בעקבות מעצר אנשי התקשורת: המפכ"ל מסכים כי "עיתונאי הוא לא עוד מפגין"
4 חודשים לאחר מעצרם של
לפני חודש נפגשו נציגים מארגון העיתונאים - ראש אגף החדשות במעריב יואב ריבק, דרור פויר מגלובס, עורכת 'מה בוער' בגל"צ נורית קנטי, כתב השטחים של 'חדשות 10' רועי שרון, ורכז הפעילות של הארגון יאיר טרצ'יצקי - עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, כדי לדון במעצר עיתונאים בעת מילוי תפקידם. לדברי הארגון, "הדגשנו בפני המפכ"ל כי נתקלנו במספר מקרים כאלה בעיקר בסיקור הפגנות והפרות סדר, משני צדי הקו הירוק, וכי בקרב העיתונאים במגזר הערבי במיוחד קיימת תחושה קשה".
כעת הוחלט להפיץ את ההסכמות שהצדדים הגיעו אליהן לגבי אותן סוגיות, ובשבועות הקרובים יוקם צוות שיורכב מנציגי ארגון העיתונאי והמשטרה, שיפרוט את כל ההסכמות העקרוניות לנהלים בפועל.
אז על מה הסכימו הצדדים? העיתונאים טענו כי במקרים של הפרות סדר, המשטרה לא מבחינה בין כתבים לבין מפגינים. על כך אמר המפכ"ל כי "עיתונאי הוא לא עוד מפגין". גם היועץ המשפטי של המשטרה הגדיש כי "ברורה לנו חשיבות העבודה העיתונאית. זה ברור שאתם צריכים להיות שם ולדווח".
לסוגיה זו נקשרת העובדה כי לעתים עיתונאים נקלעים להפגנות במקרה, ומתחילים לעבוד בו במקום. על כך אמרו במשטרה כי ישנם מקרים בהם עיתונאים מתנהגים כמו מפגינים לכל דבר ואף מתעמתים עם שוטרים, וכשהם נעצרים הם שולפים את תעודת העיתונאי. בארגון הסכימו כי מדובר בהתנהגות שפוגעת בעיתונאים ומבקשים מחברי הארגון להימנע ממנה.
כזכור, הצעת המשטרה להנפיק תגים מיוחדים לעיתונאים, זכתה להתנגדות מוחלטת מצידו של ארגון העיתונאים. העיתונאים מתנגדים לכך משום שללא תג הם יכולים לפעול באזור האירוע מבלי שמפגינים או שוטרים ישנו את התנהגותם רק בשל נוכחותו. בסופו של דבר הוסכם בין הצדדים כי עיתונאי יצטרך להזדהות רק אם שוטר יפנה אליו לצורך עיכוב או מעצר, וכי הזיהוי יתבצע באמצעות תעודת לע"מ, כאשר בהמשך תיבחן האפשרות לבצע את הזיהוי גם באמצעות כרטיס החבר של ארגון העיתונאים.
הבנה נוספת היא הצורך שבכל הפגנה יהיה נוכח דובר מטעמה של המשטרה או קצין, כדי שיוכל לפעול לגישור פערים בין הצדדים, לתדרך את השוטרים בנוגע ליחס לעיתונאים, ולספק מענה לעיתונאים שנתקלים בבעיה מול שוטרים.
- 1.מדינה שיצאה משפיותה. 17/08/2012 18:47הגב לתגובה זומדינה שבה התשקורת קובעת עובדות והורסת חיים וקריירה (משה קצב למשל) זו מדינה שמשהו אצל מקבלי ההחלטות (ז"א הכנסת) השתבש לחלוטין.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
