק לבעלי עיתון נטשו רובם של הקוראים את העיתון מעריב ועברו לקרוא עיתונים אחרים ועם הזמן כמובן, הפסיקו את מנהג קריאת העיתונים ומצאו את מבוקשם באתרי האנטרנט השונים (בודאי לא של מעריב...). מה, גם בן צבי בין התמימים שלא הבין את הבור שחפר לעצמו? חבל.
  • 2.
    קרליבך 23/10/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
    חברי ועד העובדים ויתרו בכזאת קלות על כמה מאות עובדים, מעניין אם גם הם יפוטרו או שיש להם חסינות והם ישיכו לעבוד כרגיל. אני מהמר שהם לא יפוטרו.
  • 1.
    הסוף של מעריב אותותו מגיע (ל"ת)
    שרון 23/10/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.