אילן ליאור הפגנה רוני שיצר
צילום: צילום: רוני שיצר

בעקבות מעצר אנשי התקשורת: המפכ"ל מסכים כי "עיתונאי הוא לא עוד מפגין"

המשטרה וארגון העיתונאים מנסים לגשר על פערים ביחס השוטרים מול נציגי התקשורת בהפגנות, על רקע מעצרם של עיתונאים בהפגנה לפני 4 חודשים
אלכסנדר כץ | (1)

4 חודשים לאחר מעצרם של המוניציפאלי בתל אביב של 'הארץ' אילן ליאור, וצלם 'ישראל היום' רוני שיצר, מסתמנות הבנות בין המשטרה לבין ארגון העיתונאים לגבי יחסה של המשטרה לכתבים הנמצאים באירועים תקשורתיים.

לפני חודש נפגשו נציגים מארגון העיתונאים - ראש אגף החדשות במעריב יואב ריבק, דרור פויר מגלובס, עורכת 'מה בוער' בגל"צ נורית קנטי, כתב השטחים של 'חדשות 10' רועי שרון, ורכז הפעילות של הארגון יאיר טרצ'יצקי - עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, כדי לדון במעצר עיתונאים בעת מילוי תפקידם. לדברי הארגון, "הדגשנו בפני המפכ"ל כי נתקלנו במספר מקרים כאלה בעיקר בסיקור הפגנות והפרות סדר, משני צדי הקו הירוק, וכי בקרב העיתונאים במגזר הערבי במיוחד קיימת תחושה קשה".

כעת הוחלט להפיץ את ההסכמות שהצדדים הגיעו אליהן לגבי אותן סוגיות, ובשבועות הקרובים יוקם צוות שיורכב מנציגי ארגון העיתונאי והמשטרה, שיפרוט את כל ההסכמות העקרוניות לנהלים בפועל.

אז על מה הסכימו הצדדים? העיתונאים טענו כי במקרים של הפרות סדר, המשטרה לא מבחינה בין כתבים לבין מפגינים. על כך אמר המפכ"ל כי "עיתונאי הוא לא עוד מפגין". גם היועץ המשפטי של המשטרה הגדיש כי "ברורה לנו חשיבות העבודה העיתונאית. זה ברור שאתם צריכים להיות שם ולדווח".

לסוגיה זו נקשרת העובדה כי לעתים עיתונאים נקלעים להפגנות במקרה, ומתחילים לעבוד בו במקום. על כך אמרו במשטרה כי ישנם מקרים בהם עיתונאים מתנהגים כמו מפגינים לכל דבר ואף מתעמתים עם שוטרים, וכשהם נעצרים הם שולפים את תעודת העיתונאי. בארגון הסכימו כי מדובר בהתנהגות שפוגעת בעיתונאים ומבקשים מחברי הארגון להימנע ממנה.

כזכור, הצעת המשטרה להנפיק תגים מיוחדים לעיתונאים, זכתה להתנגדות מוחלטת מצידו של ארגון העיתונאים. העיתונאים מתנגדים לכך משום שללא תג הם יכולים לפעול באזור האירוע מבלי שמפגינים או שוטרים ישנו את התנהגותם רק בשל נוכחותו. בסופו של דבר הוסכם בין הצדדים כי עיתונאי יצטרך להזדהות רק אם שוטר יפנה אליו לצורך עיכוב או מעצר, וכי הזיהוי יתבצע באמצעות תעודת לע"מ, כאשר בהמשך תיבחן האפשרות לבצע את הזיהוי גם באמצעות כרטיס החבר של ארגון העיתונאים.

הבנה נוספת היא הצורך שבכל הפגנה יהיה נוכח דובר מטעמה של המשטרה או קצין, כדי שיוכל לפעול לגישור פערים בין הצדדים, לתדרך את השוטרים בנוגע ליחס לעיתונאים, ולספק מענה לעיתונאים שנתקלים בבעיה מול שוטרים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מדינה שיצאה משפיותה. 17/08/2012 18:47
    הגב לתגובה זו
    מדינה שבה התשקורת קובעת עובדות והורסת חיים וקריירה (משה קצב למשל) זו מדינה שמשהו אצל מקבלי ההחלטות (ז"א הכנסת) השתבש לחלוטין.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״