נדב שובל אופןווב
צילום: נדב שובל אופןווב

חברת OpenWeb רוכשת את חברת Jeeng ב-100 מיליון דולר

חברת OpenWeb צפויה להרחיב את היכולת של יוצרי התוכן לחזק את הקשרים עם המשתמשים ולהעניק חוויית תוכן מותאמת אישית במגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות
דור עצמון |
נושאים בכתבה אקזיט עסקת רכישה

חברת אופןווב (OpenWeb) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן במטרה לייצר שיח ציבורי, בריא ואיכותי יותר רכשה את פלטפורמת ניהול המשתמשים Jeeng בסכום הנאמד על סך של 100 מיליון דולר. הפיתוח של Jeeng, אשר משרת למעלה מ-650 יוצרי תוכן, מסייע למשתמשים חוויית תוכן מותאמת אישית במגוון של פלטפורמות תוכן דיגיטליות.

חברת Jeeng הוקמה בשנת 2010, ותומכת כיום ב-150 מיליון משתמשים חודשיים באתרי תוכן, כמו: VICE Media, The Atlantic, Crain's, HarperCollins ו-Vox Media. הפיתוח של Jeeng מאפשר לאתרי תוכן להמיר משתמשים ארעיים באתר למשתמשים קבועים, דבר המחזק את הקשר עימם באופן ישיר.

הרכישה צפויה לאפשר ל-OpenWeb להרחיב את בסיס המשתמשים שלה הכולל כ-100 מיליון משתמשים פעילים מכ-1,000 אתרי תוכן משמעותיים וביניהם: הניו יורק טיימס, הרסט, יאהו! ועוד. פלטפורמת הבינה המלאכותית של Jeeng ממצבת את OpenWeb כפלטפורמת B2B2C עבור אתרי התוכן והמפרסמים, וזאת במטרה ליצור חוויות תוכן משמעותיות יותר עבור קהל המשתמשים.

רכישה זו מצטרפת ל-2 הרכישות הקודמות ותהיה השלישית במספר עבור OpenWeb בתוך שנה; בינואר 2022 רכשה OpenWeb את חברת Hive Media תמורת 60 מיליון דולר, רכישה אשר העצימה את יכולות החברה ואיפשרה לייצר מוצרים חדשניים לצורך חיזוק הקשר בין המשתמשים לאתרי התוכן. באפריל 2022 נרכשה חברת ADYOULIKE, שמספקת פלטפורמה טכנולוגית לפרסום דיגיטלי, תמורת 100 מיליון דולר. בנוסף, גייסה OpenWeb רק לאחרונה כ-170 מיליון דולר בסבב גיוס F, מה שהביא את הערכת השווי הכוללת שלה ל-1.5 מיליארד דולר.

60 עובדי Jeeng ישולבו ב-OpenWeb במשרדים בניו יורק ובתל אביב. את העיסקה ליווה בנק ההשקעות האמריקאי JMP Securities וזאת מטעם חברת Jeeng.

נדב שובל, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת OpenWeb: "רכישה זו מקרבת את OpenWeb להשגת היעד, להעניק לאתרי תוכן ומפרסמים את היכולת להתחבר למאות מיליוני משתמשים בכל פלטפורמה מקוונת בה הם נמצאים, דרך העברת הודעות אישיות, דואר אלקטרוני, אתרי חדשות ותוכן, שיחות אינטראקטיביות ועוד. עם דעיכת השימוש בקבצי Cookie, קריסת האמון של המשתמשים במדיות חברתיות והשימוש הגובר של חברות בפילוח משתמשים, אתרי תוכן ומפרסמים צריכים לדבר עם המשתמשים שלהם באופן מותאם אישית. עם היכולות של Jeeng, אנחנו יכולים להמשיך לבנות ולחזק את הקשרים האישיים האלה ולעלות את הערך שאותו אנו נותנים לאתרי התוכן".

ג'ף קופייצקי, מנכ"ל Jeeng: "אופןווב ו-Jeeng הם התאמה מושלמת מכיוון שאנו חולקים את אותו חזון. OpenWeb מובילה את תחום יצירת הקהילות באתרי תוכן וביצירת חוויות חברתיות חדשניות ובטוחות. המומחיות שלנו ב-Jeeng היא בהענקת שירות מותאם אישי. כעת, כחברה אחת, אנחנו נוכל להעניק חווית שימוש חדשה וייחודית שתענה על הצרכים של כל אתרי התוכן והמפרסמים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.