הנאסד"ק עלה ב-1.8%; למונייד טסה ב-47%, שופיפיי קפצה ב-23%
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו
ארה"ב תנפיק פחות אג"ח - מה המשמעות למניות? - הודעות על הגברת או הורדת קצב הנפקות אג"ח של ממשלת ארה"ב אולי נשמעות משעממות - אבל יש להן השפעה אדירה על חייהם של כל אזרחי ארה"ב וגם על השווקים; למה העניין כל כך חשוב? הריבית בארה"ב נותרה שוב ללא שינוי ב-5.5% בפעם השנייה ברציפות, הפד משאיר את הריבית ללא שינוי ובכך מסכם קרוב לחצי שנה ללא שינוי מהותי במדיניותו התאוששות שוק המחשבים האישיים מתגברת, הסיבה - בינה מלאכותית - "סוף סוף אנחנו מתחילים לראות את תחתית המגמה וזה אמור להוביל לרענון המלאי ושיפור בשוק" ביקורת חריפה על ילן: "הטעות הגדולה ביותר בהיסטוריה של משרד האוצר" מאקרו: מספר משקיעים מיליארדרים מודאגים מאד מהתנפחות החוב הממשלתי, ואחד מהם מבקר את שרת האוצר ג'נט ילן בצורה חריפה על טעות אסטרטגית. מאקרו: לקראת הכרזת הפד'. מיקרו: איך לייצר הכנסה שוטפת מכתיבת אופציות פוט מגובות מזומן?מניות במרכז
קרוקס CROCS INC חותכת תחזיות ומשנה את אסטרטגיית התמחור - החברה רשמה רווח למניה של 3.25 דולר על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 3.10 דולר על הכנסות של 1.03 מיליארד דולר. קרוקס צופה לרבעון הרביעי רווח למניה של 2.05-2.35 דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.78 דולר (לכתבה המלאה) למה גולדמן זקס אוהבים את המניה הזו ואיך אופרה קשורה לעניין? - חברת Weight Watchers WEIGHT WATCHERS INTERNATIONAL INC שבעיקר אכזבה מאז שהוקמה, יכולה לשמש כשומר הסף לחברות הביטוח לפני שיסכימו לכסות למבוטחיהם את התרופות נגד השמנה וכך לרבים בארה"ב לא תהיה ברירה אלא להצטרף לתכנית הדיאטה (לכתבה המלאה) אמזון AMAZON הרוויחה מיליארד דולר בעזרת אלגוריתם סודי - בתביעה שהוגשה נגד ענקית הקמעונאות נחשפים כעת פרטים חדשים שמסבכים אותה עוד יותר. טרנד התביעות נגד ענקיות הטכנולוגיה צפוי רק להתגבר, כשהרגולטורים חושפים עוד ועוד פרטים על דרכים לא תקינות בהן החברות פעלו (לכתבה המלאה) אובר UBER TECHNOLOGIES וליפט LYFT INC CL A ישלמו 328 מיליון דולר על מנת ליישב תביעת שכר - כבר שנים ששתי החברות מואשמות בפגיעה בתנאי הנהגים, כעת החקירות בנושא מגיעות לסיום עם הסדר חיובי לכל הצדדים (לכתבה המלאה) החברה הגדולה בעולם - למה לצפות מדוחות אפל APPLE ? - ענקית הטכנולוגיה תדווח היום על תוצאותיה לרבעון השלישי - בוול סטריט צופים המשך האטה בעיקר בגלל השוק הסיני ומכירות האייפון המדשדשות, וכנראה שהתחזית לרבעון הראשון של 2024 היא מה שתזיז את המניה למעלה או למטה (לכתבה המלאה) סטארבאקס STARBUCKS מזנקת ב-10% אחרי שעקפה את צפי האנליסטים ודיווחה על הכנסות שיא - רשת בתי הקפה דיווחה על רווח למניה של 1.06 דולר לעומת הצפי ל-0.97 דולר, ורשמה שיא הכנסות של 9.38 מיליארד דולר ועקפה גם שם את הצפי שעמד על 9.29 מיליארד דולר. האיחוד האירופי אוסר על מטא META PLATFORMS לבצע פרסום ממוקד על ידי איסוף נתונים - האיחוד החליט להתעלם מתוכניותיה של מטא, להילחם בה ראש בראש ולאסור את איסוף הנתונים ב-30 מדינות (לכתבה המלאה) לקראת דוחות אנבידיה NVIDIA COR - ממה המשקיעים חוששים? - הכללים החדשים של ממשל ביידן צפויים להוות אתגרים משמעותיים לענקית השבבים ועלולים לגרום לפגיעה של 5 מיליארד דולר (לכתבה המלאה)הישראליות בוול סטריט
פאגאיה פאגאיה העלתה את התחזית, ההכנסות צמחו ב-4% נפח הפעילות של החברה צמח ב-10% לשיא של 2.1 מיליארד דולר. לעומת זאת, ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הוא בסך 21.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-74.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד למונייד עקפה את הצפי בהכנסות; המניה מזנקת צופה מעבר לתזרים חיובי כבר ב-2025 - מוקדם מהתחזיות הקודמות סייברארק עם דוחות טובים; עדכנה גם את התחזית - ההכנסות: עד 740 מיליון דולר סך ההכנסות עקפו את התחזית והסתכמו ב-191.2 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 25% מ-152.7 מיליון דולר לעומת הרבעון השלישי אשתקד. ההכנסות ממינויים גדלו ובהתאם גם התחזית לשנה זו ג'ייפרוג עוקפת את צפי האנליסטים בדוחות ומעלה תחזית החברה עקפה את צפי האנליסטים ברבעון השלישי - דיווחה על רווח למניה של 0.15 דולר לעומת הצפי ל-0.08 דולר ובהשוואה ל-0.02 דולר לפני שנה סולאראדג' מפספסת את הציפיות - נפלה ב-17% באפטר החברה רשמה רווח למניה של 55 סנט על הכנסות של 725.3 מיליון דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 1.09 דולר על הכנסות של 783.92 מיליון דולר. לרבעון הרביעי החברה צופה הכנסות של 300-350 מיליון דולר לעומת קונצנזוס של 718.73 מיליון דולר- 3.העיקר המלצתם על סולראדג׳ כמניית השנה (ל"ת)עוקב מקרוב 02/11/2023 20:42הגב לתגובה זו
- 2.ראלי. (ל"ת)ראלי 02/11/2023 19:28הגב לתגובה זו
- 1.דומרני 02/11/2023 17:38הגב לתגובה זולמעשה נימחקו כל הירידות של אוקטובר והשערים חזרו לסוף ספטמבר
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
