לא תאמינו איזו מניה רכש באפט ברבעון הראשון

וורן באפט, צילום: Getty images Israel
חברת האחזקות ברקשייר הת'וואי של המשקיע האגדי וורן באפט מדווחת בדקות אלו על השינויים שביצעה בפורטפוליו שלה במהלך הרבעון הראשון של 2016. השורה המעניינת ביותר היא כניסה ראשונה למניית אפל. ברקיישר רכשה 9.8 מיליון ממניות החברה בהשקעה של קרוב למיליארד דולר. מדובר ברכישה הראשונה אי פעם של באפט ממניות אפל.
אפל סגרה ביום שישי במחיר של 90 דולר, שפל כמעט שנתיים אחרי מהלך ירידות של מעל 30% מהשיא שנקבע לפני שנה. מניית אפל מגיבה בעלייה של 3.2% במסחר בוול סטריט. כמובן שמיליארד דולר לא הופכים את באפט למשקיע גדול באפל, למעשה - ברקשייר היא כעת המשקיע ה-56 בגודלו בענקית הסמארטפונים האמריקנית. נזכיר כי בסוף אפריל פרסמה אפל דו"חות ולראשונה אי פעם הציגה קיטון במכירות האייפונים וגם סיפקה תחזית חלשה לרבעון הבא (לכתבה המלאה). ביום שלמחרת המניה הגיבה בנפילות של 7%-8%. 
מהצד השני, ברקיישר חיסלה לחלוטין את האחזקה שלה במניית ענקית התקשורת AT&T וחיסלה ב-99% את האחזקה שלה גם במניית ענקית מוצרי הצריכה פרוקטור אנד גמבל. ברקשייר הפחיתה במעט את האחזקה במניית וול מארט.
מלבד הכניסה לאפל, ברקשייר הגדילה את אחזקתה בחברת האנרגיה Phillips 66 והגדילה במעט גם את האחזקה במניית IBM.  
ל"עצת הזהב" שנתן באפט במפגש המשקיעים לפני שבועיים - לחץ כאן
מניית אפל מ-2015, גרף שבועי:
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מוזר , הוא די חורג ממנהגו , עד לא מזמן הוא טען
    הגיל ! 16/05/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאין לא מושג איפוא חברה כמו אפל תהיה בעוד עשר שנים ולכן הוא לא רוכש אותה , ועכשיו הוא רץ לרכוש ? צריך לבדוק אותו אם הכל תקין אצלו שם למעלה ! בכל זאת בן 84
    סגור
  • 8.
    זה מטורף!! בלתי ניתפס!!! לא ייאמן!!!
    קליפ 16/05/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סוחר מניות קנה מניות השתגע הבאפט מאפט היה אמור לרכוש מה? זו העבודה שלו. לקנות מניות !!!! זה טרוף סנסציוני לא ייאמן!!!!
    סגור
  • 7.
    כשמקדימים את אדון באפרט בקצת מרגישים כמו גולש באווהיי
    bokobza 16/05/2016 18:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזינוק שהוא נתן למניה היום הוא אדיר !!
    סגור
  • 6.
    אני דווקא האמנתי איזו מניה
    משה 16/05/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט, בכל האתרים האחרים היה כתוב כבר בכותרת. רק בביזפורטל שמים כותרות הזויות כדי שניכנס לכתבה. כלכלה בגרוש.
    סגור
  • 5.
    מחיר הרכישה של באפט
    bentol20 16/05/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ככל הנראה סביבות 109 דולר. המניה נסחרת באזור 90 דולר כך שהוא מופסד לבנתיים 17.4 אחוז
    סגור
  • 4.
    לא לשכוח שלאפל יש מילירדים במזומנים ולא רא רק אייפונים (ל"ת)
    ארתור 16/05/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    ובאיזה מחיר הוא רכש את המניה אם כבר כתבתם? (ל"ת)
    שקשוק 16/05/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    מצד שני הוא אוכל קש ב- IBM... (ל"ת)
    g 16/05/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    כמה חכם האדם הזה
    אורי 16/05/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אני בלי נדר קונה עוד
    סגור
  • אתה מדבר מרחשי ליבך ......
    1 16/05/2016 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כמה שאני מעריך את באפט אפל זה ספינה כבדה מידי והיא בסיכון גבוה לכניסה לתסוגה לממוצא בגלל הערך השולי היורד שלה ככל שמנייה יותר כבדה והשווי שוק שלה גבוה יש גבול לצמיחה שלה קל וחומר שיש לה היום מתחרים שלא נופלים ממנה .מזכירה לי את מניות YAHO סיסקו ועוד מניות היסטוריות שהגיעו לקנה מידה דומה לשלה .
    סגור
  • אני מחזיק שנים את המניה
    אורי 16/05/2016 16:01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סבלנות שם המשחק וואפט לא טיפש ומה רע מחלקת דוידנד לקום בבוקר עם כמה מאות$$$$ ויום יבוא הם ימכרו מכניות חשמל ועוד
    סגור
  • לא רע אני אני לא מדבר על לרכוש מנייה בסכום קטן ...