מטא בסבב קיצוצים נוסף: נפרדת מ-6,000 עובדים
ענקית הטכנולוגיה מטא META PLATFORMS פתחה בסבב קיצוצים נוסף במסגרת תוכנית ההתייעלות אשר צפוי לכלול את פיטורם של כ-6,000 עובדים. הקיצוצים הם חלק ממה שכונה על ידי מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג "שנת התייעלות", במטרה להפוך את החברה לרזה ואפקטיבית יותר בכדי שתתאים את עצמה לאתגרי השעה.
סבב הקיצוצים האחרון מכוון כלפי עובדים בתחומים שונים וביניהם בעלי תפקידים בתחום חוויית משתמש, שיווק, גיוס והנדסה. בחודש הבא צפוי גל פיטורים נוסף כשבסך הכל תיפרד החברה מכ-10,000 עובדים יאבדו בחודשים אפריל ומאי. זאת לאחר שבמהלך חודש נובמבר הכריזה החברה על סבב קיצוצים ראשון שהשפיע על כ-11,000 עובדים. בכך צפויה החברה לצמצם את מספר העובדים שלה בכרבע מאז נובמבר, אז היו לה כ-87,000 עובדים.
בחודש מרץ, הכין צוקרברג את הקרקע למהלך שיצא לדרך היום בפוסט בו נכתב "כשדיברתי על יעילות השנה, אמרתי שחלק מהעבודה שלנו יכלול פינוי משרות - וזה יהיה בשירות של בניית חברה רזה יותר וטכנית יותר, וגם שיפור הביצועים העסקיים שלנו כדי לאפשר את הטווח הארוך שלנו חזון".
- 2.פייסבוק - רק סבתות / פנסיונרים משתמשים בה. (ל"ת)חיילת 27/05/2023 09:27הגב לתגובה זו
- 1.מה עשו 26/05/2023 15:29הגב לתגובה זובפייסבוק מלכתחילה,אחת כמה וכמה במטא המתה,יש בסבר?
- דני מגן 30/05/2023 15:16הגב לתגובה זוכשמרוויחים המון כסף וצומחים במהירות, אז עודף עובדים זה לוקסוס שמן הראוי להרשות אותו. כשהצמיחה יורדת, אז מתחילים להתעסק בהכל. צוקרברג תותח אז בכל תקופה הוא מתמקד במה שנכון לתקופה...
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
