המכרז על תקציב הפרסום של רנו לקראת הכרעה: 5 משרדים בשלב המצגות
שוק תקציבי הרכב בענף הפרסום עדיין לא אמר את המילה האחרונה. לאחר שהבוקר נודע כי תקציב סיטרואן חוזר ל'שופינג' בענף עם הודעת ראובני פרידן על קליטת תקציב שברולט, בימים הקרובים תקבל קבוצת קרסו את ההחלטה על זהות המשרד שיטפל בתקציב רנו. לאייס נודע כי משרדי הפרסום שנמצאים בתמונת התקציב הם: פוקס גורן גלעדי, אשכנזי זלצמן, JWT ישראל, הביילינים ושלמור אבנון עמיחי y&r.
כזכור, תקציב רנו, כמו במקרה סיטרואן וראובני פרידן, נפלט בחזרה לשוק לאחר שגליקמן נטלר סמסונוב קיבל לשירותיו את הנתח המשמעותי מקבוצת כלמוביל שעזבה את שלמור אבנון עמיחי: מרצדס, סמארט ויונדאי, יחד עם גלר נסיס שקיבל את תקציב מיצובישי לאחר שסיים עם שברולט מבית UMI. ברירת המחדל הראשונה והטבעית של רנו הייתה לקבל שירותי פרסום לתקופת המעבר, עד להחלטה על משרד חדש מידי ענבר מרחב ניסן המטפל בתקציב אחר של הקבוצה - מותג ניסאן.
לאייס נודע כי בשלב זה של המכרז חלק מהמשרדים סיימו את כל שלב המצגות, אסטרטגיה וקריאייטיב וההחלטה תתקבל בימים הקרובים. ההערכות הן שקרסו לא מכינה הפתעה בדמות המשרד הזוכה ותעדיף ללכת עם אחד מ-2 המשרדים הגדולים ועתירי הנסיון בשוק תקציב הרכב: שלמור אבנון עמיחי ו-JWT לטיפול בתקציב.
כמו זרמון DDB במקרה סיטרואן כך גם שלמור אבנון עמיחי במקרה רנו. המשרד שחווה ירידה משמעותית בהיקפי הפעילות לאחר נטישה סרתית של תקציבי עוגן מגיע לשולחן המכרז עם נסיון עתיר והצלחה מוכחת בגזרת הרכב, לאחר שנים כמשרד הפרסום של קבוצת כלמוביל. זכייה בתקציב הפרסום של רנו יכולה לסמן עבורו את היציאה המיוחלת מהמשבר ומנגד לסדר לרנו משרד בעל רזומה עשיר ולא פחות חשוב - רעב מאוד.
יוזכר כי קרסו שהתנהלה לאורך השנים במתכונת משפחתית ערכה סוג של מהפכת ניהול עם העברת מושכות הניהול לידיו של אבי תמיר שהגיע לקבוצה לאחר ששימש כמנהל הפיתוח של קבוצת כלמוביל. במקביל וכחלק מרה הארגון בצמרת הבכירה מונה איציק וויץ ששימש כמנכ"ל קרסו מוטורס לירכז למנכ"ל הקבוצה. וויץ יתווה את את הפעילות האסטרטגית וניהול פעילות החברות הבנות.
דוברת קרסו מסרה: אין תגובה.
- 7.יקי 18/04/2012 13:43הגב לתגובה זובמכרז!!!! אבל זה מתחת לרדאר.
- 19/04/2012 13:39הגב לתגובה זואיציק וייץ גם מסכן וגם מגיע לו, דיסוננס כזה
- 6.אני 17/04/2012 15:58הגב לתגובה זו??????????????
- 5.חי בישראל 17/04/2012 11:58הגב לתגובה זולמשרדים אחרים יש לקוחות שרוצים לעבוד איתם, צוותים שבאים בכיף לעבודה ועבודת קריאייטיב אמיתית פה ושם. ובשלמור? נו, אתם בטח קוראים עיתונים
- 4.17/04/2012 10:10הגב לתגובה זוצוות מנצח
- 3.הביילינים צריכים לקחת! (ל"ת)רועי 17/04/2012 08:31הגב לתגובה זו
- זאת באמת תהיה בדיחת השנה (ל"ת)19/04/2012 13:37הגב לתגובה זו
- 2.רוחמה 17/04/2012 05:20הגב לתגובה זוזה אמיתי? מה הם עשו עד היום מלבד רוח? שיתחילו מפרסום רשתות אופניים ואז יעברו למכוניות
- 1.Yoni 16/04/2012 22:04הגב לתגובה זובראשון בקושי שני צוותי קריאייטיב ובשני פי שלושה לפחות צוותים עתירי ניסיון בעולם הרכב שהביאו עם או בלי גדעון את יונדאי למקום בו הם נמצאים. מה ההתלבטות בכלל??