זיו סגל
צילום: משה בנימין
ניתוח טכני

מה עושים עם המניה שמשגעת את העולם? ומה היא עושה לנו?

זיו סגל | (4)
נושאים בכתבה ניתוח טכני

קיבלתי כמה מיילים השבוע ששואלים, בדרך זו או אחרת, מה העניין עם NVDA. בעיניי העניין הוא פסיכולוגיה ואופנה. בכל תקופה יש מניה אחת שמושכת את תשומת לב העולם, מיצרת FOMO עז כשהיא עולה ופאניקה כשהיא יורדת ובעיקר משתלטת על התודעה שלנו ומונעת מאיתנו לראות דברים אחרים.

בסך הכל מדובר פה במניית צמיחה שעלתה חדות, בוחנת פסגה כפולה ברמת שיא היסטורי ובחברה שצריכה לפרסם דו״ח. ככל שאתם מבוגרים יותר ה״בסך הכל״ ברור לכם יותר.

אגיד פה משהו שישמע לחלקכם קצת תמוה. לא חייבים להחזיק NVDA עכשיו אם אתם לא משקיעים בה לטווח ארוך. גם לא חייבים לעקוב אחר כל תזוזה שלה. אפשר לתת למניה להתייצב על כיוון ולחזור אליה בין אם זה יהיה יותר יקר או יותר זול. נכון, היא קפצה פעם אחת קפיצה חזקה ואולי תקפוץ שוב אחרי פרסום הדו״ח. ואולי תרד אחרי פרסום הדו״ח. אם אתם מספיק טובים בניהול הרגשות, זוכרים שהמטרה במסחר / השקעות היא להרוויח כסף מאסטרטגיות ברורות ככל האפשר ולא מרגשות והימורים אז אפשר לתת לאחרים להתעסק מ - NVDA ובינתיים לסחור בניירות נינוחים ועם מגמה ופוטנציאל ברורים יותר.

ומה בכל זאת רואים על הגרף? נצטרך להסתכל על שני גרפים. הגרף לטווח ארוך מראה את ההתנגדות ברמת השיא ואולי היווצרות של פסגה כפולה ממנה המניה יכולה לרדת. תראו על הגרף שגם לרדת היא יודעת.

הגרף לטווח הקצר מראה שהיא נמצאת במסלול מגמת העליה עם תמיכה ב - 440 ופוטנציאל לניסיון פריצה נוסף של השיא ההיסטורי.

להערכתי יש סיכוי לפריצה למעלה ומהלך מעל 480 יאשר את המשך מגמת העליה. תמיכה מעל 453 תשמר טוב את הסיכוי הזה. תמיכה ב - 440 היא קריטית להמשך עליה. מהלך מתחת ל - 440 יעביר אותנו לסיפור של פסגה כפולה.

אז מה עושים? אם משחקים את משחק NVDA אז החזק מעל 440 וסטופ מתחת ל - 440. עם פוטנציאל התנודתיות שלפנינו אני לא יודע כמה סטופ יכול לעבוד אבל בדקתי אופציות PUT והתנודתיות יקרה אותן מאד.

מה עוד כדאי לראות?

הדבר הראשון הוא עליית התשואות. פרצו רמת התנגדות ובכל זאת השווקים מתעלמים מהן. יש מצב, בניגוד להערכות לרבות כאלו שאני נתתי, שהפד יעלה עוד את הריבית. באיזה שהוא שלב החנק המוניטרי יכול לעבור נקודה שהרבה משקיעים לא מצפים לה ותוציא לשווקים את האוויר.

קיראו עוד ב"גלובל"

אם תסתכלו על גרף התשואות ל - 30 שנה תראו את פריצת השיא הקודם והאצת מגמת העליה. תוכלו לשים לב גם לתנודתיות שאחרי הפריצה שמקבילה קצת לתנודתיות של השוק ושמשקפת את התקופה שבה אנחנו נמצאים. נראה כאילו התשואות מכוונות למעלה.

