ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

חדשות 12 וארץ נהדרת בפסגה, אבל ערוץ 14 לא עוצר – מי נשאר מאחור?

בעוד קשת רושמת שיאים בפריים טיים, חדשות 14 עוקפות את רשת ואת כאן. האם אנחנו עדים לשינוי בסדרי העדיפויות של הצופים?
אביחי טדסה | (22)

הפריים טיים ממשיך לשקף את ההעדפות המגוונות של הקהל הישראלי, עם פערים משמעותיים ברייטינג. "ארץ נהדרת" של קשת ניצבת בראש עם נתון מרשים של 19.8% וחשיפה ל-482 אלף צופים – תזכורת לכך שהסאטירה החברתית נשארת כוח טלוויזיוני דומיננטי. לעומתה, "הישרדות" של רשת הסתפקה ב-7.4% עם 220 אלף צופים, נתון לא מבוטל אך רחוק מהשיאים של העבר.

בזירה הפוליטית-חברתית, "הפטריוטים" של ערוץ 14 רושמים הישג מרשים של 9.6% עם 241 אלף צופים – דחיפה ברורה לדיון הציבורי על נושאים בוערים. לעומתם, "זמן אמת" בכאן 11 נותר הרחק מאחור עם 4% בלבד, ו-102 אלף צופים. תזכורת לתחרות הקשה בתחום התוכן האקטואלי.

בגזרת החדשות - חדשות 12 מבססת את מעמדה עם 16.6% רייטינג ו-372 אלף צופים, פער עצום מהמתחרים. ערוץ 14 ממשיך לצבור תאוצה עם מהדורה שמגיעה ל-9.6% ו-220 אלף צופים, נתון שמראה על התחזקות הקהל השמרני בישראל.

חדשות 13 נשארות מאחור עם 5.2% בלבד ו-144 אלף צופים, בעוד כאן 11 נסגרות את הרשימה עם 4.1% ו-110 אלף צופים. נראה כי הציבור הישראלי ממשיך להעדיף תכנים דרמטיים ומעוררי מחלוקת, מה שמשאיר את ערוצי האקטואליה הקלאסיים במאבק מתמיד על רייטינג.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    יהווית 20/12/2024 10:35
    הגב לתגובה זו
    תמיד נגד כפייה דתית
  • 14.
    שומפבלי 20/12/2024 08:55
    הגב לתגובה זו
    עם ישראל חי
  • מחבק הקברים 20/12/2024 12:17
    הגב לתגובה זו
    אלפי הרוגים , עשרות אלפי פצועים, מאות אלפי פצועים בנפש ורק חבורת משיחיים עובדי אלילים מחבקי קברים חיים את החלום.
  • בת אלהש 20/12/2024 10:34
    הגב לתגובה זו
    שבת קודש
  • 13.
    אבנר 20/12/2024 01:13
    הגב לתגובה זו
    רודף את ההנהגה החרדית העמלקית ללא משוא פנים ובצדק.
  • 12.
    שלמה 19/12/2024 18:38
    הגב לתגובה זו
    בהחלט על הפרק, בכל הערוצים
  • 11.
    ישראל 19/12/2024 18:37
    הגב לתגובה זו
    יש לכפות על החרדים לימודי ליבה
  • 10.
    שפרה 19/12/2024 18:34
    הגב לתגובה זו
    אובייקטיבי ויהודי
  • 9.
    לבנה 19/12/2024 18:33
    הגב לתגובה זו
    דרוקר מצויין
  • 8.
    אנגליקה 19/12/2024 14:27
    הגב לתגובה זו
    וכן על גניבת האפוד של הבן של מיארה והפקרת נשק
  • 7.
    ערוצים 11 12 13 מייצגים מיעוט של העם היהודי (ל"ת)
    שלמה 19/12/2024 14:18
    הגב לתגובה זו
  • אהבל אמיתי 20/12/2024 12:06
    הגב לתגובה זו
    מרוב שאתה טיפש אתה לא מבין שאתה בסהכ חייל שביבי יקריב בשביל שלטונו..
  • 6.
    בר 19/12/2024 13:28
    הגב לתגובה זו
    מפורום גבורה ועוד ישובים דתיים וישע פי 5 מילואים מת"א
  • 5.
    תום 19/12/2024 13:28
    הגב לתגובה זו
    רייטינג 14 לא כולל ישע וסטימינג סקופים בלעדיים כמו יאיר גולן והמרגל בדרום,פרשת הגניבה של הבן של מיארה ועוד
  • 4.
    יסכה 19/12/2024 13:20
    הגב לתגובה זו
    על מנת לקדם את גיוס החרדים לצה"ל
  • שונטל 20/12/2024 10:33
    הגב לתגובה זו
    החרדים ימשיכו לבזוז את הקופה הציבורית
  • את מביישת את שרה אמנו שנקראה גם יסכה (ל"ת)
    שלמה 19/12/2024 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אפק 19/12/2024 11:53
    הגב לתגובה זו
    שנים כמו הבעלים של עיתון ישראל היום שהיה הקול של ביבי ואחרי שנים הבינו שניצלו אותם משפחת השחיתות ונגעלו מכל הבקשות שלהם כבר, וסגרו הברז. ביבי מצא על מי להתעלק.
  • 2.
    רק 14!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    רק 14!!!!!!!!!!!!! 19/12/2024 11:30
    הגב לתגובה זו
  • שבתאי 19/12/2024 13:16
    הגב לתגובה זו
    קודש
  • 1.
    לערוץ 13 יש אגזנדה של בצלם (ל"ת)
    דניאל 19/12/2024 11:28
    הגב לתגובה זו
  • לערוץ 14 יש אגנדה של לתמוך בפוליטיקאים מושחתים (ל"ת)
    אאאא 19/12/2024 12:54
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.