חברת OpenWeb רוכשת את חברת Jeeng ב-100 מיליון דולר
חברת אופןווב (OpenWeb) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לבניית קהילות באתרי תוכן במטרה לייצר שיח ציבורי, בריא ואיכותי יותר רכשה את פלטפורמת ניהול המשתמשים Jeeng בסכום הנאמד על סך של 100 מיליון דולר. הפיתוח של Jeeng, אשר משרת למעלה מ-650 יוצרי תוכן, מסייע למשתמשים חוויית תוכן מותאמת אישית במגוון של פלטפורמות תוכן דיגיטליות.
חברת Jeeng הוקמה בשנת 2010, ותומכת כיום ב-150 מיליון משתמשים חודשיים באתרי תוכן, כמו: VICE Media, The Atlantic, Crain's, HarperCollins ו-Vox Media. הפיתוח של Jeeng מאפשר לאתרי תוכן להמיר משתמשים ארעיים באתר למשתמשים קבועים, דבר המחזק את הקשר עימם באופן ישיר.
הרכישה צפויה לאפשר ל-OpenWeb להרחיב את בסיס המשתמשים שלה הכולל כ-100 מיליון משתמשים פעילים מכ-1,000 אתרי תוכן משמעותיים וביניהם: הניו יורק טיימס, הרסט, יאהו! ועוד. פלטפורמת הבינה המלאכותית של Jeeng ממצבת את OpenWeb כפלטפורמת B2B2C עבור אתרי התוכן והמפרסמים, וזאת במטרה ליצור חוויות תוכן משמעותיות יותר עבור קהל המשתמשים.
רכישה זו מצטרפת ל-2 הרכישות הקודמות ותהיה השלישית במספר עבור OpenWeb בתוך שנה; בינואר 2022 רכשה OpenWeb את חברת Hive Media תמורת 60 מיליון דולר, רכישה אשר העצימה את יכולות החברה ואיפשרה לייצר מוצרים חדשניים לצורך חיזוק הקשר בין המשתמשים לאתרי התוכן. באפריל 2022 נרכשה חברת ADYOULIKE, שמספקת פלטפורמה טכנולוגית לפרסום דיגיטלי, תמורת 100 מיליון דולר. בנוסף, גייסה OpenWeb רק לאחרונה כ-170 מיליון דולר בסבב גיוס F, מה שהביא את הערכת השווי הכוללת שלה ל-1.5 מיליארד דולר.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
60 עובדי Jeeng ישולבו ב-OpenWeb במשרדים בניו יורק ובתל אביב. את העיסקה ליווה בנק ההשקעות האמריקאי JMP Securities וזאת מטעם חברת Jeeng.
נדב שובל, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת OpenWeb: "רכישה זו מקרבת את OpenWeb להשגת היעד, להעניק לאתרי תוכן ומפרסמים את היכולת להתחבר למאות מיליוני משתמשים בכל פלטפורמה מקוונת בה הם נמצאים, דרך העברת הודעות אישיות, דואר אלקטרוני, אתרי חדשות ותוכן, שיחות אינטראקטיביות ועוד. עם דעיכת השימוש בקבצי Cookie, קריסת האמון של המשתמשים במדיות חברתיות והשימוש הגובר של חברות בפילוח משתמשים, אתרי תוכן ומפרסמים צריכים לדבר עם המשתמשים שלהם באופן מותאם אישית. עם היכולות של Jeeng, אנחנו יכולים להמשיך לבנות ולחזק את הקשרים האישיים האלה ולעלות את הערך שאותו אנו נותנים לאתרי התוכן".
ג'ף קופייצקי, מנכ"ל Jeeng: "אופןווב ו-Jeeng הם התאמה מושלמת מכיוון שאנו חולקים את אותו חזון. OpenWeb מובילה את תחום יצירת הקהילות באתרי תוכן וביצירת חוויות חברתיות חדשניות ובטוחות. המומחיות שלנו ב-Jeeng היא בהענקת שירות מותאם אישי. כעת, כחברה אחת, אנחנו נוכל להעניק חווית שימוש חדשה וייחודית שתענה על הצרכים של כל אתרי התוכן והמפרסמים".
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