הדבר השני הוא שיש עוד ״מניות AI״. במרכאות כי בסוף כמעט כל חברה תהיה קשורה ל - AI בצורה זו או אחרת והביטוי מניות AI יהיה לא רלבנטי. גולדמן זאקס פרסמו רשימה של חברות שייהנו מאד מאבולוציית AI בשלב השני שלה ושכדאי לשים אליהן לב. אנחנו נעבוד עם הרשימה הזו במאמרים הקרובים. הנה כמה רעיונות מפתיעים להיום:

* PINS: אחת המניות המבטיחות מבחינת פוטנציאל ההשפעה של AI על פי גולדמן. מבחינת הגרף אנחנו בעניין. סגרה פער מחיר אחד ובדרך לסגור את השני. מעל הממוצע ל - 200 יום.

* NYT: גם כאן אנחנו מאוד בעניין. יש תמיכה מעל רמת תמיכה חשובה.

* NWSA: עוד מניה מתחום התקשורת. ללמדנו אולי על עניין מחודש בתחום בזכות יכולות AI. יכולה קצת לתקן לאור רמת ההתנגדות ולייצר הזדמנות קניה ברמות שסימנתי.

* ZI: הונפקה ב - 2020. חברה מתחום המכירות. נסחרת כ״מקובל״ מתחת למחיר ההנפקה ועוד אין סימנים שמצאה תחתית. הולכת לרשימת המעקב.

נמשיך להעמיק לעולם ה - AI במאמרים הבאים.

המניות הסיניות: חטפו מכה אבל לא נוק אאוט

לאחרונה הבעתי פה עניין מחודש במניות הסיניות. עולם ההשקעות מבטא לגביהן חששות מחודשים. האם הרסו לנו את ההכנות למסיבה סינית? נבדוק על שתי מניות חשובות: BABA ו - BIDU.

מ - BABA לא הייתי ממהר להתייאש. קצת ירדה מתחת לממוצע ל - 200 יום. לא נורא. יש לה רמת תמיכה עכשיו ומהלך מחודש מעל הממוצע מעל ל - 200 יום יוכל להקפיץ אותה למעלה.

גם מ - BIDU לא הייתי מתייאש וגם היא נמצאת בנקודת קניה מאד מעניינת. שוב, קצת מתחת לממוצע הנע אבל לא משהו שאי אפשר להתגבר עליו.

לסיום, הקורא ע.מ בחר לשתף אותנו במניית ALB. נראית מעניינת משלושה כיוונים:

האחד הוא תחום פעילותה שכולל ליתיום ועוד שורה של כימיקלים נחוצים לתעשיות שונות. השני הוא המכפיל: 5.6.

השלישי הוא הגרף הסולידי והתמיכה מעל 180. כמעט חצי מחיר מהשיא שבו המניה עלתה.

זהו להיום, בחנו רעיונות שמאחורי הרעש של NVDA. נחזור כמובן ל - NVDA אחרי הדו״ח. גם מתוך עניין וגם משום משקלה במדדים ובקרנות סל רבות.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תענוג לקרא את הניתוחים של סגל (ל"ת)
    ניב סלע 25/08/2023 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פרקש 25/08/2023 12:22
    הגב לתגובה זו
    המסחר אתמול (ה) באינבידיה שיקף תקוות ופחד יחדיו. עלתה חזק בתחילה וחזרה לשער הבסיס בסיום. עדות לעצבנות. המניה מעניינת ויתכן שתחזור לעלות בהדרגה. יש עוד מניות ai מעניינות להשקעה שראויות לבדיקה.
  • 2.
    לרון 25/08/2023 10:34
    הגב לתגובה זו
    ומניית ALB היא מניית סחורות ולכן לא סולידית מלכתחילה
  • 1.
    מה! 24/08/2023 13:39
    הגב לתגובה זו
    בינה מלאכותית משנה את השוק והעולם וכרגע הדרך היחידה לעשות זאת היא לקנות מעבד של אינבידה בעלות של 36 אלף דולר. כרגע הביקוש הוא כמו למנה פלאפל תעשה את המתמטיקה רווח פסיכי !!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.